2022-03-25, 19:22
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Väldigt barnsligt sätt att se krigskonflikter på, men om det får dig att sova bättre om natten. Du har dock fel, för verkligen är inte som en Sagan om Ringen-bok.

Tvärtom är det vad vuxna människor tycker, ja eller att Ryssland attackerat och ska dra sig tillbaka.

I detta krig finns det ett land som attackerat, det är Ryssland. Och i detta krig finns det ett land som försvarar sig, det är Ukraina.

Russia’s invasion of Ukraine compels Member States of the United Nations to unite in “cooperation and solidarity” to support all those impacted “and to overcome this violation of international law” said Secretary-General António Guterres on Thursday, addressing the General Assembly in New York.

https://news.un.org/en/story/2022/03/1113692
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeson-
Och det tror ni stämmer? Jag ser det som att det är 6 svenskar som bekräftat lämnat. Det är inte alla som anslutit som först kontaktat svenska myndigheter utan bara åkt ner, hur ska svenska myndigheter veta nått om dessa är kvar?
Tänker även på kidsen som flydde landet via en ambulans, inte heller detta lär vara anmält. Om ni vet vilka jag pratar om så var ju dessa britter eller jänkare om jag minns rätt, men finns inget som säger att inte fler har gjort liknande exits.

Han som blev nekad har du mer info om honom reptileking?
Läste om en kille som blev nekad till Georgiska legionen som sedan spred en video på sociala medier om hur han blev hotad att bli skjuten i ryggen på väg från landet och hittade på andra lögner.

Avslutningsvis hade det varit intressant att veta hur många som är etniska svenskar gentemot ukraina svenskar

Intervjun var med person på plats ju. Samordnade svenska frivilliga. Verkade ha bra koll. Inte myndighet. Leta igenom omni SvT etc så hittar du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Iskander 9K720 är ett väldigt bra kort distans missilsystem.
Ja verkligen. Den verkar träffa mitt i prick i alla fall.
Citera
2022-03-25, 19:23
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Det vore det största misstaget de gjort hittills och det säger ganska mycket. Såvida inte Putin gjort ett 4D chess-drag och planerar att kärnvapenbomba Kiev om några veckor. För det vore det enda sättet jag ser att Ryssland hanterar detta. Jag ser inte att Ryssland bara ger upp, det ligger inte i deras DNA.

Vad de kan göra däremot är att fejka att de drar tillbaka för att sedan kärnvapenbomba Kiev. Sanna mina ord.

Om de fejkar sitt tillbakadragande runt Kiev så skulle man alltså exponera sina egna trupper för kärnvapen. Det låter inte så smart. Å andra sidan låter det inte heller så smart att sätta in över hälften av sina trupper och utsätta dem för överhängande risk att bli avskurna i en ”skenmanöver” mot Kiev när man istället ”fokuserar på Donbas”.
Citera
2022-03-25, 19:23
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ryssland har all rätt i att göra som de gjort, det är fullt logiskt och lätt att förklara. För USA hade agerat likadant om Kuba agerade som Ukraina gjorde, vilket de gjorde btw på 60-talet. Bay of Pigs, hört talas om det?

Det jag stör mig mest på är att de stör omkring en massa skit och att vi riskerar ett WWIII, även om jag inser att det Rysland gör är fullt rationellt.

Nej Ryssland har inte rätt att attackera en suverän stat.
Citera
2022-03-25, 19:24
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
En 54 år gammal Aligator en klass som håller på att fasas ut. Fartyget låg dessutom på lätten men visst synd om besättningen.
Det är nog några år under medianåldern med tanke på allt materiell man sett de komma släpandes på in i Ukraina.
Citera
2022-03-25, 19:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Du vidhåller det men många ryssar har familjer i Ukraina och många visste inte ens om att det förs krig där till och med soldater som blev lurade att det vart en övning.

Dessutom så som maffia ledaren Putin går ut med och säger att man skall bestraffa och spotta ut alla flugor som inte vill Ryssland väl är farligt ordspråk.

Den idioten har mördat förr samt förgiftat motståndare han har till och med mördat ute på Eu mark bland annat i Tyskland men fler länder än så.

Du får tro som du vill det är din sak men jag tror kanske har jag fel att Ryssarna är trötta på Putin jag tror nämligen inte ryssar hatar Europeer eller Amerikaner.

Det märker jag speciellt bland dom yngre dom funkar hur bra ihop som helst.
Men visst jag förstår dig till en viss grad.

Jag tror inte att ryssarna hatar väst, dock tror jag att de skiter i omvärlden så länge de har råd att äta på McDonalds.

Att gå med på att invadera ett fredligt grannland där man har släktingar gör en ynkrygg utan moral.

Att tro att det är en övning när man beordras att skjuta på civila med sitt vapen eller rikta artilleri och missiler mot bostäder, sjukhus och skolor är osannolikt, förklaringen faller pladask tycker jag.
Citera
2022-03-25, 19:25
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tvärtom är det vad vuxna människor tycker, ja eller att Ryssland attackerat och ska dra sig tillbaka.

I detta krig finns det ett land som attackerat, det är Ryssland. Och i detta krig finns det ett land som försvarar sig, det är Ukraina.

Russia’s invasion of Ukraine compels Member States of the United Nations to unite in “cooperation and solidarity” to support all those impacted “and to overcome this violation of international law” said Secretary-General António Guterres on Thursday, addressing the General Assembly in New York.

https://news.un.org/en/story/2022/03/1113692

Folk tycker en massa för att de inte inser att om Ukraina skulle gå med i NATO så skulle det utgöra ett existentiellt hot mot Ryssland, vilket de agerade på genom att invadera Ukraina och säger att detta inte kommer att hända.

Det dina gelikar inte inser är att ert hetsande med "Ukraina är ett fritt land" kan dra in oss i ett WWIII, bara genom era värdelösa principer. Principer är värdelösa om det får oss alla dödade i onödan.

Ukraina är inte kullen som är värt att dö på. Det är ett korrupt skithål.
Citera
2022-03-25, 19:26
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Om de fejkar sitt tillbakadragande runt Kiev så skulle man alltså exponera sina egna trupper för kärnvapen. Det låter inte så smart. Å andra sidan låter det inte heller så smart att sätta in över hälften av sina trupper och utsätta dem för överhängande risk att bli avskurna i en ”skenmanöver” mot Kiev när man istället ”fokuserar på Donbas”.

Man exponerar inte sina egna truppet för kärnvapen om man drar de tillbaka till Donbass och sedan kärnvapenbombar Kiev.
Citera
2022-03-25, 19:26
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror inte att ryssarna hatar väst, dock tror jag att de skiter i omvärlden så länge de har råd att äta på McDonalds.

Att gå med på att invadera ett fredligt grannland där man har släktingar gör en ynkrygg utan moral.

Att tro att det är en övning när man beordras att skjuta på civila med sitt vapen eller rikta artilleri och missiler mot bostäder, sjukhus och skolor är osannolikt, förklaringen faller pladask tycker jag.
Jag håller med dig men som sagt rysk polis och militär är inte kända för mercy så att säga.....

Tror många fruktar dåren Putin.
Men visst jag förstår dig, hade alla Ryssar samlats och inledd en lång protest hade Putin avgått eller likviderats snabbare kanske av sina egna.
Citera
2022-03-25, 19:27
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
En 54 år gammal Aligator en klass som håller på att fasas ut. Fartyget låg dessutom på lätten men visst synd om besättningen.

Med tanke på att den gamla skorven var minst en sjättedel av de ryska landstigningsresurserna i Svarta Havet så är det ändå ett stort problem då Ryssland inte har något att ersätta den med. Helt uppenbart var ju inte fartyget tomt på last om du såg hur det brann och samt de återkommande explosionerna. Inte ens en brinnande supertanker har en så explosiv brandutveckling.
Citera
2022-03-25, 19:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
breaking news .USA GÅR IN I UKRAINA INOM NÅGRA DAGAR..WW3.

De har mycket ryggrad och mod. Jag är säker på att ni har observerat det. Jag menar inte bara militären, som har tränat sedan Ryssland gick in i sydöstra Ukraina, utan också den vanlige medborgaren. De har steppat upp, de har steppat upp, sa Joe Biden och fortsatte med meningen som väckt uppståndelse:

– Och ni kommer att se när ni är där, vissa av er har varit där, ni kommer att se kvinnor, unga människor som står framför en jäkla stridsvagn. Som säger "jag lämnar inte", "jag håller min ställning". De är otroliga. Men de har hämtat mycket inspiration från oss, säger Joe Biden till soldaterna i klippet som nu sprids.

Källa aftonbladet.se

Minns du Rysslands mobilisering vid ukrainska gränsen? I veckor höll de på att samlade ihop folk och materiel. Så ser det ut innan en armé går över en gräns.

USA kommer inte gå in med marktrupp om ’några dagar’.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in