Jag tror däremot att om några kemiska vapen kommer till användning, så är det väst i sin desperation kommer att slänga några kemikalier för att få Ryssland att framstå som boven. Samma sak gjorde ni i Syrien.
Vad tror du?
”För att få ryssland att framstå som boven” du menar på allvar att det inte är ryssland som är angriparen i detta krig? Du menar att ryssland inte urskillningslöst bombar och beskjuter civilbefolkningen? Du menar att ryssland har rätt att invadera sina grannländer för att bestämma över deras utrikespolitik?
Dagens tips till Putin och alla er rysskramare, om ni inte vill att grannländerna ska söka sig till militärallianser så kanske ni ska sluta invadera grannländer
Denne och den andre Iraniern kan man inte ta på allvar. 98% av de som läser dessa trådar och ämnen vet att dessa är certifierade riksidioter. Deras inlägg i alla ämnen som per automatik är motvalls borde slängas i papperskorgen. De förstör bara vapendelen
Så sant men kan inte alltid låta bli att svara på det värsta eländet
Kommer bli intressant att se hur dom Ukrainska motanfallen utvecklar sig under helgen. Bu får vi se om dom klarar att skapa press på ryssen och följa upp lokala genombrott. Anfallsstrid är ju mycket mer krävande än eldöverfall och blir en rejäl mätare på förmågan.
Såg lite filmer på ryskt marininfanteri från vad jag utgår ifrån är södra ukraina. Uppträdde ändå ganska proffsigt och såg ut som vuxna soldater inte rädda rekryter. Även i en helt inkompetent arme måste det ju finnas undantag.
Nu släpper Kremlin propaganda på hög nivå!
Soros och Hunter Biden finansierar labb för biologiska vapen i Ukraina
Försök räkna hur många "buzzwords" dom använder, det är verkligen en utmaning.
Jag menar, dom trycker till och med in "the Manhattan Project" för lite extra power
"The Russian Defense Ministry announced the involvement of the Hunter Biden- led Rosemont Seneca investment fund in financing biolaboratories in Ukraine
.
At the same time, there is a close relationship between the fund and the main contractors of the US military department, including Metabiota, which, along with Black and Veach, is the main supplier of equipment for Pentagon biolaboratories around the world, the agency said. In addition to the Pentagon, the US Agency for International Development, the Soros Foundation and the Centers for Disease Control and Prevention are directly involved in the implementation of the program - and scientific supervision is carried out, among others, by the Los Alamos National Laboratory, which develops nuclear weapons as part of the Manhattan Project,says the Ministry of Defense."
Lägg även märke till att ukrainarna inte förlorade några pansarfordon, kanske för att de inte hade några utan bara var infanterister med anti-pansarvapen.
Jag tror de använder dem annorlunda. De har dem i bakgrunden och skjuter med på långt håll, men går fram till fots. Ryssarna kör helst ända fram i sina stridsvagnar och pansarvagnar. Så ser det ut på filmerna jag har sett.
Ryssarna försöker värva soldater från reserverna. "We are receiving more and more messages from the regions of Russia about agendas “on issues of military registration” even to those who have long passed the military age (35-45). Already upon arrival at the military registration and enlistment office, they offer to sign a short-term contract, they try to lure with money, benefits" https://mobile.twitter.com/RuslanLeviev/status/1507061633255985155
Reporter från CNN var på plats i Kiev nyss och följde Ukrainska soldater.
Var ett reportage under dagen men sändes igen för ca 45 min sedan.
Ryska soldater var omringade utanför Norra Kiev, och de har ingen försörjning alls den är utslagen.
Reporter från CNN var på plats i Kiev nyss och följde Ukrainska soldater.
Var ett reportage under dagen men sändes igen för ca 45 min sedan.
Ryska soldater var omringade utanför Norra Kiev, och de har ingen försörjning alls den är utslagen.
"Det borde pojkarna ha tänkt på innan de började bråka"?
-Nu får de ta och skylla sig själva, antar jag.