Citat:
Ursprungligen postat av
fools-teacher
Vet inte. Använd google-translate och läs själv. Tro mig. Det är inte svårt. Man lär sig mycket nytt.
MSM jag gav ingen länk. Jag gav en länk till Aftonbladet.
Kamrat, jag nöjer mig med BBCs översättning.
"In it, contributor Petr Akopov claims that Russia is returning to lead a new world order, while making good the "terrible catastrophe" that was the end of the Soviet Union in 1991.
It is headlined "The arrival of Russia in a new world", but the Russian word for "arrival" (nastuplenie) can also mean "attack"."
Vad är denna nya värld de skriver om? En värld där Ryssland är tillbaka i 1980?
"It concludes by claiming that the military action "is Russia's return of its historical space and its place in the world", which has put the Anglo-Saxons of Europe and the US in their place.
"Western global domination can be considered completely and finally over," it claims."
Vad menas med denna historiska plats? Som en obetydlig och innesluten plats som kamraterna i Nord Korea?
Eftersom du verkar läsa ryska obehindrat så måste jag fråga, är du ryssmongol själv? Eller kanske balkanmongol?
Jag länkar till RIA, du förkastar innehållet och istället länkar du till Aftonbladet... självmål kamrat!