2022-03-25, 18:05
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja men jag tror att hela hans karriär har varit inriktad på detta i alla fall de senaste 10 åren. Han har nog alltid drömt om att få leda Ryssland i ett anfallskrig för att utvidga territoriet. Precis som det var på den gamla goda tiden. Det onda väst skulle pressas tillbaka och Ryssland skulle avancera västerut med målet att en dag ta över hela Europa.

Nu är han 70 år och tiden börjar rinna ut. Han var tvungen att slå till innan det var för sent. Men han var inte tillräckligt stark utan tog en chans och hoppades att det skulle gå vägen.
Jag tror att det redan planeras inom den ryska säkerhetstjänsten hur man skall kunna mörda Putin.
Problemet är att komma nära Putin bara.

Jag tror seriöst att han tappat förståndet totalt.
Och det skrämmer mig med honom.
Citera
2022-03-25, 18:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
I Afghanistankriget på 80-talet rapporterades bara var tionde död och sårad i de officiella siffrorna.

Säkert lika nu.
Citera
2022-03-25, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det skulle väl ha varit fallskärmstrupperna VDV som hann med att spela in den här bögiga schlagersdängan innan de fick bita i det ukrainiska gräset.

https://www.youtube.com/watch?v=0rAHrHd2lcw

Vart kan man läsa mer om vad som hände med dom? Det du refererar till och som alla i kommentarerna på klippet pratar om?

De ska ha landat på en plats där de gjort en felbedömning och direkt blivit dödade om jag förstår rätt?
Citera
2022-03-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jag tror man ska ta all information med en stor grävskopa salt.

Det är desinformation från usa, väst, Ukraina och Ryssland.

Det är krig.

Man vill från väst skapa bilden av att Ryssland är totalt sämst på allt och inte kan nåt överhuvudtaget.

Man vill från Ryskt håll skapa bilden av att väst försöker kväva Ryssland som nation och folk.

Mest intressant är alla % (procent) prognoser.

Senaste är att exakt 60% av alla missiler missar sina mål.

Det är bara att luta sig tillbaka och skratta åt cirkusen.

Något säger mig också på något sätt (vet inte varför) att om Ryssland hade velat bomba sönder hela Kiev hade de gjort det för längesedan men förstår att det är lättare sagt än gjort
Citera
2022-03-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad talar för det, tycker du?
Att Ryssland behärskar luften gör att ukrainska styrkor bara är säkra när de är tillsammans med civila.

Det gör att det inte är ett riktigt krig, utan att ukrainska styrkor fträmst försvarar sig från städer som omringas av ryska styrkor.

Enda sättet att vända denna trend är en red flag. Att Ryssland plötsligt får för sig att använda kemiska vapen, vilket skulle kunna få NATO att ingripa. Och självklart kommer inte Ryssland att använda kemiska vapen eftersom det inte skulle hjälpa dem på något vis.

Skulle man vilja göra en USA och smula sönder motståndare oavsett om de är tillsammans med civila, skulle man såklart kunna göra det. Man dominerar via flyg och artilleri. Men istället väljer man att kämpa i förorter och städer för att lugnt och metodiskt ta över. Trots att detta leder till större förluster för de egna trupperna.
Citera
2022-03-25, 18:10
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Något säger mig också på något sätt (vet inte varför) att om Ryssland hade velat bomba sönder hela Kiev hade de gjort det för längesedan men förstår att det är lättare sagt än gjort

Likväl säger mig något att om man hade velat lägga Moskva i grus så hade det redan skett för längesen
Citera
2022-03-25, 18:11
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Kallade man usa för Mongoler när dom invaderade Irak?

Samma idioter som sitter och hetsar för att Ukraina ska vinna är samma idioter som hetsade för att USA invaderade Irak. Vilket är ganska intressant, då det i ena fallet rör sig om ett land som invaderar och ett annat som blir invaderat. Visar mer på att de är en del av den lättmanipulerade massan. Lite som under häxprocessen där de jagade häxor. Rationellt tänkande försvann helt plötsligt, om det fanns där till att börja med dvs.

De kunde inte brytt sig om Ukraina öht tidigare, men nu gapar de om "Slava ukraini" och andra pinsamma begrepp, trots att de inte träffat en ukrainare i hela sitt liv. Jag har ukrainska vänner däremot, men jag är ett ryskt troll då jag kritiserar den uppenbara propagandan som pågår i väst.

90% av de i kommentarerna är vad Yuri Bezmenov skulle kalla för "Useful idiots".

Något som är intressant är att även de som öppet sade att MSM är propaganda har efter krigets början vänt helt och tar det som sägs av MSM som ultimat sanning. Mao är även de mest kritiska av MSM i stor del av fallen även de får, men det krävs krig och större kriser för att få de att vända sig helt mot deras "cause" och gå med i strömmen som de krypto-useful-idiots de är.
Citera
2022-03-25, 18:11
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Att Ryssland behärskar luften gör att ukrainska styrkor bara är säkra när de är tillsammans med civila.

Det gör att det inte är ett riktigt krig, utan att ukrainska styrkor fträmst försvarar sig från städer som omringas av ryska styrkor.

Enda sättet att vända denna trend är en red flag. Att Ryssland plötsligt får för sig att använda kemiska vapen, vilket skulle kunna få NATO att ingripa. Och självklart kommer inte Ryssland att använda kemiska vapen eftersom det inte skulle hjälpa dem på något vis.

Skulle man vilja göra en USA och smula sönder motståndare oavsett om de är tillsammans med civila, skulle man såklart kunna göra det. Man dominerar via flyg och artilleri. Men istället väljer man att kämpa i förorter och städer för att lugnt och metodiskt ta över. Trots att detta leder till större förluster för de egna trupperna.

Ryssland kan använda kemiska vapen och skylla på någon annan. Större chans nu när Rysslands konventionella styrkor inte imponerat.
Citera
2022-03-25, 18:13
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Är det därför snart 4 miljoner civila har flytt tycker du. Och ukrainarna vill få ut mer av civilbefolkningen men blir beskjutna.
Citera
2022-03-25, 18:13
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Så han dog? Tyckte jag såg en film från tiktok-filmarna (tjetjenerna) där de var 10-15st som bar in han i nån slags bil för skadade. Det var ett skynke över hans nederkropp så jag antog att hans ben blev plattade av bandvagnen/stridsvagnen

https://twitter.com/dansabbagh/status/1507379742810456067?s=20&t=IHHrbZMH5c7Ryz9DqPguxQ
Är inte på plats i UA, så jag kan inte svara på din fråga tyvärr.
Citera
2022-03-25, 18:15
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Samma idioter som sitter och hetsar för att Ukraina ska vinna är samma idioter som hetsade för att USA invaderade Irak. Vilket är ganska intressant, då det i ena fallet rör sig om ett land som invaderar och ett annat som blir invaderat. Visar mer på att de är en del av den lättmanipulerade massan. Lite som under häxprocessen där de jagade häxor. Rationellt tänkande försvann helt plötsligt, om det fanns där till att börja med dvs.

De kunde inte brytt sig om Ukraina öht tidigare, men nu gapar de om "Slava ukraini" och andra pinsamma begrepp, trots att de inte träffat en ukrainare i hela sitt liv. Jag har ukrainska vänner däremot, men jag är ett ryskt troll då jag kritiserar den uppenbara propagandan som pågår i väst.

90% av de i kommentarerna är vad Yuri Bezmenov skulle kalla för "Useful idiots".

Något som är intressant är att även de som öppet sade att MSM är propaganda har efter krigets början vänt helt och tar det som sägs av MSM som ultimat sanning. Mao är även de mest kritiska av MSM i stor del av fallen även de får, men det krävs krig och större kriser för att få de att vända sig helt mot deras "cause" och gå med i strömmen som de krypto-useful-idiots de är.

Hetsar för att Ukraina ska vinna? Klart de ska göra det, Ukraina är en suverän stat som har rätten att försvara sig.

Angående andra krig kan vi diskutera i en separat tråd. Men att Ukraina har rätten på sin sida. Utan tvekan.
Citera
2022-03-25, 18:16
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323

Du låter som Bagdad Bob som tidigare bölade över att väst utestänger hans hora i London. Chilla killen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in