Citat:
Ursprungligen postat av
maag80
Växjö har ju en ganska åtråvärd fjärdeplats att spela om, ifall Frölunda förlorar.
Det skulle ge hemmafördel i kvartsinalen.
Rätt spännande sista omgång, såhär jämnt kan det nog aldrig ha varit.
Alla lag förutom ett (Leksand) kan byta position teoretiskt, fast inte samtidigt så att säga.
Inget Växjö behöver fundera på. De har kastat bort den genom skador och ojämnt spel tidigare under säsongen. Ska Växjö lyckas gå hela vägen måste de ändå besegra flera lag som ligger före dem i serien. För mig spelar det ingen roll om de tar guld genom att slå Frölunda, Luleå och Rögle eller om det blir Rögle, Skellefteå, Luleå och om det gör det från 4:e, 5:e eller 6:e plats.
Hittills har växjö vunnit två guld som 1:a i serien och ett som 3:a i serien.
Men sedan är det ju roligt att möta Färjestad och andra valet Mitell där Jörgen Jönsson hellre förknippas med Växjö än Färjestad. Men tycker ändå det verkar som att Mitell skärpt upp alla dyra spelare i Karlstad och försöker göra om de till riktiga hockeyspelare som gör jobbet först och hänger på stora torget sedan och inte tvärt om som det varit med Pennan.