2022-03-24, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutzmann
Vänsterhaggor så klart. 100%.

Garanterat nervärderande mot avvikande åsikter mot feministregimen.

Därav hatet MGM åberopar.

Alla lärare i princip är vänsterhaggor. iaf de kvinnliga. Jag tror detta kan vara en del o motivet men det måste isf varit att dessa två kvinnor varit extra drivande i sin feminism och aktivt tillämpat detta i undervisningen. Som vanligt är det väl så att BO måste helgonförklaras oavsett vad. Jag önskar inte döden ur någon pga rutten människosyn men det måste till ett slut med den automatiska helgonförklaringen av avlidna brottsoffer. Var BO ett ruttet ägg ska det givetvis framkomma även om det inte ska påverka den slutgiltiga domen.
Citera
2022-03-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutzmann
Vänsterhaggor så klart. 100%.

Garanterat nervärderande mot avvikande åsikter mot feministregimen.

Därav hatet MGM åberopar.

Finns inget ideologiskt motiv enligt försvaret. Inte vad som framkommit ännu i alla fall.
Motiven kan säkert variera under tidens gång i det här fallet och vad jag förstod hade han flera motiv.
Citera
2022-03-24, 15:57
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Jag sätter emot

Tror inte han var så psykotisk att han inte visste vad han gjorde och att det var fel

+1, tippar finkan för Fabian!
Citera
2022-03-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
Detta var bland det värsta jag läst!! fy faan
Jag håller med. Hur kan man vara så störd? Man inser att det inte bara är Fabian som är psykiskt störd!

Det är ju så att ungdomar som bara är 18 år förlorade sina mammor i måndags, eftersom kvinnorna hade barn! Hemskt!
Citera
2022-03-24, 16:11
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Om man bortser från det djupt omoraliska i att döda andra människor så är det också direkt kontraproduktivt om man är anti woke. Fabian hade gjort bättre i att våga ta debatten i klassrummet. Den tysta majoriteten skulle hållit med honom, svenskar är bara för fega för att sticka ut. Jag talar av egen erfarenhet här. Visst han hade säkert fått ett lägre betyg även om jag anser att den risken är överdriven. Dessutom finns ju högskoleprovet.

Ännu bättre hade Fabian kunnat driva detta i politiken eller lobbat internt på skolverket för en förändrad läroplan. Men nu kommer han skaka galler istället minst 10 år framöver.
Citera
2022-03-24, 16:15
Medlem
https://www.hd.se/2022-03-24/psykvard-eller-livstid-vantar-dubbelmordare

Som jag varit inne på. Livstid eller psykvård. Det finns inte ett tredje alternativ.

Citat:
Men saken är långt ifrån klar. Det avgörande för straffet blir om 18-åringen håller fast vid sitt detaljrika erkännande, att varje steg bekräftas av polisens kartläggning och om hans drivkrafter kan dokumenteras.

I ett första förhör gav 18-åringen en skräckinjagande detaljrik berättelse om morden. Om planerna, hur han tog med mordvapen till skolan och hur han steg för steg gick tillväga.

Han agerade beslutsamt och forcerade bland annat en dörr för att komma åt ett av offren, vilket ytterligare skärper straffvärdet.
Citera
2022-03-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag håller med. Hur kan man vara så störd? Man inser att det inte bara är Fabian som är psykiskt störd!

Det är ju så att ungdomar som bara är 18 år förlorade sina mammor i måndags, eftersom kvinnorna hade barn! Hemskt!

Så hemskt att skriva så. Ja visst inser man att Fabian inte är den enda som är störd!
Citera
2022-03-24, 16:25
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Tydligen ska hans mor, parkerat bilen på en tågräls och väntat. Kan ju mot förmodan ha varit en olycka, men det tvivlar jag på, annars hade hon väl bara gått ut ur bilen och lämnat den på rälsen?

Varför sprider du lögner om detta? För in dig på min lista över bekräftade troll som ältar gammal dynga på repeat.
Hon kunde ju inte stanna när tåget kom. Vinterväglag och en obevakad övergång där det var glashalt att köra över.
Citera
2022-03-24, 16:33
Medlem
Varje grovt brott som begås är ett misslyckande från samhällets sida. Samhället och föräldrar måste verka för att ge barnen optimala förutsättningar för en bra framtid, visa vad som är rätt och nej visa att det finns lösningar på problem som inte involverar kriminalitet. Det här hade kunnat förebyggas om folk agerade efter att han betett sig konstigt de senaste veckorna fram till morden. Psykiskt störda och de som beter sig märkligt, gömmer sig undan socialt umgänge, googlar om våld osv måste fångas upp i tidigt stadie så de inte får för sig att skada någon.
Citera
2022-03-24, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Varför sprider du lögner om detta? För in dig på min lista över bekräftade troll som ältar gammal dynga på repeat.
Hon kunde ju inte stanna när tåget kom. Vinterväglag och en obevakad övergång där det var glashalt att köra över.

Jesus lugna ner dig. Då var det kanske en olycka. Huruvida jag är på "din lista över bekräftade troll" skiter jag blankt i. Tror inte det är någon som bryr sig om dig eller den lista...
Citera
2022-03-24, 16:39
Medlem
Att människor som begår sådana här anledningar mår dåligt, är uppenbart. Some med incels, de beskyller sin olycka på andra. Vi måste visa alla att det finns lösningar på alla problem som inte kallas våld.
Citera
2022-03-24, 16:39
Medlem
Är det någon som har barn eller bekanta som går på skolan och som vet något om mördaren? Alltså om han hade dåliga betyg, skolkade mycket, rykte etc. Vad som helst! Man undrar ju vad hans sjuka motiv är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in