2022-03-24, 16:55
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Varför inte då? Det visar ju att jag är super intresserad och kommer vara engagerad osv
Så du vill mejla efter en dag? Du verkar inte inse själv hur sjukt det låter, det är helt meningslöst och kan inte ge någon fördel för dig alls, enbart nackdelar.

"Hoppas ni verkligen utvärderar mig rättvist som jag tror matchar er sökprofil."
Vad ska det ge? Kommer att uppfattas som weird. Varför skulle dom inte behandla dig rättvist?

Varför ens göra tråden om du inte bryr dig om vad vi skriver? Men go ahead, mejla du, det blir säkert jättebra.
Citera
2022-03-24, 16:59
Medlem
Att du ens överväger att höra av dig bara timmar efter intervjun skett och vara en finne i röven visar ju på vilken sorts person du är.
Mitt tips: hör av dig och sätt krokben för dig själv, du vill väl att dom ska anställa dig för att du är du? Visa din rätta sida.
Citera
2022-03-24, 17:01
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Jah har gjort flera rekryteringar å AVSKYR inställsamma och smöriga kandidater som ringer/mailar under rekryteringstiden. Jag tolkar deras ansträngningar som att de inte har någon respekt för min tid och/eller att de inte litar på att jag driver rekryteringsprocessen framåt. Det är vid intervjuerna som kandidaterna har chansen att framhäva sig. De som tror sig kunna höja sina chanser genom att sno till sej extra tid utöver intervjuerna försämrar bara för sig själva. Åtminstone i mina rekryteringar.
Citera
2022-03-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puss.in.boots
Jah har gjort flera rekryteringar å AVSKYR inställsamma och smöriga kandidater som ringer/mailar under rekryteringstiden. Jag tolkar deras ansträngningar som att de inte har någon respekt för min tid och/eller att de inte litar på att jag driver rekryteringsprocessen framåt. Det är vid intervjuerna som kandidaterna har chansen att framhäva sig. De som tror sig kunna höja sina chanser genom att sno till sej extra tid utöver intervjuerna försämrar bara för sig själva. Åtminstone i mina rekryteringar.

Det låter helt sjukt i mina öron att du i egenskap av rekryterare inte väger in en persons inre driv för en tjänst? Vill du hellre anställa ngn som inte är lika sugen på tjänsten menar du?
Citera
2022-03-24, 17:11
Medlem
Whirls avatar
Citat:
Varför inte då? Det visar ju att jag är super intresserad och kommer vara engagerad osv

Det här är exakt samma sak som alla tror att man ska vara inom dejting också. ”CooL” och ”lugn” och inte needy. Den som vinner i livet är den som tar för sig!

Motsvarigheten är ju att fortsätta skriva trånande meddelanden efter att inte ha fått svar av en brud på din första invit, vilket är en indikation på att du är en desperat lågvärdesperson utan riktiga alternativ. Skulle det funka tror du? Sitt stilla i båten och lita på det goda intryck du gjorde under intervjun, om den nu gick så bra.

Men det uppenbara sättet du spelar dum här tyder på att du trollar, så förväntar mig inte att polletten ska trilla ner.
Citera
2022-03-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whirl
Motsvarigheten är ju att fortsätta skriva trånande meddelanden efter att inte ha fått svar av en brud på din första invit, vilket är en indikation på att du är en desperat lågvärdesperson utan riktiga alternativ. Skulle det funka tror du? Sitt stilla i båten och lita på det goda intryck du gjorde under intervjun, om den nu gick så bra.

Men det uppenbara sättet du spelar dum här tyder på att du trollar, så förväntar mig inte att polletten ska trilla ner.

Jo absolut jag förstår vad du menar men om dejten gick hyfsat bra och tjejen gått på fler dejter med andra och man visar prov chivalerisk framfusighet som uppskattas när man drar iväg ett meddelande och säger till tjejen att man bokat bord för nästa träff den 23/3 och att hon utöver färgen syndigt rött på sina trosor även ska ha på sig en klänning i röd färg —- stå sticker man ut och vinner alltid en till dejt.

Så det faller där??
Citera
2022-03-24, 17:24
Avslutad
Citat:
Jag tror ni alla har fel! Petter Stordalen hade inte väntat ut en trött HR gubbe innan han fick svar.

Jag ska mejla men funderar på hur jag ska formulera mig för att inte verka törstig. ”Jag har smält samtalet från igår och känner att jag verkligen hade sett fram emot att arbeta tillsammans hos er. Hoppas ni verkligen utvärderar mig rättvist som jag tror matchar er sökprofil.”

Men Petter Stordalen är inte anställd. Han är entreprenör, pga att han inte står ut med att jobba på en myndighet.

Jag skulle inte skriva "Hoppas ni verkligen utvärderar mig rättvist". Det låter som att du antar att din blivande arbetsgivare är en orättvis mutkolv.

Att anställa folk har inget med rättvisa att göra. Hade du skrivit så till mig på den tiden när jag anställde folk för ett decennium sedan, så hade du inte fått jobbet. Tvärtom, en sådan där jävla rättshaverist hade jag tänkt, som ska ha rättvisa. Jag vill ha folk som gör sitt jobb, biter ihop och stretar på.
Citera
2022-03-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Men Petter Stordalen är inte anställd. Han är entreprenör, pga att han inte står ut med att jobba på en myndighet.

Jag skulle inte skriva "Hoppas ni verkligen utvärderar mig rättvist". Det låter som att du antar att din blivande arbetsgivare är en orättvis mutkolv.

Att anställa folk har inget med rättvisa att göra. Hade du skrivit så till mig på den tiden när jag anställde folk för ett decennium sedan, så hade du inte fått jobbet. Tvärtom, en sådan där jävla rättshaverist hade jag tänkt, som ska ha rättvisa. Jag vill ha folk som gör sitt jobb, biter ihop och stretar på.
Absolut och de sista håller jag med om men man får väl skriva något annat tänker jag, men som du säger vill man hitta som är driven, biter ihop, vill något och stretar på - visar man inte goda kvaliteter på detta om man hör av sig och bekänner sitt intresse för tjänsten då som ingen annan gör?
Citera
2022-03-24, 17:35
Medlem
Whirls avatar
Citat:
Jo absolut jag förstår vad du menar men om dejten gick hyfsat bra och tjejen gått på fler dejter med andra och man visar prov chivalerisk framfusighet som uppskattas när man drar iväg ett meddelande och säger till tjejen att man bokat bord för nästa träff den 23/3 och att hon utöver färgen syndigt rött på sina trosor även ska ha på sig en klänning i röd färg —- stå sticker man ut och vinner alltid en till dejt.

Så det faller där??
Ja, nu inser jag att du har helt rätt. Detta myndighetsjobb skulle passa din personlighetstyp alldeles perfekt, och det vore en sann skymf att låta någon morgontrött pappersvändare gå miste om den insikten. Skicka ett mejl redan idag så kan du kanske ringa imorgon för att fråga om det kommit fram och understryka dina intentioner ännu en gång. En närmast överväldigande resolut attityd kommer att göra ett minnesvärt intryck.

Kanske kan du få in en uppmaning i mejlet om att chefen gärna kan bära röd slips dagen till ära när du är på plats för kontraktskrivning? Det skulle visa din humoristiska ådra och skapa stor spänning och förväntan vid våffelförtäringen runt fikabordet bland alla de som undrar vad det är för charmig och självsäker kollega de snart skall få!

Kör hårt och lycka till!
Citera
2022-03-24, 17:47
Medlem
jtds avatar
Jag tycker att du ska skicka ett mail ikväll. Lyssna inte av alla skitnödiga bananer. Men maila inte efter kl 23, har du inget svar imorgon förmiddag kan du ringa och föreslå en lunch för att utvärdera intervjuprocessen och ge feedback på denna, lite förbättringsförslag m.m.
Senast redigerad av jtd 2022-03-24 kl. 17:49.
Citera
2022-03-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whirl
Ja, nu inser jag att du har helt rätt. Detta myndighetsjobb skulle passa din personlighetstyp alldeles perfekt, och det vore en sann skymf att låta någon morgontrött pappersvändare gå miste om den insikten. Skicka ett mejl redan idag så kan du kanske ringa imorgon för att fråga om det kommit fram och understryka dina intentioner ännu en gång. En närmast överväldigande resolut attityd kommer att göra ett minnesvärt intryck.

Kanske kan du få in en uppmaning i mejlet om att chefen gärna kan bära röd slips dagen till ära när du är på plats för kontraktskrivning? Det skulle visa din humoristiska ådra och skapa stor spänning och förväntan vid våffelförtäringen runt fikabordet bland alla de som undrar vad det är för charmig och självsäker kollega de snart skall få!

Kör hårt och lycka till!

Nu tramsar du såklart men ja, såhär gör nog alla Patrik Batemans som är på god väg att bli apex rovdjur i sina branscher.
Citera
2022-03-24, 17:52
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Vänta.

Skicka absolut inget mejl, det skulle kunna uppfattas som udda enligt mig. Ringa borde man kunna göra om det gått ett tag, men mer att fråga hur det går med processen, inte säga att man verkligen vill ha jobbet.

Haha, varför ska man inte säga eller visa att man vill ha jobbet om man verkligen vill ha jobbet? Ska man "spela svår" på arbetsmarknaden nu också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in