2022-03-24, 21:42
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubeee
att folk börjar undvika dem, pratar bakom ryggen och att de blir mer isolerade.
Ja, är det nåt som är svenskens paradgren så är det ju undvikande (och prata bakom ryggen). Sen har ju vuxna individer förutom vänner även antagonister/rivaler i vardagen och arbetslivet. Dessa gnuggar ju såklart händerna (i smyg).

Öppna trakasserier tror jag inte mycket på annat än mobbare i skolåldern.

Därför är det ju så tacksamt att basunera ut att det är väldigt få anhöriga som upplever trakasserier.
Citera
2022-03-24, 21:45
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tror jag börjar ändra mig om Dumpen. Tycker fruktansvärt illa om Patriks o Saras gapighet, men de verkar ha funnit några riktigt obehagliga typer. Orkar inte läsa chattkonversationer, men har en person redan dömts för att ha förgripit sig på barn, och sedan är i färd med att upprepa det, borde vederbörande låsas in igen och nyckeln kastas bort.

Lagarna behöver ändras. Jag tror att det å ena sidan finns de som har en pedofil dragning och lider av det, beredda att söka hjälp om det inte var så stigmatiserande (och det behövs en massiv satsning från samhällets sida att vilja hjälpa).

Å andra sidan finns de riktigt sjuka och samhällsfarliga dårarna, med noll samvete, de som trivs med sina perversa böjelser. De har förverkat rätten att röra sig fritt i samhället. Upprepas beteendet ska de helt enkelt låsas in för gott. Inte ett barn till ska offras.

Helt klart att de inte bara skapar elände med sin verksamhet, men troligtvis knappast så att de räddar Sverige från pedofiler som någon allsmäktig Gud heller precis.
Senast redigerad av Ålen 2022-03-24 kl. 22:00.
Citera
2022-03-24, 21:54
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Visst och det slår även mot omgivningen.

Ska man verkligen bjuda på runka-på-nätet-pappans barn på sitt eget barns klassfest? Vad ska de andra föräldrarna tänka då? Vissa kanske inte ens kommer i så fall? Och då drabbas mitt barn!

Blir nog bäst att ordna ett lite mindre kalas med bara vissa bjudna. Då har man ju inte gjort nåt fel i alla fall. Ja, det blir nog bäst så ...

Sen går man ju såklart en omväg kring deras hus. Man vet ju inte riktigt vad man ska säga. Eller ens om de vill att man säger nåt.

Människor kan visa extra medkänsla också, en medkänsla de anhöriga aldrig mött, men även extra avsky, en avsky de aldrig kunde drömma om … Knepigt minst sagt människosläktet.
Citera
2022-03-24, 22:05
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Kan vara så, taskigt och vara polis och bli avslöjad. Med tanke på polisen som nyligen fick fängelse för betydligt mindre innehav av bilder och filmer så lär det säkert bli längre straff.
Tanke på att jag sett fler poliser vara misstänk eller dömd i andra mål undrar om jag det ligger i sakens naturen att det handlar om maktställning. Kom då på att de finns ju andra dömda som är vanliga knegare.
Att en barnporrsjägare inom polisen blir funnen med barnporr själv eller funnen att syssla barnsexsökeri är givetvis oerhört. En vacker dag så kommer Dumpen att fånga in en verkligt het Lindbergtyp och då blir det mycket intressant och Dumpen kommer att få kultstatus.
Citat:
Bara tanken och se en vuxen idka samlag med barn gör ju att sköljning reflexen går på högvarv. Jag kan tycka ett barn är söt men absolut INTE sexigt eller ens vill tänka tanken på sex med barnet.
Jag tror inte att du har dessa drifter, inget av det du skriver tyder på det.
Citat:
Var mest ett test och nyfikenhet vad man gör på kamrat.com, jag blev uppraggad tog inte kontakt själv med någon dock tycker jag sidan var en skitsida både grafiskt och innehållsmässigt. Förstår inte tjusningen med sidan alls.
Jag har inte varit inne på den men det av det jag läst att den på senare år varit tillhåll för hebefiler och pedofiler.
Citat:
Som sagt tidigare, när man ser hur Dumpen drar fram och får tag i sina stjärnor börjar man förstå omfattningen av pedofiler. Tror nog problemet är större än vad du tycktes tro, men det måste finnas några som konsumerar dessa 36 miljoner nedladdningar.
Jag har varit kritisk till Dumpen här och jag är det till viss del fortfarande men Dumpen har också öppnat mina ögon. Vi lever i en skrämmande verklighet och jag har fått än mer avsky för porr, snusk och gubbsjuka.
Citera
2022-03-24, 22:06
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Helt klart att de inte bara skapar elände med sin verksamhet, men knappast så att de räddar Sverige från pedofiler som någon allsmäktig Gud heller precis.

Tror inte heller det, men kanske Dumpen påskyndar en allmän debatt om behandlingsmetoder samt hur lagrummet ser ut.

Tänk er en temakväll kring pedofili med debatter och forskningsresultat i SVT en lördag. Varför görs inte detta? Det är galor och insamlingar hit och dit, men här tigs problemet ihjäl.

Det värsta (förutom offren naturligtvis) är de personer som lider av pedofila tankar men för allt i världen inte vill göra verklighet av dem. Hur ska de våga söka hjälp när det är så stigmatiserande? Även de som kanske gjort verklighet och tafsat för att tillfälle uppstod och nu sitter med en grov ångest och vill gottgöra vad den ställt till med.

Måste ju finnas sådana pedofiler också, inte bara de grova samvetslösa typerna. Finns det 12-stegsprogram för pedofiler?

Om Patrik och Sara kunde tagga ner och försöka skapa opinion istället kunde jag absolut tänka mig att stödja dom. Att som privatpersoner hänga ut enskilda tror jag inte är konstruktivt, men brottsprovokation från polisens sida borde vara lagligt när det gäller pedofili.
Citera
2022-03-24, 22:06
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Tror jag börjar ändra mig om Dumpen. Tycker fruktansvärt illa om Patriks o Saras gapighet, men de verkar ha funnit några riktigt obehagliga typer. Orkar inte läsa chattkonversationer, men har en person redan dömts för att ha förgripit sig på barn, och sedan är i färd med att upprepa det, borde vederbörande låsas in igen och nyckeln kastas bort.

Lagarna behöver ändras. Jag tror att det å ena sidan finns de som har en pedofil dragning och lider av det, beredda att söka hjälp om det inte var så stigmatiserande (och det behövs en massiv satsning från samhällets sida att vilja hjälpa).

Å andra sidan finns de riktigt sjuka och samhällsfarliga dårarna, med noll samvete, de som trivs med sina perversa böjelser. De har förverkat rätten att röra sig fritt i samhället. Upprepas beteendet ska de helt enkelt låsas in för gott. Inte ett barn till ska offras.

Slå dövörat till.
Att bemöta någon som är på väg att fullborda våldtäkt är emotionellt.

När kommer den första kvinnliga pedofilen dyka upp? Vilken j*vla dag!

Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Tillägg:

Rent allmänt tror jag anhöriga hamnar i en jäkla rävsax. Om de vågar hinta om att de även upplever nackdelar med uthängningen så kan man ju börja misstänka att de själva är "peddokramare". Eller ännu värre ...

De flesta älskar sina familjemedlemmar. Svårt att ta in om nån skulle bli påkommen. Trist är det.
Däremot blir man outad som neutral person om tankarna ”ägnas” åt pedofilens sida.
Det är brottsoffret och deras anhöriga som går i första rummet.
Senast redigerad av RomanticDreams 2022-03-24 kl. 22:10.
Citera
2022-03-24, 22:09
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomanticDreams
Slå dövörat till.
Att bemöta någon som är på väg att fullborda våldtäkt är emotionellt.

När kommer den första kvinnliga pedofilen dyka upp? Vilken j*vla dag!

Förstår inte vad du vill säga med det inlägget.
Citera
2022-03-24, 22:11
Medlem
Är intresserad av hur de drabbade fruarna, samborna och äldre barnen hanterar något sånt här. Hur många meddelanden får de dagligen av dumpens läsare? Där de hela tiden blir påminda om helvetet gäddan satt dem i? Man kan ju hoppas att folket följer orden att inte kontakta anhöriga. Ibland känns det dock som att folk gottar sig lite väl mycket i att gäddan fastnat på kroken och att anhöriga bara ska vara glada att de slipper dessa framöver. Troligtvis har de förlorat en livskamrat pappa och stöttepelare även om de enligt många "klarar sig bättre utan äcklet"
Gäddan förtjänar definitivt att hängas ut men de anhöriga får ju nästan ett större helvete utan att ha gjort något fel..
Om myndigheter tagit detta på större allvar kunde all info skickats direkt till polis som kontaktat anhöriga som då kan agera utan att en stor del av Sverige la sig i. Viskade och kastade dömande eller medlidande blickar.
Citera
2022-03-24, 22:14
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Förstår inte vad du vill säga med det inlägget.

Jag trodde du kände till uttrycket ”slå dövörat till”. Kanske är lägligt om du tycker att Patrik och Sara är jobbiga.

Sen förklarade jag att det är emotionellt att bemöta människor som är på väg att fullborda våldtäkt mot barn.
Citera
2022-03-24, 22:15
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
De flesta älskar sina familjemedlemmar. Svårt att ta in om nån skulle bli påkommen. Trist är det.
Däremot blir man outad som neutral person om tankarna ”ägnas” åt pedofilens sida.
Det är brottsoffret och deras anhöriga som går i första rummet.
Du måste skrivit det där i en väldig brådska? Förstår inte riktigt vad du menar. Särskilt inte "neutral person" eller "pedofilens sida".
Citera
2022-03-24, 22:16
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Tror inte heller det, men kanske Dumpen påskyndar en allmän debatt om behandlingsmetoder samt hur lagrummet ser ut.

Tänk er en temakväll kring pedofili med debatter och forskningsresultat i SVT en lördag. Varför görs inte detta? Det är galor och insamlingar hit och dit, men här tigs problemet ihjäl.

Det värsta (förutom offren naturligtvis) är de personer som lider av pedofila tankar men för allt i världen inte vill göra verklighet av dem. Hur ska de våga söka hjälp när det är så stigmatiserande? Även de som kanske gjort verklighet och tafsat för att tillfälle uppstod och nu sitter med en grov ångest och vill gottgöra vad den ställt till med.

Måste ju finnas sådana pedofiler också, inte bara de grova samvetslösa typerna. Finns det 12-stegsprogram för pedofiler?

Om Patrik och Sara kunde tagga ner och försöka skapa opinion istället kunde jag absolut tänka mig att stödja dom. Att som privatpersoner hänga ut enskilda tror jag inte är konstruktivt, men brottsprovokation från polisens sida borde vara lagligt när det gäller pedofili.

Liknade tankar som dina har jag haft. Det fokuseras mycket på pedofiler, men är verkligen alla som förgriper sig på barn renodlade pedofiler? Som du säger stigmatiseringen riskerar att renodlade pedofiler kanske inte vågar söka vård. Renodlade pedofiler som vill ha vård borde få stöttning och faktiskt en eloge om de vill få bukt med sin skit, men mellan dem och den normala allmänheten kanske de där samvetslösa som knullar barn bara för att de kommer åt står i vägen. Jag vet inte, bara tankar jag har.
Citera
2022-03-24, 22:21
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jag trodde du kände till uttrycket ”slå dövörat till”. Kanske är lägligt om du tycker att Patrik och Sara är jobbiga.

Sen förklarade jag att det är emotionellt att bemöta människor som är på väg att fullborda våldtäkt mot barn.

Jodå, jag vet vad uttrycket betyder, men uppfattade inte att du rådde mig personligen hur jag ska förhålla mig till Dumpen. Nu handlar ju tråden inte om mig och vad jag ska göra, så behöver inga personliga råd, utan vill diskutera ämnet.

Och vad menar du med att det är emotionellt? Emotioner ingår i vår existens hela tiden, ungefär som att säga att himlen är blå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in