2022-03-24, 14:57
  #1777
Medlem
perry2s avatar
Jag drar mig inte undan....

-Jag skriver inte 5 inlägg på 10 minuter.
-Jag kollar i först hand på matchen.
- Jag gillar inte när vissa sk Röglesupportrar skriver fula könsord om mitt Hjärtelag för att man släppt in ett mål eller missat ett PP.

Man ger aldrig upp..MAn kör in i KAKLET.

Jag njuter av livet och har varken dåliga nerver, kurrande mage eller flackande blick.

Man tar en fight I taget. Om Man ej vinner serien tar man det på ett annat sätt eller ett annat år.

Vissa människor har andra i hushållet att drifta sina funderingar eller synpunkter.

Ett bra tips till vissa är att fundera innan man skriver.

"där rök seriesegern helt fucking otroligt. Avgå allihopa. Noll vinnarmentalitet. 20 mars
ELLER
fyfan säger jag ritkigt jävla keft. Snack om att sumpa ännu en serieseger kanske på raken.... gå hem allihopa. 19 mars

Klassiker från 17 mars
Ursprungligen postat av pyssen87
jag ger fan upp. Så sjukt onödigt att kanske kasta bort matchen.

Du har inga nerver

Är du ammunitionsröjare?
"

Det är ju kul med positiva supportrar som gnagt sina naglar in till fingerbenet och nu kallar Hjältarna i hjärtslaget fula omdömen

Njut av Livet, det enda liv du har
__________________
Senast redigerad av perry2 2022-03-24 kl. 15:21.
Citera
2022-03-24, 15:34
  #1778
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Fast jag tycker Pyssen är underhållande när han går in i bipolär mode
Han och Mitch är en stor anledning till att jag kollar denna tråden.
Citera
2022-03-24, 16:10
  #1779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag drar mig inte undan....

-Jag skriver inte 5 inlägg på 10 minuter.
-Jag kollar i först hand på matchen.
- Jag gillar inte när vissa sk Röglesupportrar skriver fula könsord om mitt Hjärtelag för att man släppt in ett mål eller missat ett PP.

Man ger aldrig upp..MAn kör in i KAKLET.

Jag njuter av livet och har varken dåliga nerver, kurrande mage eller flackande blick.

Man tar en fight I taget. Om Man ej vinner serien tar man det på ett annat sätt eller ett annat år.

Vissa människor har andra i hushållet att drifta sina funderingar eller synpunkter.

Ett bra tips till vissa är att fundera innan man skriver.

"där rök seriesegern helt fucking otroligt. Avgå allihopa. Noll vinnarmentalitet. 20 mars
ELLER
fyfan säger jag ritkigt jävla keft. Snack om att sumpa ännu en serieseger kanske på raken.... gå hem allihopa. 19 mars

Klassiker från 17 mars
Ursprungligen postat av pyssen87
jag ger fan upp. Så sjukt onödigt att kanske kasta bort matchen.

Du har inga nerver

Är du ammunitionsröjare?
"

Det är ju kul med positiva supportrar som gnagt sina naglar in till fingerbenet och nu kallar Hjältarna i hjärtslaget fula omdömen

Njut av Livet, det enda liv du har


Besviken vad du kalla mig Perry, du kunde väl hålla tillbaka lite?!
Citera
2022-03-24, 16:10
  #1780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Växjö har ju en ganska åtråvärd fjärdeplats att spela om, ifall Frölunda förlorar.
Det skulle ge hemmafördel i kvartsinalen.
Rätt spännande sista omgång, såhär jämnt kan det nog aldrig ha varit.
Alla lag förutom ett (Leksand) kan byta position teoretiskt, fast inte samtidigt så att säga.

Inget Växjö behöver fundera på. De har kastat bort den genom skador och ojämnt spel tidigare under säsongen. Ska Växjö lyckas gå hela vägen måste de ändå besegra flera lag som ligger före dem i serien. För mig spelar det ingen roll om de tar guld genom att slå Frölunda, Luleå och Rögle eller om det blir Rögle, Skellefteå, Luleå och om det gör det från 4:e, 5:e eller 6:e plats.

Hittills har växjö vunnit två guld som 1:a i serien och ett som 3:a i serien.

Men sedan är det ju roligt att möta Färjestad och andra valet Mitell där Jörgen Jönsson hellre förknippas med Växjö än Färjestad. Men tycker ändå det verkar som att Mitell skärpt upp alla dyra spelare i Karlstad och försöker göra om de till riktiga hockeyspelare som gör jobbet först och hänger på stora torget sedan och inte tvärt om som det varit med Pennan.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2022-03-24 kl. 16:18.
Citera
2022-03-24, 16:43
  #1781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Inget Växjö behöver fundera på. De har kastat bort den genom skador och ojämnt spel tidigare under säsongen. Ska Växjö lyckas gå hela vägen måste de ändå besegra flera lag som ligger före dem i serien. För mig spelar det ingen roll om de tar guld genom att slå Frölunda, Luleå och Rögle eller om det blir Rögle, Skellefteå, Luleå och om det gör det från 4:e, 5:e eller 6:e plats.

Hittills har växjö vunnit två guld som 1:a i serien och ett som 3:a i serien.

Men sedan är det ju roligt att möta Färjestad och andra valet Mitell där Jörgen Jönsson hellre förknippas med Växjö än Färjestad. Men tycker ändå det verkar som att Mitell skärpt upp alla dyra spelare i Karlstad och försöker göra om de till riktiga hockeyspelare som gör jobbet först och hänger på stora torget sedan och inte tvärt om som det varit med Pennan.

Nu var det ju snarare så att Jönsson fick gå på andra... Eller kanske till och med tredjevalet av klubb i Sverige.. han var ute och fiskade lite via media men det nappade dåligt och han fick gå till växjö.

Vad får dig att tro att Jönsson är en så bra tränare... Att vara bra spelare och tränare är två helt skilda saker.. det är väl Hallam ett bra exempel på.
__________________
Senast redigerad av AML78 2022-03-24 kl. 16:46.
Citera
2022-03-24, 17:03
  #1782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Nu var det ju snarare så att Jönsson fick gå på andra... Eller kanske till och med tredjevalet av klubb i Sverige.. han var ute och fiskade lite via media men det nappade dåligt och han fick gå till växjö.

Vad får dig att tro att Jönsson är en så bra tränare... Att vara bra spelare och tränare är två helt skilda saker.. det är väl Hallam ett bra exempel på.

Jag tror han är ganska orutinerade tränare precis som Hallam när kom till Växjö. Evertsson hade bara en tränare som han ville ha och det var Jörgen. Det betyder mycket att en klubb får det folket de vill. Speciellt när det jobbat ihop förut.
Men tar mycket hellre en ny hungrig huvudtränare som vill lära sig nytt än en gammal typ Peter Andersson. Mitell är ett bra andraval för färjestad för han är lite i samma läge som Jörgen förutom att han kommer från US och är van vi helt annan lön så är troligen mycket dyrare.

Man ska inte räkna bort Det billiga kaffet ännu och inte Växjö heller även om det ska mycket till för att det ska slå tre lag som varit jämnare i serien.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2022-03-24 kl. 17:06.
Citera
2022-03-24, 18:22
  #1783
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Växjö har inte något direkt att spelar för. Det är ju Mästare oavsett hur det går i kväll. 4, 5 eller 6 spelar ingen roll.
Ängelholmarna är nog de som är mest nervösa. Såhär tysta har jag inte sett Piff & Puff sedan Växjö gick upp i 3-1 ledning i finalspelet förra året.

Vill inte Växjö försöka nå plats 4?
Citera
2022-03-24, 18:22
  #1784
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Leksand spelar för att Brynäs skall missa play in

Ja, det skulle väl vara det.
Citera
2022-03-24, 18:30
  #1785
Medlem
snurresprettiss avatar
Mina tips i kvällens sista omgång!

Brynäs - Leksand (1)
Frölunda - Linköping (1)
Färjestad - Växjö (1)
Oskarshamn - Djurgården (2)
Luleå - Malmö (1)
Timrå - Rögle (X full tid)
Örebro - Skellefteå (2)

Det gör denna tabellen:

1. Rögle
2. Luleå
3 Skellefteå
4 Frölunda
5 Färjestad
6 Växjö
7 Örebro
8 Leksand
9 Brynäs
10 Linköping
11 Oskarshamn
12 Malmö
13 Djurgården
14 Timrå
Citera
2022-03-24, 18:30
  #1786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vill inte Växjö försöka nå plats 4?

Nä, Plats 1 går Växjö för nu när kvartsfinal är säkrad.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2022-03-24 kl. 18:33.
Citera
2022-03-24, 18:43
  #1787
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Mina tips i kvällens sista omgång!

Brynäs - Leksand (1)
Frölunda - Linköping (1)
Färjestad - Växjö (1)
Oskarshamn - Djurgården (2)
Luleå - Malmö (1)
Timrå - Rögle (X full tid)
Örebro - Skellefteå (2)

Det gör denna tabellen:

1. Rögle
2. Luleå
3 Skellefteå
4 Frölunda
5 Färjestad
6 Växjö
7 Örebro
8 Leksand
9 Brynäs
10 Linköping
11 Oskarshamn
12 Malmö
13 Djurgården
14 Timrå
Skickligt om Luleå passerar Skellefteå i tabellen om båda tar tre poäng
Citera
2022-03-24, 18:45
  #1788
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Skickligt om Luleå passerar Skellefteå i tabellen om båda tar tre poäng

Fel av mig, givetvis Skellefteå 2:a och Luleå 3:a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in