Citat:
Ursprungligen postat av
Nisse Gandhi
Enligt tidigare uppgifter i tråden var CA inte den typ av person som gick ut sena kvällar och blandade sig med andra människor. Därför anser jag att det inte är sannolikt att han befann sig i eller vid biografen mordnatten,eller någon annan natt.
Du blandar nog ihop två saker.
CA hade inga problem med folkrika miljöer. Tvärtom så tycks han ha sökt anonymitet i folkmassan.
-Enligt polis LG rörde han sig mycket runt city, Hötorget, Sveavägen.
-Enligt PU gick han ofta förbi Grand.
-Enligt sig själv uppehöll han sig ofta på Sveavägen, ”är det förbjudet?”
-Han åkte ofta in till city och cirkulerade efter att ha flyttat långt därifrån.
-När han flyttar hemifrån är det till ett rum i city. Efter sin vinst skaffade han snart en lägenhet i centrala innerstan.
-När han greps för misshandeln 2002 cirkulerade han i ett centrum.
-Polis LG stötte regelbundet ihop med honom i ett annat centrum på 00-talet.
-Han gick regelbundet på krogen centrala Stockholm på 80-talet (kvällstid får man förmoda)
Så det som möjligen kräver ”önsketänkande” är uppfattningen att just CA skulle utmärka sig som en särskilt osannolik gestalt i city på åttiotalet.
Vad som stämmer däremot är att han inte beblandade sig med folk såtillvida att det innebar social interaktion. Hans uppsyn mot omgivningen var avvisande. Han sökte inte kontakt, undvek främlingar. Satt alltid ensam på kafé och krogen, pratade inte med någon.
CA behöver inte varit ute på natten, omkring klockan 21 räcker.
Citat:
Eftersom OP inte hade livvakter med sig kan jag tänka mig att han höll en låg profil för att inte väcka uppmärksamhet.
Någon måste uppmärksammat Palme, eller hur skulle det gått till? Och som redan påpekats
många uppmärksammade honom ute denna kväll.