Citat:
Ursprungligen postat av
dufrianord
Att allt av misstag eller ett slags kosmiskt kaos skapade världen i perfekt harmoni, jag har alltid tyckt det känns märklig.
För att det är märkligt. Det är märkligt för att det är ingen som tror det.
Exakt vad i Universum är i perfekt harmoni? Kan du förklara det?
Som sagt, 99,999...% av Universum skulle döda oss omedelbart. Är det en perfekt skapelse?
Citat:
En skapelse har en skapare.
Bara om du kallar det en skapelse. Hur vet du att det är en skapelse?
Citat:
Perfekt ordning, som om du ägt tex ett akvarium och vet hur lite som krävs för kretsloppet ska förstöras.
99% av alla arter som någonsin existerat i naturen har dött ut. Är det ett perfekt kretslopp?
Citat:
Eller du och jag. Vårt immune system och kroppar.
Varför finns det glasögon? Varför finns det mediciner och parasiter och cancer? Jag menar, om du kallar det perfekt ordning så måste du först peka på någonting perfekt.
Citat:
Det är en intelligent design och skapare.
Vad får dig att tro det?
Citat:
Gud finns, de har människan alltid vetat och sökt.
Sökt, ja. Hittat? Det verkar inte så.
Citat:
Jag delar inte din syn om oändligt universum eller att vi kan se några gaser (men man får ha olika uppfattning).
Man får ha fel om man vill men bevisen finns där oavsett vad du tror och vägrar ta reda på.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cosmic_microwave_background
Där kan du börja om du faktiskt vill lära dig något.
Citat:
Vi är en kosmisk slump på en snurrande boll i ett oändligt universum, en mutation från utdöda apor om du tror på evolutionen också.
Du vet inte vad du pratar om. Uppenbarligen.
Citat:
Jag tror Heliocentrism och Evolution är lögner för hålla folk borta från Gud.
Tror man på båda så verkar de ofta som man är ateist.
Tack för erkännandet att om man förstår vetenskapen så är man ofta ateist. Det är betryggande.