• 1
  • 2
2022-03-25, 02:50
Medlem
RustNeverSleeps.s avatar
Såg annons för Augments elsparkcyklar,

https://augment.eco/sv/

Citat:
Från endast 229 kr/mån abonnerar du en elscooter. Du får en ny elscooter hem med kostnadsfri service och express bytestjänst. Om det uppstår problem så levererar vi kostnadsfritt en ersättningsscooter inom 4 vardagar.

Nån som nappat på erbjudandet? Vad tyckte ni? Och hur står sig deras modeller jämfört med andra på marknaden? Visserligen är det billigare i längden att köpa en än att leasa för 229 kr/mån i 24 månader (om jag inte missminner) men å andra sidan slipper man reparation och allt bök när nåt går sönder , utöver att man måste skicka tillbaka den (fraktfritt).
Senast redigerad av RustNeverSleeps. 2022-03-25 kl. 02:53.
Citera
2022-03-25, 03:17
Medlem
SolidSteels avatar
Har inte nappat och kommer inte göra det men helt ok deal ändå måste jag säga, men fyra dagar vid utbyte är lite dåligt om man tex förlitar sig på färdmedlet till sitt arbete.

Fem och ett halvt tusen för två år med fri service, bra deal man slipper tänka på däck lager eller att batterierna ger upp, håller ens batterierna i två år om man kör upp en laddning om dagen och köpt en elspark för 5.500:- ?

Ändrade mig, inte så bra deal ,se mitt inlägg längre ner i tråden.
Senast redigerad av SolidSteel 2022-03-25 kl. 03:35.
Citera
2022-03-25, 03:23
Vilken idioti. Jag antar att målgruppen är samma sorts lågpannor som hyrde en TV från Thorn 1990?
Citera
2022-03-25, 03:25
Medlem
SolidSteels avatar
En spark från Elgiganten 5.500:- https://www.elgiganten.se/product/sp...er-e22d/222567

Höjd (inkl. emballage) 52,0 cm
Bredd (inkl. emballage) 95,0 mm
Djup (inkl. emballage) 117,0 cm
Vikt (inkl. emballage) 17,42 kg
Nyckelspecifikation
Produkttyp Elektrisk sparkcykel
Batterikapacitet (mAh) 5100
Maxhastighet (km/t) 20
Färg Grå
13.5 kg,
22 km räckvidd

Augment
Effekt: 250W/48V
Snabb acceleration
10" luftfyllda däck
Max. räckvid 45 km
5 timmars laddningstid
Vikt: 14.2kg¨
Du kan köra upp till 40 km på en batteriladdning. För en 80 kg:s förare är räckvidden med full laddning och full gas i praktiken ca 20 km med ett standardbatteri (360 Wh) och med ett LR batteri (461Wh) förlängs räckvidden med 5-10 km.

När 24-månaders avtalet gått ut kan du köpa loss scootern för 299:-

OBS OBS OBS: Vill du betala månadsvis så är det 299:- som gäller. och då springer det genast iväg i pengar. 7176:-
Senast redigerad av SolidSteel 2022-03-25 kl. 03:36.
Citera
2022-03-25, 04:32
Medlem
RustNeverSleeps.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Vilken idioti. Jag antar att målgruppen är samma sorts lågpannor som hyrde en TV från Thorn 1990?
Har man inte råd att punga ut 7k + i ett enda svep så är det ju ett bra alternativ. Ibland kan man inte tänka på allt långsiktigt, precis som med ett gymkort. Man betalar 300 kr/mån på ett hyggligt gym och det blir ju en större summa på ett år men det påverkar inte min ekonomi varken kort- eller långsiktigt... vilket det hade gjort om jag betalat i ett svep som jag inte ens hade haft råd med.

Sen är det ju egentligen billigare även långsiktigt eftersom man slipper själv bekosta serviceavgifter, batteribyten, etc.
Citera
2022-03-25, 06:24
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustNeverSleeps.
Har man inte råd att punga ut 7k + i ett enda svep så är det ju ett bra alternativ.

Sen är det ju egentligen billigare även långsiktigt eftersom man slipper själv bekosta serviceavgifter, batteribyten, etc.

Har man inte råd så finns det definitivt inte utrymme för dåliga leasing avtal. Om du är orolig över ständiga batteribyten så kan jag meddela dig om att det inte är något som man behöver oroa sig för, snarare punktering och fyra dagar för att laga en punka som kan uppstå veckovis med lite otur är ingen bra deal. Den elscootern du länka till är värd max 2500 kr nypris.

Lösning, köp valfri scooter för 2500 kr och släng på ett par tublösa däck. Dessutom sitter batteriet på styrleden på den där värdelösa scootern du länka till. Livsfarligt.

Deras säljargument "Förmånlig månadsavgift" är ju inte så jäkla intressant för om du köper en egen scooter så har du ingen månadsavgift, snacka om att gå på en bluff. Sedan så kan du räkna med att dom kommer friskriva sig från 99% av alla fel som kan uppstå. Förstå hur jobbigt du kommer ha det när du ska förklara varför du fått punktering, förutom att du kommer tröttna och laga det själv på 30 min istället för att vänta fyra dagar.
Senast redigerad av MeinKampf 2022-03-25 kl. 06:31.
Citera
2022-03-25, 12:58
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel
Hahaha helt oft men vem FAN var det som hyrde TV och videoapparater
Fanns program som lyxfällan på 90-talet?
Folk som inte kunde få lån kunde hyra en tv av thorn. De fanns redan på 70-talet. Men tv-apparater var också dyrare än idag. Lätt att glömma.
Citera
2022-04-03, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustNeverSleeps.
Har man inte råd att punga ut 7k + i ett enda svep så är det ju ett bra alternativ. Ibland kan man inte tänka på allt långsiktigt, precis som med ett gymkort. Man betalar 300 kr/mån på ett hyggligt gym och det blir ju en större summa på ett år men det påverkar inte min ekonomi varken kort- eller långsiktigt... vilket det hade gjort om jag betalat i ett svep som jag inte ens hade haft råd med.

Har man inte råd med 7k så skall man nog inte dra på sig några hyresavtal.
Sedan kan man ställa sig frågan: vem betalar för sparken och dess drift? Svaret är givet: den som hyr. Alltså kommer hyrestagaren få betala dels sparkens kostnader och dessutom vinstmarginalen för hyrföretaget.
Go figure.
Citera
2022-05-07, 20:34
Medlem
godboys avatar
Jag är lite tveksam till det här med att hyra saker på lång tid. Frågan är väl hur avtalet ser ut. Är man bunden i 24 månader? Skall skotern åter sen? Allt för ofta så låter såna här saker lite för bra för att vara sanna.

Idag kan man till och med hyra glasögon. Jag trodde inte på det när jag först hörde det skall jag säga.
Citera
2022-05-21, 15:59
Medlem
Finns det fler än augument som man kan leasa.
Citera
2022-05-21, 18:19
Medlem
reverend.paisleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Men tv-apparater var också dyrare än idag. Lätt att glömma.

Mer än en halv månadslön om jag minns rätt.

RIP
Citera
2023-04-25, 15:15
Medlem
Muppetys avatar
Har något erfarenhet av detta, Augment?

Jag tänkte nämligen slå till om ingen hinner flika in något oroväckande...

Jag betalar hela summan på en gång, det blir totalt 5 496 kr, i 24 månader har man service. Sen kan man om man vill, köpa loss den för 490 kr. Det blir totalt nästan 6 000 kr. Är sparkcykeln värd det? Är det en bra sparkcykel?

Det står dock lite finstilt i avtalet, att man max kan få den reparerad gratis 2 ggr per år, samt att man t.ex. inte får sätta på dekaler på den. Sen skulle jag vilja ha punkteringsfria däck, något som tydligen kan vara svårt eftersom det då ses som om man modifierat den. Då behöver jag i.a.f. inte lämna in den för punktering, men gäller servicegarantin om det blir nått fel på t.ex. motorn fortfarande?

Finns det någon annan som har något liknande koncept, eller ska jag köpa mig en egen sparkcykel direkt. Har runt 5 500 kr att lägga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in