2022-03-25, 17:26
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Därför är det viktigt att snabbt döda alla rySSar där så att de inte kan omgruppera och förstärka i öst och samtligt frigöra egna trupper till förstärkningar.

Ska bli intressant att se om Ukraina lyckas ta Kherson och röra sig österut. Jag undrar hur mycket trupp mongolerna har där? Dock kan de ju fylla på med förrädare och orcher från Krim. Gäller nog att skära av både väster och öster om Kherson vilket det verkar som man nu har som plan?

Framförallt hoppas jag man tar Melitopol så småningom. Vill så gärna se den äckliga rysskärringen infångad med ett par varv gul eller blå tejp över ögonen.
Citera
2022-03-25, 17:27
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tror att han varit uppe förut, han har inget bra CV.

He is a convicted child sex offender for unlawful contact with a minor, criminal use of a communications facility, corruption of minors, indecent exposure, possessing instruments of crime, and criminal solicitation.[1][2]

https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Ritter

Serberna tar till pedofiler som källmaterial och diskussionsunderlag. Någon som blir förvånad?
Citera
2022-03-25, 17:28
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det här med att generaler dör är det medvetet eller hur dör dem? Trodde att generaler satt på kontor.
Ja helst sitter de på tryggt avstånd med kikare och drönare men när det blir knas i fronten och soldaterna retirerar eller andra problem uppstår måste de ta sig längre fram för att styra upp saker.
Sen eftersom ryssarna kommunicerar via öppna kanaler vet ukrainarna ungefär var de högre befälen befinner sig så de startar en manhunt så fort generalen sticker ut sitt fula tryne.
Citera
2022-03-25, 17:28
Medlem
Finns det någon riktigt smart och utbildad jävel som har en omänsklig förmåga att förhålla sig objektiv som har gett en längre intervju eller skrivit om varför allt är som det är? Någon som kan knuffa mig i rätt riktning?
Citera
2022-03-25, 17:30
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fools-teacher
Vet inte. Använd google-translate och läs själv. Tro mig. Det är inte svårt. Man lär sig mycket nytt.
MSM jag gav ingen länk. Jag gav en länk till Aftonbladet.

Kamrat, jag nöjer mig med BBCs översättning.

"In it, contributor Petr Akopov claims that Russia is returning to lead a new world order, while making good the "terrible catastrophe" that was the end of the Soviet Union in 1991.
It is headlined "The arrival of Russia in a new world", but the Russian word for "arrival" (nastuplenie) can also mean "attack"."

Vad är denna nya värld de skriver om? En värld där Ryssland är tillbaka i 1980?

"It concludes by claiming that the military action "is Russia's return of its historical space and its place in the world", which has put the Anglo-Saxons of Europe and the US in their place.
"Western global domination can be considered completely and finally over," it claims."

Vad menas med denna historiska plats? Som en obetydlig och innesluten plats som kamraterna i Nord Korea?

Eftersom du verkar läsa ryska obehindrat så måste jag fråga, är du ryssmongol själv? Eller kanske balkanmongol?

Jag länkar till RIA, du förkastar innehållet och istället länkar du till Aftonbladet... självmål kamrat!
Citera
2022-03-25, 17:30
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det här med att generaler dör är det medvetet eller hur dör dem? Trodde att generaler satt på kontor.

Generalerna är i fronten för att antingen ingjuta moral eller piska på trupperna för det går skit för dom i sin invasion.

Generaler planerar bakom skrivbord oftast annars.
Citera
2022-03-25, 17:31
Medlem
Att ryssarna nu dödar sina egna generaler är inget annat än monumentalt. Inget går enligt planen och de som får lida för det är soldaterna själva. Nu går ingen säker på ryska sidan, en stor internkonflikt pga den misslyckade invasionen lär vänta.
Citera
2022-03-25, 17:31
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tror att han varit uppe förut, han har inget bra CV.

He is a convicted child sex offender for unlawful contact with a minor, criminal use of a communications facility, corruption of minors, indecent exposure, possessing instruments of crime, and criminal solicitation.[1][2]

https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Ritter

Dessutom en rysk desinformatör. Så han lyckas var både pedofil o ryskt troll.
Citera
2022-03-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Jag har noterat den detaljen, en ganska viktig detalj som är logisk givet min tes: Ukraina har ingen rätt, Ryssland har all rätt!

Det enda sättet Ukraina kan få rätt är att det hävdar sin suveränitet, men detta klarar inte Ukraina av att göra. Således blir Ukraina slaget och det med rätta.

På samma sätt blir varje litet land med rätta slaget av ett större land om det inte klarar av att försvara sig. Enda sättet för Ukraina att överleva är nu att kapitulera och acceptera Moskvas krav i ett fredsavtal. Om inte, då är varje rätt som Ukraina eventuellt vill hävda totalt omintetgjord.

Givet hur det går för Ryssland militärt och politiskt ska de nog inte hoppas för mycket på att ukrainarna ska kapitulera.
Det är typ snart läge för Ukraina att börja planera del två av detta och växla från defensivt försvar till offensivt försvar.
De borde säkra sitt land genom att helt enkelt genomföra en speciell antiterrorist operation mot Ryssland med syfte att avväpna regimen och avsätta den illigitima juntan som styr Kreml nu.
Vore gött att se ukrainarna hissa prideflaggan natoflaggan och eu flaggan över Kreml.
Citera
2022-03-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Artikeln i SvD sa att 6 av ca 600 lämnat. En som inte ansågs lämplig och skickades hem ska ha lovat att hämnas och gör det genom att sprida desinformation.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har läst någonstans att det bara är 6 svenskar som har lämnat och åkt hem. All heder till dom som går in i kriget på något sätt och försöker hjälpa rättvisan.

Aggression skall inte belönas.

Och det tror ni stämmer? Jag ser det som att det är 6 svenskar som bekräftat lämnat. Det är inte alla som anslutit som först kontaktat svenska myndigheter utan bara åkt ner, hur ska svenska myndigheter veta nått om dessa är kvar?
Tänker även på kidsen som flydde landet via en ambulans, inte heller detta lär vara anmält. Om ni vet vilka jag pratar om så var ju dessa britter eller jänkare om jag minns rätt, men finns inget som säger att inte fler har gjort liknande exits.

Han som blev nekad har du mer info om honom reptileking?
Läste om en kille som blev nekad till Georgiska legionen som sedan spred en video på sociala medier om hur han blev hotad att bli skjuten i ryggen på väg från landet och hittade på andra lögner.

Avslutningsvis hade det varit intressant att veta hur många som är etniska svenskar gentemot ukraina svenskar
Citera
2022-03-25, 17:34
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Är det han som även jobbar åt rt?
Ja det verkar som att han är kolumnist
Citera
2022-03-25, 17:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Båten som bombades igår är sänkt och andra saker förstördes iland också. Foto på den sänkta båten. https://twitter.com/JackDetsch/status/1507393344871313412/photo/1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in