2022-03-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Går bra nu😀

Överste Medvechek, en rysk brigadkommandant, har blivit dödad av sina egna soldater i Ukraina, rapporterar Sky News försvarsredaktör Deborah Haynes med hänvisning till en underrättelsekälla i Väst.
Efter att hans motorburna gevärsbrigad förlorat många soldater beslutade sig andra soldater för att hämnas, och enligt uppgifterna ska de ha kört över översten med fordon.
Så han dog? Tyckte jag såg en film från tiktok-filmarna (tjetjenerna) där de var 10-15st som bar in han i nån slags bil för skadade. Det var ett skynke över hans nederkropp så jag antog att hans ben blev plattade av bandvagnen/stridsvagnen

https://twitter.com/dansabbagh/status/1507379742810456067?s=20&t=IHHrbZMH5c7Ryz9DqPguxQ
Senast redigerad av vall370 2022-03-25 kl. 17:53.
Citera
2022-03-25, 17:47
Medlem
Termos99s avatar
I takt med att invasionen går trögt så får Putin sänka ribban för vad han vill åstaskomma.

Russia signals scaled-back war aims, Ukrainians advance near Kyiv

In the month since they launched their invasion of Ukraine, Russian troops have failed to capture any major city. Their assault has met stiff resistance from President Volodymyr Zelenskiy's forces and been halted at the gates of Kyiv.

The Russians instead have been bombarding and encircling cities, laying waste to residential areas and driving around a quarter of Ukraine's 44 million people from their homes.

https://www.reuters.com/world/us/ukraine-urges-halt-russias-assault-biden-heads-poland-2022-03-25/
Citera
2022-03-25, 17:48
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Jag tror invasionen av Ukraina kan ha varit det som kanske räddat Taiwan. Nu ser Kina vad konsekvenserna skulle kunna bli när Ryssland körs ner totalt i skiten och blir ett Nordkorea.

Tror inte man tycker det är värt att sabba sin ekonomi för att ta Taiwan.

Jag håller med. Om, eller snarare när, Ryssland faller ihop ekonomiskt och där följden blir decennier av internationell isolering och misär så kommer förmodligen Kina att skrinlägga alla planer på att invadera Taiwan på obestämd tid.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Det här är bland de absolut mest intressanta intervjuerna jag lyssnat på.
Scott Ritter är "weapons inspector" åt FN och har tidigare varit marinkårssoldat och underättelsetjänsten.

I början så handlar det om Ukraina och Ryssland, sedan pratar han endel om operationer i mellanöstern och Madeleine Albright för att sedan återkomma till Putin och Zelenskyj

https://www.youtube.com/watch?v=OSkpIq3T-Zc

Glöm inte att Scott Ritter är en dömd sexförbrytare som har förgripit sig på barn:
He is a convicted child sex offender for unlawful contact with a minor:
https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Ritter

han njuter nog av dom 1000 barn och civila som dog när dom blev bombade i en teater.
Senast redigerad av raskens 2022-03-25 kl. 17:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Hur går det för vagnersoldaterna? Sprungit runt i Kiev i 4v nu och Zelensky över fortfarande. Och elitsoldaterna från Syrien?

Hängpattar har man hört talas om. Vad heter såna hängkinder som Lavrov har?
Wagnergruppen rekryterade fångar från ryska fängelsen för att skicka in dessa till kriget, så antar att de inte sänder in deras a-team direkt
Citera
2022-03-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Wagnergruppen rekryterade fångar från ryska fängelsen för att skicka in dessa till kriget, så antar att de inte sänder in deras a-team direkt
Finns det något med Ryssland i detta krig som kan kallas a-team?
Citera
2022-03-25, 17:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag menar att så många döda hade fått förlusterna att märkas på annat sätt än genom media. Varje skadad och död soldat har ju ett nätverk, kanske 5-15 personer.

16000 döda hade inte gått att dölja någon längre tid. Det hade märkts.

Kanske därför de eyska myndigheterna gått ut med nya dödssifror. Ca 1300 och dubbelt så många sårade. I praktiken tror jag att det rör sig om 10 000-16 000 döda ryska soldater och dubbelt så många sårade.
Citera
2022-03-25, 17:57
Medlem
Citat:
Inte direkt. Budgetar som skulle gå till upprustning och underhåll gick till fifflande generaler och oligarker.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det skulle väl ha varit fallskärmstrupperna VDV som hann med att spela in den här bögiga schlagersdängan innan de fick bita i det ukrainiska gräset.

https://www.youtube.com/watch?v=0rAHrHd2lcw
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Det här är bland de absolut mest intressanta intervjuerna jag lyssnat på. Scott Ritter är "weapons inspector" åt FN och har tidigare varit marinkårssoldat och underättelsetjänsten.

I början så handlar det om Ukraina och Ryssland, sedan pratar han endel om operationer i mellanöstern och Madeleine Albright för att sedan återkomma till Putin och Zelenskyj

https://www.youtube.com/watch?v=OSkpIq3T-Zc
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
De är långt ifrån neutrala, agendan är tydlig och gästerna likaså. Tidigare intervju med Douglas Macgregor som har uppträtt på RT flertalet gånger och föreslog att man skulle skjuta illegala invandrare ifrån Mexiko som försökte komma in i USA, han har flertalet mycket underliga uttalanden och var inte ens lämpad för en diplomatpost i Tyskland..

Jag har inte sett hela videon men tittar man på vad TS skriver här så är Scott Ritter en halvtokig konspirationsteoriker. T.ex:

Citat:
"2. USA har använt biolabben för att försöka ta fram ett virus som angriper slaviskt DNA (ryssar). Ryssland har alla bevis vilka han granskat hela vägen. De har kvittona, forskningsmaterialet, avtalen, signaturerna, allt."

Man hör samma konspirationer från ryskt håll. Frågan är hur Scott Ritter kommer in bilden. Får han betalt av ryssarna? Eller har han bara tappat förståndet?
Citera
2022-03-25, 17:58
Medlem
Citat:
Det skulle vara den vattenkylda kulsprutan från första världskriget då, den är ju en klenod. Annars är väl det mest minnesvärda hittills all soppatorsk och det faktum att ryssarna krigat upp all sin moderna materiel redan efter mindre än en månad och får ta fram stridsvagnar från Brezjnevs dagar.
Citera
2022-03-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
En rysk brigadgeneral har dödats av sina egna soldater, uppger en västerländsk myndighetskälla för Sky News.

Enligt uppgifterna ska trupperna medvetet kört på generalen så att han dog. Anledningen ska vara att soldaterna varit missnöjda efter att deras brigad lidit stora förluster i Ukraina.

"Vi tror att han medvetet dödades av sina egna trupper och han ska ha varit general för den 37:e motoriserade infanteribrigaden", ska källan ha sagt till Sky News.

Ojdå det här kriget börjar spåra helt, om jag varit Putin hade jag skjutit mig själv i Bunkern, det här måste vara hans absolut dummaste val i sin karriär.

Ja men jag tror att hela hans karriär har varit inriktad på detta i alla fall de senaste 10 åren. Han har nog alltid drömt om att få leda Ryssland i ett anfallskrig för att utvidga territoriet. Precis som det var på den gamla goda tiden. Det onda väst skulle pressas tillbaka och Ryssland skulle avancera västerut med målet att en dag ta över hela Europa.

Nu är han 70 år och tiden börjar rinna ut. Han var tvungen att slå till innan det var för sent. Men han var inte tillräckligt stark utan tog en chans och hoppades att det skulle gå vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in