Citat:
Vad är det du tänker dig att jag ska göra ?
Jag tycker jag gör rätt . 1) jag undersöker vad problemet är 2) jag konstaterar vad som hänt och drar mina slutsatser 3) jag startar en tråd här om vad jag kommit fram till och många andra blir också upplysta att tex betalningsanmärkningar kan blocka jobbsök väldigt ofta. Många vet inte det 4) Jag beskriver vad mitt facit är och hur jag har gjort och jag har agerat utifrån mitt bästa och jag har dragit slutsatsen att jag är offer "för systemet" ja. Tror du inte det finns några offer för svenska systemet ? Tror du det klaffar för 1 000 000 av 1 000 000 och ingen hamnar i sånt där de inte ska behöva vara med om ?
Fast du har fel fokus här . tråden handlar inte om det du tror. Den handlar om hur det fungerar på arbetsmarknaden och det är mycket information här från mig och andra som är både ny info och som är vederlagd.
Det andra fokus är vad jag kan göra nu?! och det handlar inte om mig utan om den grupp som har samma registerproblem som jag och som drabbats på samma sätt där man inte i förväg visste vad som gällde. Folk som har prioriterar fel. Prioriterat jobbsök när det egentligen var prioritera få bort betalningsanmärkning som skulle vara fokus etc etc
För dig är fokus vems fel detta är. Du anser det är 100% mitt fel och 0% systemets. Så säger alla sossar som älskar svenska systemet och att det byggt Sverige. Inget fel på svenska systemet som sådant men att som du tror att det är ofelbart. Det gör bara riktigt inbitna sossar. Jag är rätt säker på att du aldrig röstat något annat än (s) och varit både med i SSU och varit med i partiet i alla år och förmodligen är.