2022-03-24, 13:26
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tror denna högerextremism är en stor del av förklaringen till varför unga män hamnar så fel, man riktar sitt hat mot något, och eldar upp varandra. "Larmet från Säpo: Fler barn radikaliseras – och kan utföra terror" https://www.expressen.se/nyheter/krim/larmet-fran-sapo-fler-barn-radikaliseras-och-kan-utfora-terror/

Det finns gott om andra samhällskulturer där man riktar hat mot andra och där gruppmedlemmarna eldar upp varandra. Alla former av identitetspolitik bygger på just detta. Vi mot dem. Det gäller även för alla former av identitetspolitik inom vänstern. Det gäller hela woke-kulturen. Det gäller även olika former av aktivism, som klimataktivister, miljöaktivister, fredsaktivister, djurrättsaktivister, osv.

Dagens ungdom präglas just nu av woke-kulturen. Där man lär sig att alla ens personliga motgångar egentligen är någon annas fel. Man lär sig att känna sig kränkt och förtryckt så snart någon annan säger ifrån, har en annan åsikt, överbevisar en, tillrättavisar en, osv. Woke-kulturen lär då ut att man har rätt att tysta sina ”förtryckare”.

Fege Fabian hävdar att han hatade lärarna. Nu har han tystat dem, för evigt. Allt i enlighet med vad woke-kulturen lär ut.
Citera
2022-03-24, 13:30
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
För att alla vet ju att tonåringar är de mest social kompetenta personerna som finns... Hans situation är inte unik på något sätt, det är ju hur jäkla vanligt som helst med tonåringar som har svårt med socialt, kompisar, mobbing, osv. Inte bara killar utan tjejer också. Inget freak med det... Dock att det fanns ett sådant våld inom honom var ju något skolan märkte av med tanke på att de flera gånger ville ta tag i det.

haha nej inte alls ett freak som hugger ihjäl två kvinnliga lärare istället för att bara hänga sig när man är totalt jävla misslyckad.

Visst hade jag tonårsproblem och vänner likadant, men att försöka glamorisera hans patetiska existent med "våldet inom honom", får dig endast att framstå som en sektmedlem i svenska kyrkan eller liknande.

Du kanske också bör söka professionell hjälp för dina tankar?
Citera
2022-03-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligen har du inte koll på regelverket kring medlemmar ur Advokatsamfundet bör agera eller hur sekretessen kring en FU ser ut.

Jag håller med dig i viss mån. Dock omfattas inte den offentlige försvararen av förundersökningssekretessen.
Citera
2022-03-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Jag håller med dig i viss mån. Dock omfattas inte den offentlige försvararen av förundersökningssekretessen.
Jo. Det gör han. På så vis att han inte får babbla offentligt hur som helst. Eller... enligt god advokadsed.
Senast redigerad av Picasso2 2022-03-24 kl. 13:42.
Citera
2022-03-24, 13:40
Medlem
Citat:
Jo. Det gör han. På så vis att han inte får babbla offentligt hur som helst.

Nej, det gör han inte. Det betyder dock inte att det är fritt fram att babbla fritt. Se här exempelvis: https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2013/Nr-7-2013-Argang79/I-vilken-man-ar-advokats-tystnadsplikt-skyddad-genom-straffrattslig-sanktion/
Citera
2022-03-24, 13:41
Medlem
mcflurries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Eller så försöker han redan nu ge sken av att killen är sinnesförvirrad och att det inte går att ta honom seriöst? Lyckas han hjälpa GM att bli inlagd på mentalsjukhus så har han gjort ett bra jobb för honom. Det är det lindrigaste straffet han kan få.

Mest troligt är det ju just ett mentalsjukhus GM behöver.
Citera
2022-03-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Nej, det gör han inte. Det betyder dock inte att det är fritt fram att babbla fritt. Se här exempelvis: https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2013/Nr-7-2013-Argang79/I-vilken-man-ar-advokats-tystnadsplikt-skyddad-genom-straffrattslig-sanktion/
Sant. Tillade lite i mitt inlägg.
Citera
2022-03-24, 13:46
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Spekulationer.

- Att han inte blivit antagen till militärtjänstgöring är endast en trådsanning.
- Att han skulle vara fixerad vid vapen och våld är bara din egen spekulation.
- Att han skulle vara fixerad vid högerextremistiska idéer på nätet är återigen enbart en spekulation.
- Och vad gäller testosteron så skiljer sig det knappast mellan fege Fabian och hans manliga klasskamrater som inte har mördat sina lärare.

Det vi vet är att fege Fabian sagt att han hatade lärarna. Exakt varför är ännu inte klarlagt.

Det är du som är feg som klistrar epitet i pannan på folk.
Typiske skolgårdsmobbaren som är livrädd för att få "gänget" mot sig och som "förebyggande" åtgärd kör kampanjer mot andra för att själv inte riskera komma i "blickfånget".
Amöba.
Citera
2022-03-24, 13:58
Bannlyst
Citat:
Tror bara advokaten är okunnig och mediakåt.

Hade varit än mer anmärkningsvärt om han gick ut med en " Äh vi kan alla ha en dålig dag"

Men man undrar ju naturligtvis vad han sysslar med...
Citera
2022-03-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Spekulationer.

- Att han inte blivit antagen till militärtjänstgöring är endast en trådsanning.
- Att han skulle vara fixerad vid vapen och våld är bara din egen spekulation.
- Att han skulle vara fixerad vid högerextremistiska idéer på nätet är återigen enbart en spekulation.
- Och vad gäller testosteron så skiljer sig det knappast mellan fege Fabian och hans manliga klasskamrater som inte har mördat sina lärare.

Det vi vet är att fege Fabian sagt att han hatade lärarna. Exakt varför är ännu inte klarlagt.
Min tanke till varför han hatade de två mördade lärarna, är att det handlar om honom och hans eget öde. Lärarna är i samma ålder som vad Fabians mamma skulle ha varit och mammans födelsedagsdatum och dödsdag ligger nära i tiden. Dessutom har de mördade lärarna egna barn i samma ålder som han själv. Fabians mamma råkade ut för en olycka när han var i förskoleåldern, typ fem år. Hon arbetade inom posten och hennes fordon skulle ha fastnat vid en järnvägsövergång. Fordonet träffades av ett tåg och slungades 20-25 meter från kollisionsplatsen.

Hur har inte hans psyke påverkats av att mamman går till jobbet och aldrig mer kommer hem? Jag skulle säga en hel del. Inom sig har han säkert ett svart hål som inte går att fylla. Han tål säkert inte att höra ett enda ord som har med trevligt familjeliv att göra.

Hur kul har han upplevt det om han har hört hur lärarna pratar om sportlovsresor med sina barn, kommande resor och familjeangelägenheter? Har Fabian inte lyckats sörja sin mamma, ligger sorgen inuti och visar sig utåt som ilska. Ilska är inte sällan förtäckt sorg. Det sägs ju att han hade börjat få vredesutbrott i skolan. Han var nog som ”en tickande bomb” och det var bara en tidsfråga innan han skulle explodera. Han har säkert upplevt livet som orättvist; mamman dog plötsligt, inga direkta vänner, blev ratad för militärtjänstgöring, fick kanske inte delta i ”Spexet” pga sitt beteende, ingen flickvän.

Är man redan sårbar har hans bägare nog runnit över för länge sedan. Morden tror jag blev som en hämnd på tillvaron rent generellt. Hade han varit tjej kanske han hade tagit sitt liv eller hamnat på psykakuten. Killar reagerar oftare med aggressivitet när de mår dåligt.

Detta är mina spekulationer och jag förstår att alla som läser detta inte håller med. Jag är av den åsikten att vårt omedvetna psyke spelar stor roll för hur vi agerar. Många gånger förstår vi inte ens själva varför vi har agerat si eller så.
Tragiskt är det iallafall för de nu namngivna offrens familjer, kollegor och vänner. Tragiskt också för Fabian som redan har förstört sitt liv.
Senast redigerad av Sorgensvart 2022-03-24 kl. 14:05.
Citera
2022-03-24, 14:03
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcflurrie
Mest troligt är det ju just ett mentalsjukhus GM behöver.

Jo, jag tippar redan nu att han döms till rättspsykiatrisk vård
Citera
2022-03-24, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Min tanke till varför han hatade de två mördade lärarna, är att det handlar om honom och hans eget öde. Lärarna är i samma ålder som vad Fabians mamma skulle ha varit och mammans födelsedagsdatum och dödsdag ligger nära i tiden. Dessutom har de mördade lärarna egna barn i samma ålder som han själv. Fabians mamma råkade ut för en olycka när han var i förskoleåldern, typ fem år. Hon arbetade inom posten och hennes fordon skulle ha fastnat vid en järnvägsövergång. Fordonet träffades av ett tåg och slungades 20-25 meter från kollisionsplatsen.

Hur har inte hans psyke påverkats av att mamman går till jobbet och aldrig mer kommer hem? Jag skulle säga en hel del. Inom sig har han säkert ett svart hål som inte går att fylla. Han tål säkert inte att höra ett enda ord som har med trevligt familjeliv att göra.

Hur kul har han upplevt det om han har hört hur lärarna pratar om sportlovsresor med sina barn, kommande resor och familjeangelägenheter? Har Fabian inte lyckats sörja sin mamma, ligger sorgen inuti och visar sig utåt som ilska. Ilska är inte sällan förtäckt sorg. Det sägs ju att han hade börjat få vredesutbrott i skolan. Han var nog som ”en tickande bomb” och det var bara en tidsfråga innan han skulle explodera. Han har säkert upplevt livet som orättvist; mamman dog plötsligt, inga direkta vänner, blev ratad för militärtjänstgöring, fick kanske inte delta i ”Spexet” pga sitt beteende, ingen flickvän.

Är man redan sårbar har hans bägare nog runnit över för länge sedan. Morden tror jag blev som en hämnd på tillvaron rent generellt. Hade han varit tjej kanske han hade tagit sitt liv eller hamnat på psykakuten. Killar reagerar oftare med aggressivitet när de mår dåligt.

Detta är mina spekulationer och jag förstår att alla som läser detta inte håller med. Jag är av den åsikten att vårt omedvetna psyke spelar stor roll för hur vi agerar. Många gånger förstår vi inte ens själva varför vi har agerat si eller så.
Tragiskt är det iallafall för de nu namngivna offrens familjer, kollegor och vänner. Tragiskt också för Fabian som redan har förstört sitt liv.
Var fick folk de ifrån att hans mamma tog självmord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in