2022-03-24, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Har man en psykisk sjukdom i grunden, kan nog en förälders självmord spä på en redan trasig själ ganska ordentligt. Lägger man sedan på ett flertal misslyckanden i livet, kan det nog gå överstyr endera dagen.
Varför diskuteras detta? Tog någon av Fabians föräldrar sitt liv? När var detta? Var det mamman eller?
Citera
2022-03-24, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator

Vad är det för någon som skrev så, du behöver ju inte outa med namn, men vad för slags person? Någon som skulle kunna vara polare med Fabian?

Hade som sagt henne som lärare och tyckte hon var astrevlig. Visst kunde hon ställa höga krav, men samtidigt höll hon själv en hög kvalitet på allt hon gjorde.
Inlägget verkar nu vara borta, det var någonting i stil med en krypteringsnamn, med ett glatt skratt ansikte av någon meme av nåt slag...

Jag vet inte vad det ger för intryck men antar att det är någon som berömmer dådet?
Citera
2022-03-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Har man en psykisk sjukdom i grunden, kan nog en förälders självmord spä på en redan trasig själ ganska ordentligt. Lägger man sedan på ett flertal misslyckanden i livet, kan det nog gå överstyr endera dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Negerskrot
Varför diskuteras detta? Tog någon av Fabians föräldrar sitt liv? När var detta? Var det mamman eller?
Nä. Självmordet verkar vara hitte-på. En tågolycka med bil när den fastnade på spåret.
Citera
2022-03-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Var fick folk de ifrån att hans mamma tog självmord
Det stod i ett tidningsreportage att det var en olycka. Vem kan vara hundra säker på det? Enligt artikeln skulle det postfordon hon färdades i ha fastnat på tågspåret när hon korsade det. Hon kan ju ha stannat och inväntat tåget för att begå självmord.
Citera
2022-03-24, 15:45
Bannlyst
Citat:

Tydligen ska hans mor, parkerat bilen på en tågräls och väntat. Kan ju mot förmodan ha varit en olycka, men det tvivlar jag på, annars hade hon väl bara gått ut ur bilen och lämnat den på rälsen?
Citera
2022-03-24, 15:46
Bannlyst
Citat:
Inlägget verkar nu vara borta, det var någonting i stil med en krypteringsnamn, med ett glatt skratt ansikte av någon meme av nåt slag...

Jag vet inte vad det ger för intryck men antar att det är någon som berömmer dådet?

Aha så ett fejk-konto. Tonåring som driver antar jag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä. Självmordet verkar vara hitte-på. En tågolycka med bil när den fastnade på spåret.
vem av dom dog då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag skrev det i generella termer utan att det handlar om en särskild person.
Citera
2022-03-24, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Tydligen ska hans mor, parkerat bilen på en tågräls och väntat. Kan ju mot förmodan ha varit en olycka, men det tvivlar jag på, annars hade hon väl bara gått ut ur bilen och lämnat den på rälsen?
Ja, låter skumt.
Citera
2022-03-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutzmann
Hehe kul.

Men va fan. Det är ett par gamla tanter vi snackar om? Vadan denna uppmärksamhet?

Jo för att de var kvinnor, that´s why.
Gamla tanter? Det är möjligt att du ser det så. Tror du att de döda kvinnornas barn i 18-årsåldern ser på händelsen på samma sätt?
Citera
2022-03-24, 15:51
Medlem
Citat:
vem av dom dog då?
Fabians mamma dog när han var typ fem år.
Citera
2022-03-24, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Copaiba
Stora problemet är att de sannolikt inte hade gjort nåt. Just för att han var välfungerande på många sätt. Soc går främst in i tydligt dysfunktionella familjer, missbruk, våld. Vet pga orosanmäler inom jobb och händer så lite om det inte är en viss typ av problembild.

Det är skillnad på att försöka anmäla och att anmäla. Detta ser jag som jurist svart på, kuratorn bör hållas ansvarig, detta eftersom h*n redan ett år innan upptäckte oroväckande signaler. Hade Fabian varit min klient hade jag pläderat utifrån denna fakta. Men tyvärr verkar denna yngling ha en "företrädare" som pratar... alldeles för mycket och detta absolut inte till sin klients fördel, han ger m.a.o. gratis ammunition till åklagaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in