2022-03-26, 02:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ärlig i den förstånd att Kina använder sig utav andra medel, bla via press.., och försöker sig att framställa sig som "något gott" (man är god på det), och att väst låter sig bli köpt av det..

Delar inte er syn på att Kina är på "dekis".

Det som sker nu mellan Ukraina/Ryssland..., kommer nog Kina (dessvärre) att skickligt utnyttja gentemot Ryssland i de närmaste 10 åren, kanske längre.., och bli starkare..

Det är min syn på det hela..

Kina är definitivt på dekis, du kommer att märka detta inom kort.

Kolla in ADVChina på Youtube för "inside info".
Citera
2022-03-26, 02:28
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
60% av missiler från Ryssland misslyckas eller fungerar inte:

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/exclusive-us-assesses-up-60-failure-rate-some-russian-missiles-officials-say-2022-03-24/

The disclosure could help explain why Russia has failed to achieve what most could consider basic objectives since its invasion a month ago, such as neutralizing Ukraine's air force, despite the apparent strength of its military against Ukraine's much smaller armed forces.

Putins generaler säger förstås att allt är tiptop, de förlorar för att väst trycker in så mycket vapen till Ukraina. Tror du Putin känner till vilket värdelöst skick hela armén är i, har han varit och inspekterat eller slår han bort det som propaganda?
Citera
2022-03-26, 02:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Poängen är alltså att fundera över hur Kina utvecklas.

Landet har all möjlighet att på ett naturligt sätt utvecklas till att bli världens ekonomiska mittpunkt, som det ofta har varit.

Testa att spela kinesisk ledare själv i ett spel som inte tar slut i morgon.

Allt Kina behöver är tålamod, vänner och ett bra fungerande inhemskt system.

Tålamod och en oändlig ström av slavar har de falska jävlarna tyvärr.. väst borde införa total handelsblockad mot Kina, fruktansvärt hur vårt sug efter billigt skräp på Alibaba har framkallat en obehaglig beroendeställning av det veritabla skitlandet..
Citera
2022-03-26, 02:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tålamod och en oändlig ström av slavar har de falska jävlarna tyvärr.. väst borde införa total handelsblockad mot Kina, fruktansvärt hur vårt sug efter billigt skräp på Alibaba har framkallat en obehaglig beroendeställning av det veritabla skitlandet..

Jag tycker det är ett fantastiskt land och tror inte på handelsblockader.

Sedan finns det förstås problem som även manifesterar sig inom kultur, där man i serier som Qi Hun kan finna propaganda och naturligtvis en otrolig dos av Kina.

https://www.iq.com/play/hikaru-no-go-episode-1-slxk4ry5to?lang=en_us

Noterbart är att Qi Hun är Hikaru på kinesiska.

Medan du oroar dig är risken stor att Asien skapar sin egen framtid.

Qi Hun är förövrigt mycket sevärd.
Citera
2022-03-26, 02:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag tycker det är ett fantastiskt land och tror inte på handelsblockader.

Sedan finns det förstås problem som även manifesterar sig inom kultur, där man i serier som Qi Hun kan finna propaganda och naturligtvis en otrolig dos av Kina.

https://www.iq.com/play/hikaru-no-go-episode-1-slxk4ry5to?lang=en_us

Noterbart är att Qi Hun är Hikaru på kinesiska.

Medan du oroar dig är risken stor att Asien skapar sin egen framtid.

Qi Hun är förövrigt mycket sevärd.

Dom får se sig som mittens rike bäst dom vill och gå tillbaka till extrem isolationism.. tyvärr har dom en helt annan agenda och de gula tentaklerna bara växer
Citera
2022-03-26, 03:00
Medlem
Nu när det börjar bli mer och mer uppenbart att Ryssland förlorar kriget kan man diskutera vad som händer härnäst.

Kommer Putin:
a) dra sig tillbaks från Ukraina(och kanske behålla kontroll över Donbass) och utse någon sorts syndabock för att rädda ansiktet

b) eskalera ännu mer(kanske utanför Ukraina till och med) för att se om omvärlden vacklar och släpper på sanktioner och så vidare

Jag tror tyvärr att man inte kan utesluta alternativ b. Putin verkar i det närmaste ha blivit besatt av sina vanföreställningar och grandiosa visioner om ett Stor-Ryssland och hans roll som en historisk figur. Att han av vissa även beskrivs som en gambler är oroande.

Jag skulle ge 75% för a, och 25% för b i dagsläget.
Citera
2022-03-26, 03:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nu när det börjar bli mer och mer uppenbart att Ryssland förlorar kriget kan man diskutera vad som händer härnäst.

Kommer Putin:
a) dra sig tillbaks från Ukraina(och kanske behålla kontroll över Donbass) och utse någon sorts syndabock för att rädda ansiktet

b) eskalera ännu mer(kanske utanför Ukraina till och med) för att se om omvärlden vacklar och släpper på sanktioner och så vidare

Jag tror tyvärr att man inte kan utesluta alternativ b. Putin verkar i det närmaste ha blivit besatt av sina vanföreställningar och grandiosa visioner om ett Stor-Ryssland och hans roll som en historisk figur. Att han av vissa även beskrivs som en gambler är oroande.

Den springande punkten är nog frågan om Putins makt och hans liv.

Helt uppenbart försöker man nu sälja hela invasionen med att allt går bra och att man fokuserar på att erövra rostande verk och potatisåkrar nära Donetsk.

Räcker det som vinst?

Jag tror som du att om det här fortsätter kommer Putin frestas att använda andra vapen, för han vill gärna ha en seger.

Mängder av människor har tänkt samma sak och menar att situationen är farlig, för Putin kan spela kort som ingen vill se.
Senast redigerad av goseigen 2022-03-26 kl. 03:23.
Citera
2022-03-26, 03:19
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:

Kommer Putin:

Även om det inte är alternativ a eller b så håller jag med det sista stycket. Hans historierevisionism har varit den röda tråden i det mesta som kommer ut ur hans gap. Förutom de baltiska staterna så har Ryssland inte haft någon närvaro i Centraleuropa i mer än 100 år. Rysslands expansion har alltid gått österut och söderut. Man kan debattera Finland som behövde lyssna på Kreml en kort period i historien. Annars får de hålla till i Tjetjenien och liknande.
Citera
2022-03-26, 03:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Tvärtom så har puttefnasket visat hela handen.

Frågan som återstår är; är putte köpt av väst?

Ok, så Ryssland har inga andra vapen.

Tack för att du informerar oss.

I det fallet kan väl NATO lika gärna befria resten av Ryssland?
Citera
2022-03-26, 04:29
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ojoj, ær det ridå ner nu før ryssen.

Hoppas Ukraina lyckas døda så många ryssar som møjligt nu så dom inte vågar visa sig væst om uralbergen på några årtionden. Bra och stabiliserande før det ryska samhællet om så många unga mæn som møjligt stryker med.

Tänk dig att du med i spetsnaz och anses vara topp av the topp, blir skickad till huvudstaden till fiendeland och den förra bataljonen är raderad.. Har nog läst tillräckligt med greentext, va?

Tillbaka till information igen
Senast redigerad av t.bundy 2022-03-26 kl. 04:32.
Citera
2022-03-26, 04:51
Medlem
Citat:

Kommer Putin:

Känns nog som alternativ a. Du kan aldrig få en besatt politiker att offentligt erkänna att han eller hon har tagit ett fel beslut.

Allt som den personen gör är enligt den själv per definition alltid en framgång. De är experter på att vända på orden och betydelse av orden.

Det positiva med det i detta fall är att vi möjligen kan skymta ett slut på dödandet. Rysslands militära resurser och manskapets moral börjar förmodligen att närma sig en farligt låg nivå. Några större militära operationer tror inte jag kommer att ske. Lägg därtill den totala isolering som gör att medelryssen nog börjar känna av det hela rent materiellt.
Citera
2022-03-26, 05:15
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag är nog inte 100% på den..!
USA har varit mycket, mycket mer insyltade än vad som framgår.
Jag kan i stort förstå att Putin ser det som ett försvarskrig.
Kriget i Ukraina är jackpot för USA.
Putin ser det säkert som ett försvarskrig.
Det sista du skriver; Putins beslut är en jackpot för USA! Betyder det att du också tycker att Putin har begått ett misstag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in