2022-03-24, 21:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Det har du men skitsamma för det slutade ändå med att Conte la på luren när Gunners ringde och skrev på för Spurs istället som är en hederligare klubb.

Ni blev överkörda och nollade återigen.. covid titel 🤣🤣 den var förra säsongen därav att vi hade en liten break men nu tar vi tillbaka titeln igen!

En klubb som förlorat varenda match mot The Big Three samt United har inget i Champions league att göra. Forza Spurs!
YNWA
Visa gärna var/när jag har skrivit att Conte var klar för Arsenal, din jävla hycklare. Och jag har FF redan förklarat ett 1000tals ggr här inne i saken om att Conte la på luren när Spuds ringde.

Liverpool som titelvinnare? Lol. Jag är nämligen 130% säker på att Man City kommer vinna titeln, med Liverpool som 2:a, Chelsea 3:a och Arsenal som 4:a. Men jag kommer att spara ditt inlägg, och publicera det här inne strax efter sista omgången, har redan en 10-15 guldkorn både från dig och div användare på lager
Citera
2022-03-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Visa gärna var/när jag har skrivit att Conte var klar för Arsenal, din jävla hycklare. Och jag har FF redan förklarat ett 1000tals ggr här inne i saken om att Conte la på luren när Spuds ringde.

Liverpool som titelvinnare? Lol. Jag är nämligen 130% säker på att Man City kommer vinna titeln, med Liverpool som 2:a, Chelsea 3:a och Arsenal som 4:a. Men jag kommer att spara ditt inlägg, och publicera det här inne strax efter sista omgången, har redan en 10-15 guldkorn både från dig och div användare på lager
Det finns skrivet här inne så det är inget jag tänker leta upp. Conte valde Spurs och nobbade Gunners.

Vi får se, jag har sagt vi kommer vinna hela vägen och du har snackat ner oss hela tiden. Vi låg väl si så där 13p bakom för en månad sen och nu 1p bakom. Om några veckor tar vi över Etihad och säkrar ligan. PL bucklan ska hem till scouseland!
Sen tar vi över Wembley också och plockar hem FA cupen.. Sen Bayern i CL!
Kommer bli en del magiska ögonblick

Nej nu tar jag semester och återkommer när den största klubben på planeten rullar på med vinstmaskinen igen.

Vi höres Generalen. Har ett par guldkorn till dig också!
Citera
2022-03-25, 07:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Undrar om Pogba lämnar United till sommaren och vart han hamnar. Tillbaka till Juve? Till Real (som det pratas om i några säsonger) eller det kanske bara gällde när det var Zidane där? Åka hem till Frankrike och spela för PSG?

Hade gärna sett honom som en Yaya efterträdare om det fortfarande var juventus Pogba, vilken jävla lirare på den tiden. Sjukt att han redan är 29år gammal.

Det blir intressant att se vad som händer. En inte liten del av mig hoppas United ger honom förlängt med en lön han inte är i närheten av att förtjäna, och han fortsätter vara ointresserad och kass 95% av tiden. Det skulle ytterligare försena Uniteds återkomst som en värdig utmanare till våra båda lag.

Pogba själv tycks inte vara särskilt självkritisk gällande hans prestationer:

Citat:
"You have to be honest, the last five seasons have not satisfied me - really not at all.

"This year it is dead, we won't win anything. Whether it is with Manchester United or another club, I want to win trophies.

"I get along very well with [France boss Didier Deschamps], he gave me a role that I know, but at Manchester United do I really have a role? I ask the question but I don't have an answer."

Basically: "sätt mig i en roll jag vill vara, ge mig titlar, jag är missnöjd"

Paul, jag gissar United-fansen har lite åsikter om vad du själv kan göra för att förbättra din och klubbens situation. STFU for starters, sen börja jobba.

Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Varför ens svara? 🤔

För att det varit för lite bråk, för lite action i tråden? Får man anta. Personen gillar bråka och hittar en danspartner. They don't give a shit att andra forummedlemmar vill se deras pajkastning, ta det i PM finns inte på fråga, de ska kasta dynga på varann och de ska göra det i detta forum. För det är vad som lockar dem med tråden. Inget annat. "det är inte er tråd, vi vill också diskutera engelsk fotboll bla bla bla"...

Småbarnsfasoner från internetkrigare. Annars tycker jag generellt det varit väldigt bra att ignorerandet fungerat för det mesta, betydligt behagligare att läsa tråden sista dagarna.
Citera
2022-03-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
En inte liten del av mig hoppas United ger honom förlängt med en lön han inte är i närheten av att förtjäna, och han fortsätter vara ointresserad och kass 95% av tiden. Det skulle ytterligare försena Uniteds återkomst som en värdig utmanare till våra båda lag.
Kan förstå din känsla xD Typ, förläng med Pogba, Matic, Mata, Lingard & Martial med 250k/w till alla

Citat:
Pogba själv tycks inte vara särskilt självkritisk gällande hans prestationer:
Basically: "sätt mig i en roll jag vill vara, ge mig titlar, jag är missnöjd"
Det är ju detta jag inte förstår för han har fått hur mycket tid som helst i den rollen han vill vara i. Problemet för den late Pogba är att han inte har Kante bredvid sig i United och samma var det i Juvedär hade han väl en helt fri roll i ett tremanna mittfält med Pirlo och Marchisio (kan minnas fel spelare här) - Då kan han lulla runt som den primadonnan han är.

Sedan är det en helt annan femma hur så många tränare som haft uppdraget i United INTE har kunnat se detta issue som för 99% av alla oss andra är ett solklart fall på vad som felas. Men visst, mycket av den tiden har handlat om att ligga kompakt och nyttja spelvändningar och då blir inte problemet lika uppenbart. Men Pogba som en av två - hell no. Som en av tre - kan fungera beroende på kvaliteten på de andra.

Citat:
STFU for starters, sen börja jobba.
Lite så va...
Citera
2022-03-25, 15:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Kan förstå din känsla xD Typ, förläng med Pogba, Matic, Mata, Lingard & Martial med 250k/w till alla

Det är ju detta jag inte förstår för han har fått hur mycket tid som helst i den rollen han vill vara i. Problemet för den late Pogba är att han inte har Kante bredvid sig i United och samma var det i Juvedär hade han väl en helt fri roll i ett tremanna mittfält med Pirlo och Marchisio (kan minnas fel spelare här) - Då kan han lulla runt som den primadonnan han är.

Sedan är det en helt annan femma hur så många tränare som haft uppdraget i United INTE har kunnat se detta issue som för 99% av alla oss andra är ett solklart fall på vad som felas. Men visst, mycket av den tiden har handlat om att ligga kompakt och nyttja spelvändningar och då blir inte problemet lika uppenbart. Men Pogba som en av två - hell no. Som en av tre - kan fungera beroende på kvaliteten på de andra.

Lite så va...

Hur är generella känslan kring er lönestruktur och transfer/förlängningspolicy? Ett mörker, totalt fiasko, eller ser du förbättringspotentialen när vissa som är överbetalda försvinner?

Ser man era löner kontra vad ni får ut för dem är det lite skrämmande läsning.

CR7 510k/w
de Gea 375k/w
Jadon Sancho - 350k/w
Varane 340k/w
Pogba 290k/w
Cavani 250k/w
Rashford 200k/w
Maguire 190k/w
Bruno 180k/w
Mata 160k/w
Matic 120k/w
Henderson 100k/w

Liverpools top earner är VvD på 220k. Mindre än Sancho, Varane, Pogba, Cavani (!)...

Det är väl inte bara spelarnas fel att de inte kommit upp i nivå, och vissa av dem betalar man för vad de skulle kunna tillföra men inte riktigt levererat än (Sancho, Varane)... men det är deppig läsning. de Gea har väl varit OK i år men det motiverar såklart inte att han är världens bäst betalda målvakt med marginal.

Nu drabbar det ingen fattig då Uniteds fanbase borde vara den som spenderar mest väl? Men det är ju dumt att betala mer än man behöver. Det finns en spelare i den där högen som har lön efter vad han presterat, och det är Bruno. Resten har hiskeligt mycket mer betalt i United än vad de skulle få någon annanstans.

För det borde huvuden rulla, egentligen.
Citera
2022-03-25, 16:49
Medlem
Citat:
Hur är generella känslan kring er lönestruktur och transfer/förlängningspolicy? Ett mörker, totalt fiasko, eller ser du förbättringspotentialen när vissa som är överbetalda försvinner?

Ser man era löner kontra vad ni får ut för dem är det lite skrämmande läsning.

CR7 510k/w
de Gea 375k/w
Jadon Sancho - 350k/w
Varane 340k/w
Pogba 290k/w
Cavani 250k/w
Rashford 200k/w
Maguire 190k/w
Bruno 180k/w
Mata 160k/w
Matic 120k/w
Henderson 100k/w

Liverpools top earner är VvD på 220k. Mindre än Sancho, Varane, Pogba, Cavani (!)...

Det är väl inte bara spelarnas fel att de inte kommit upp i nivå, och vissa av dem betalar man för vad de skulle kunna tillföra men inte riktigt levererat än (Sancho, Varane)... men det är deppig läsning. de Gea har väl varit OK i år men det motiverar såklart inte att han är världens bäst betalda målvakt med marginal.

Nu drabbar det ingen fattig då Uniteds fanbase borde vara den som spenderar mest väl? Men det är ju dumt att betala mer än man behöver. Det finns en spelare i den där högen som har lön efter vad han presterat, och det är Bruno. Resten har hiskeligt mycket mer betalt i United än vad de skulle få någon annanstans.

För det borde huvuden rulla, egentligen.
Min känsla är att det är helt sjukt beteende. Ännu mer sjukt blir det när vissa av dessa spelarna fått nya kontrakt med mer betalt.

Sedan till viss del förstår jag att hur United har levererat spelmässigt ju längre tiden efter Sir Alex har gått så har man varit tvingade att erbjuda mer i löner eller sign-on bonus för att kunna attrahera. En del spelare har ju även kommit utan köpkostnad vilket ändå drar ner veckolönen litegrann i det långa loppet men det är ju väldigt väldigt uppenbart att lönestruktur och ekonomisk struktur INTE finns på plats i klubben.

När man dessutom läser ryktena att man vill fördubbla Brunos lön med ett nytt kontrakt NU när man övht inte vet vilken tränare som är No1 nästa säsong plus att Brunos kontrakt har väl 3-4 år till innan det går ut så visar det ju ännu mer på en okunskap utan dess like. Det är inte DÄR issuet ligger men visst - det ser ju bra ut på sociala medier att Bruno förlängt.

Jag anser att klubben står lite inför ett gigantisk vägskäl denna sommaren.
Pogba-Cavani-Lingard-Mata bör alla inte få förnyat kontrakt när det går ut i sommar (Lee Grant med). Nästa säsong kommer bl a Ronaldo-Fred-DDG-Rashford-Shaw-Matic-Jones-Dalot's kontrakt gå ut.

Jag hade sagt åt ett antal av de som har kontrakt som går ut 2023 eller 24 att de kan stanna med ett nytt kontrakt med pay-per-play basis (visa formen och viljan så får ni spela och få betalt - fortsätt som nu så kommer det iaf inte kosta klubben). De som inte velat hade jag sålt eller t o m löst ut från sina kontrakt. På så sätt hade man kunnat skapa en sundare lönestruktur på sikt

Det hade skapat ett gapande hål i truppen men nästa säsong kommer United inte ha Europa-spel, där är ett antal väldigt lovande ungdomar som jag hellre hade sett få chansen tillsammans med några förstärkningar på rätt positioner som är helt baserat på nya managerns tänk att spela och där spelaren VILL till klubben och då inte enkom för en sign-on bonus och gigantisk lönecheck varje vecka.
Citera
2022-03-25, 19:36
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Min känsla är att det är helt sjukt beteende. Ännu mer sjukt blir det när vissa av dessa spelarna fått nya kontrakt med mer betalt.

Sedan till viss del förstår jag att hur United har levererat spelmässigt ju längre tiden efter Sir Alex har gått så har man varit tvingade att erbjuda mer i löner eller sign-on bonus för att kunna attrahera. En del spelare har ju även kommit utan köpkostnad vilket ändå drar ner veckolönen litegrann i det långa loppet men det är ju väldigt väldigt uppenbart att lönestruktur och ekonomisk struktur INTE finns på plats i klubben.

När man dessutom läser ryktena att man vill fördubbla Brunos lön med ett nytt kontrakt NU när man övht inte vet vilken tränare som är No1 nästa säsong plus att Brunos kontrakt har väl 3-4 år till innan det går ut så visar det ju ännu mer på en okunskap utan dess like. Det är inte DÄR issuet ligger men visst - det ser ju bra ut på sociala medier att Bruno förlängt.

Jag anser att klubben står lite inför ett gigantisk vägskäl denna sommaren.
Pogba-Cavani-Lingard-Mata bör alla inte få förnyat kontrakt när det går ut i sommar (Lee Grant med). Nästa säsong kommer bl a Ronaldo-Fred-DDG-Rashford-Shaw-Matic-Jones-Dalot's kontrakt gå ut.

Jag hade sagt åt ett antal av de som har kontrakt som går ut 2023 eller 24 att de kan stanna med ett nytt kontrakt med pay-per-play basis (visa formen och viljan så får ni spela och få betalt - fortsätt som nu så kommer det iaf inte kosta klubben). De som inte velat hade jag sålt eller t o m löst ut från sina kontrakt. På så sätt hade man kunnat skapa en sundare lönestruktur på sikt

Det hade skapat ett gapande hål i truppen men nästa säsong kommer United inte ha Europa-spel, där är ett antal väldigt lovande ungdomar som jag hellre hade sett få chansen tillsammans med några förstärkningar på rätt positioner som är helt baserat på nya managerns tänk att spela och där spelaren VILL till klubben och då inte enkom för en sign-on bonus och gigantisk lönecheck varje vecka.

Ja, ditt sista stycke, det är oerhört viktigt att ha spelare som faktiskt vill spela för klubben, klubben är större än spelaren i United, har funkat fint i Liverpool, bara se spelare som velat lyfta lönen och gå till andra klubbar så som Coutinho och Wijnaldum, deras karriärer har sedan dalat.

Man måste som storklubb vara den som styr reglerna, man ska vara en klubb och ett märke på bröstet som man vill spela för oavsett, i en sådan storklubb som United så borde det ju inte vara så svårt egentligen men troligtvis så vet alla spelare att det är bara att visa lite missnöje så har man förhandlingsläge.
Citera
2022-03-25, 19:50
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Därför tex Robertson klassades som succevärvni g när han kom för ca 8millar. Hade han kostat 60millar så hade man förväntat sig det han har levererat.
Nja. Han klassas som en succé nu, och har gjort i flera år. Inte när han kom dock. Köpet ifrågasattes ganska rejält även om han var billig och som bäst hoppades många på att han skulle bli bättre än Moreno. De första 14 ligaomgångarna spelade han 2 matcher (hemma mot Palace och Burnley), satt på bänken 2 gånger och var resterande 10 utanför truppen.

Grealish lär nog med tiden också ses som en bra värvning men än så länge har han inte levt upp till prislappen. Samma sak är möjlig med Sancho och där har väl tongångarna börjat ändra sig. Lukaku däremot, där verkar inte mycket tyda på en förbättring men vem vet.
Citera
2022-03-25, 19:58
Moderator
zanteras avatar
Grealish är en bra spelare men för 100m vet jag inte om någon spelare skulle ses som en bra värvning. Möjligtvis en spelare som gör 20-30 mål (eller assist) varje säsong i flera år och som verkligen gör skillnad, men i City och Grealish fall så är han ju en kugge i maskineriet. Det som gör City så bra är att de egentligen inte har 2-3 spelare de förlitar sig på. Systemet är nyckeln och de har inte den där spelaren som verkligen sticker ut och är top3 i världen - utan alla är riktigt bra och fyller sin funktion bra.
Citera
2022-03-25, 20:09
Medlem
Imbazs avatar
Nu drog sig Keita tillbaka till Liverpool för en knäskada. Kör klopp en fuling med Keita och TAA?
Citera
2022-03-26, 06:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Det finns skrivet här inne så det är inget jag tänker leta upp. Conte valde Spurs och nobbade Gunners.

Vi får se, jag har sagt vi kommer vinna hela vägen och du har snackat ner oss hela tiden. Vi låg väl si så där 13p bakom för en månad sen och nu 1p bakom. Om några veckor tar vi över Etihad och säkrar ligan. PL bucklan ska hem till scouseland!
Sen tar vi över Wembley också och plockar hem FA cupen.. Sen Bayern i CL!
Kommer bli en del magiska ögonblick

Nej nu tar jag semester och återkommer när den största klubben på planeten rullar på med vinstmaskinen igen.

Vi höres Generalen. Har ett par guldkorn till dig också!
Alltså, du beter dig fanmig som en 6-åring.

Du hittar inte ngt inlägg där jag skrev att Conte var klar för Arsenal, eftersom att jag har aldrig påstått det. Och Conte fick inget erbjudande av Arsenal, så den usla lögnen kan du bara ta och sticka långt upp i arslet.

Jag är som sagt redan 100% säker på vilka lag det blir som slutar topp 4 denna säsong, och det har jag varit i nästan 9 mndr nu. Jag är helt säker på att jag kommer att få 100% rätt i min antagelse ang detta tema, och därför så har jag (intill vidare) ingen anledning till att kommentera detta ytterligare ämne.

Jag är inte ett dugg orolig för att The Gunners ska gå miste om 4:e platsen, eftersom att det kommer inte att ske, och jag är som bekant även tvärsäker på vilka lag det blir som kommer att knipa 1:a, 2:a och 3:e platsen.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-03-26 kl. 06:29.
Citera
2022-03-26, 06:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Grealish är en bra spelare men för 100m vet jag inte om någon spelare skulle ses som en bra värvning. Möjligtvis en spelare som gör 20-30 mål (eller assist) varje säsong i flera år och som verkligen gör skillnad, men i City och Grealish fall så är han ju en kugge i maskineriet. Det som gör City så bra är att de egentligen inte har 2-3 spelare de förlitar sig på. Systemet är nyckeln och de har inte den där spelaren som verkligen sticker ut och är top3 i världen - utan alla är riktigt bra och fyller sin funktion bra.
Håller med om Grealish. Men av ren nyfikenhet, vad menar du nu om MUs supervärvning (Sancho) ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in