Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Att han tömde sitt konto och swishade över tillgångarna till en anhörig visar också på viss kontroll. Han ville tydligen inte att pengarna skulle låsas. Det visar på beräkning, eftertanke och viss klarsynthet. Hela det här ärendet är märkligt.
Autism tror jag på först när det är utrett. Finns inget nu som bekräftar det.
Inte märkligt i kontexten av att det sitter folk och letar efter självmordsbenägna människor etc. Killen har vissmat indikationer på att vara självmordsnära, varit isolerad. Att han skaffat bekanta via nätet känns mer troligt än otroligt. Har han autism har han nedsatt förmåga till att läsa mellan raderna och förstå andras syften. Människor kan vara extremt grymma och utstuderat fula mot autistiska människor som tror att det är deras vänner och inte inser att de istället häcklas, manipuleras och luras.
En kille på 18 som visar upp sig vill uppenbarligen inte enbart bli stark utan är sannolikt även intresserad av sex och kärlek. Eller bekräftelse vid exempelvis vänskap på att han duger. Jag finner det mer troligt att han har haft intresse för vad än han gillar, tjejer eller killar (det är ju inte barn han attackerat) än att han skulle varit asexuell. Det kan klart och tydligt förekommit romantiska eller vänskapliga kontakter han försökt undanröja bevisen för. Är han autistisk så kan han ha en dödlig lojalitet. Jag menar inte egentlig koncept av att döda, autistiska människor begår knappast mord på andras inrådan men en funktionsnedsatt person är definitivt särskilt sårbar för psykopatiskt lagda individer.
Det vore intressant att veta vad för triggers han har haft eftersom det tydligt framstår som att han snarare försökt dölja dem.