Citat:
Ursprungligen postat av
Favoritgame
Fast Terry Evans är ju ett av de bättre medium som finns och brukar återberätta väldigt specifika saker som han rimligtvis inte kan veta.
Varför ställer han inte upp på ett vetenskapligt test då?
Kan han få fram specifik information som inte kan fås fram på naturlig väg så kan det definitivt påvisas under kontrollerade former.
Är det inte lite konstigt att
inget medium någonsin har kunnat göra det?
Nästan som om det vore bluff alltihopa.
Citat:
Folk som varit besvärade av spöken får hjälp med det och dessutom ofta en massa personlig info som man har hjälp av. På vilket sätt är det bedrägeri?
Det är bedrägeri på samma sätt som när någon tror sig ha blivit botad av homeopatiska preparat eller healad av Peter Popoff.
Att bedragaren lyckas väl med att lura folk gör det liksom inte mindre till ett bedrägeri.
Citat:
Sedan att du inte vill tro på det är väl egentligen ditt problem?
Vad jag vill eller inte vill tro på är fullkomligt irrelevant.
Jag tror på sådant som kan påvisas vara sant, vare sig jag vill att det ska vara sant eller ej. Allt annat vore ren idioti.
Citat:
Vi som anlitar oss av medium är väldigt nöjda över att den möjligheten finns och betalar gärna en peng som vi gör för alla andra tjänster vi använder oss av i samhället.
Och de som tar homeopatiska preparat (läs: vatten) mot sina åkommor känner sig nöjda över att den möjligheten finns, trots att dessa preparat inte ger någon effekt.
Att du låter dig luras är inte ett argument för att det inte skulle handla om bedrägeri.