Citat:
Ursprungligen postat av
beheaded
Spekulationer.
- Att han inte blivit antagen till militärtjänstgöring är endast en trådsanning.
- Att han skulle vara fixerad vid vapen och våld är bara din egen spekulation.
- Att han skulle vara fixerad vid högerextremistiska idéer på nätet är återigen enbart en spekulation.
- Och vad gäller testosteron så skiljer sig det knappast mellan fege Fabian och hans manliga klasskamrater som inte har mördat sina lärare.
Det vi vet är att fege Fabian sagt att han hatade lärarna. Exakt varför är ännu inte klarlagt.
Min tanke till varför han hatade de två mördade lärarna, är att det handlar om honom och hans eget öde. Lärarna är i samma ålder som vad Fabians mamma skulle ha varit och mammans födelsedagsdatum och dödsdag ligger nära i tiden. Dessutom har de mördade lärarna egna barn i samma ålder som han själv. Fabians mamma råkade ut för en olycka när han var i förskoleåldern, typ fem år. Hon arbetade inom posten och hennes fordon skulle ha fastnat vid en järnvägsövergång. Fordonet träffades av ett tåg och slungades 20-25 meter från kollisionsplatsen.
Hur har inte hans psyke påverkats av att mamman går till jobbet och aldrig mer kommer hem? Jag skulle säga en hel del. Inom sig har han säkert ett svart hål som inte går att fylla. Han tål säkert inte att höra ett enda ord som har med trevligt familjeliv att göra.
Hur kul har han upplevt det om han har hört hur lärarna pratar om sportlovsresor med sina barn, kommande resor och familjeangelägenheter? Har Fabian inte lyckats sörja sin mamma, ligger sorgen inuti och visar sig utåt som ilska. Ilska är inte sällan förtäckt sorg. Det sägs ju att han hade börjat få vredesutbrott i skolan. Han var nog som ”en tickande bomb” och det var bara en tidsfråga innan han skulle explodera. Han har säkert upplevt livet som orättvist; mamman dog plötsligt, inga direkta vänner, blev ratad för militärtjänstgöring, fick kanske inte delta i ”Spexet” pga sitt beteende, ingen flickvän.
Är man redan sårbar har hans bägare nog runnit över för länge sedan. Morden tror jag blev som en hämnd på tillvaron rent generellt. Hade han varit tjej kanske han hade tagit sitt liv eller hamnat på psykakuten. Killar reagerar oftare med aggressivitet när de mår dåligt.
Detta är mina spekulationer och jag förstår att alla som läser detta inte håller med. Jag är av den åsikten att vårt omedvetna psyke spelar stor roll för hur vi agerar. Många gånger förstår vi inte ens själva varför vi har agerat si eller så.
Tragiskt är det iallafall för de nu namngivna offrens familjer, kollegor och vänner. Tragiskt också för Fabian som redan har förstört sitt liv.