2022-03-24, 13:03
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ett problem är att medans media sållar de lite mer extrema högeråsikterna, har man inga betänkligheter att låta de mer extrema vänster eller feministåsikterna ropas ut, och man drar sig inte för att anställa rätt skruvade skribenter. De behöver rannsaka sig själva och sin roll i samhället ordentligt.
Du menar en rörelse som inte finns alltså ?
Citera
2022-03-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
ALLA i Sverige har rätt till en advokat som ser till klientens bästa, Så är det bara.

Eller så försöker han redan nu ge sken av att killen är sinnesförvirrad och att det inte går att ta honom seriöst? Lyckas han hjälpa GM att bli inlagd på mentalsjukhus så har han gjort ett bra jobb för honom. Det är det lindrigaste straffet han kan få.
Senast redigerad av Kimma7 2022-03-24 kl. 13:07.
Citera
2022-03-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Eller så försöker han redan nu ge sken av att killen är sinnesförvirrad och att det inte går att ta honom seriöst? Lyckas han hjälpa GM att bli inlagd på mentalsjukhus så har han gjort ett bra jobb för honom. Det är det lindrigaste straffet han kan få.
Det är fortf inte ok att babbla inför kameror på det vis han gjorde. Det finns inga ursäkter. Kan bara hoppas han skärper sig, hur faktahungriga vi andra än är.
Citera
2022-03-24, 13:14
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
"Dom som känner till familjen" hur vet man det? Vem som helts kan ju påstå det. Hade jag hetat Cederholm hade jag bytt namn, iaf om jag bodde i Skåne. Ja vilka idioter det finns. Hade

Det finns 1489 personer i Sverige med efternamnet Cederholm. Väldigt många av dem bor i Skåne.
Senast redigerad av BoHansson 2022-03-24 kl. 13:16.
Citera
2022-03-24, 13:15
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Fabian hade väl en framtid. Men lyckades inte ta ett avvisande (militärtjänstgöring), vilket jag tippar kan tyda på narcissistisk personlighetsstörning. Givetvis spelar flera faktorer in. Fixerad vid vapen och våld (något man borde uppmärksammat långt tidigare), högerextremistiska idéer på nätet, testosteron (det är känt att män, särskilt unga män, är mer våldsbenägna än kvinnor pga detta).

Spekulationer.

- Att han inte blivit antagen till militärtjänstgöring är endast en trådsanning.
- Att han skulle vara fixerad vid vapen och våld är bara din egen spekulation.
- Att han skulle vara fixerad vid högerextremistiska idéer på nätet är återigen enbart en spekulation.
- Och vad gäller testosteron så skiljer sig det knappast mellan fege Fabian och hans manliga klasskamrater som inte har mördat sina lärare.

Det vi vet är att fege Fabian sagt att han hatade lärarna. Exakt varför är ännu inte klarlagt.
Citera
2022-03-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Han kanske skulle se till att MGM:s FB, Instagram sidor blev nedstängda när han fick uppdraget. Det kan inte vara bra för MGM att hans liv och utseende sprids så och det spekuleras hej vilt på sociala media.
MGMs fars verkar inte vara den skarpaste kniven.

Det får en offentlig försvarare verkligen inte göra.
Citera
2022-03-24, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
De här helt enkelt inte släkt. Finns bevisat i tråden ett flertal gånger, bland annat här: (FB) Flera skadade på skola i Malmö (2022-03-21) (två avlidna)
Det finns 1405st Cederholm i Sverige så inte så konstigt att kopplingen dras. (Mycket ovanligare en t.ex Lindberg)
Men jag har ingen anledning att ifråga sätta släktforskaren i #2380 men kopplingen måste redas ut. Jo flera gånger och misstanken kommer slå nya läsare varje dag. PunKt
Citera
2022-03-24, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Det finns 1489 personer i Sverige med efternamnet Cederholm. Väldigt många av dem bor i Skåne.
Ratsit sa 1405st men spelar mindre roll, ovanligare än t.ex Lindberg är det.
Citera
2022-03-24, 13:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
"Dom som känner till familjen" hur vet man det? Vem som helts kan ju påstå det. Hade jag hetat Cederholm hade jag bytt namn, iaf om jag bodde i Skåne. Ja vilka idioter det finns. Hade

Börja släktforska!

Sveriges Släktforskarförbund
https://www.rotter.se/

Det är numera gratis att kolla i arkiven på Riksarkivet.
https://sok.riksarkivet.se/digitala-forskarsalen

Här bygger vi ett världsträd:
https://www.geni.com/home
1333 personer med det namnet i trädet.

Tyvärr finns det en del restriktioner om t.ex nu levande personer. GDRP, PUL.
Senast redigerad av PeterNoster 2022-03-24 kl. 13:36.
Citera
2022-03-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Spekulationer.

- Att han inte blivit antagen till militärtjänstgöring är endast en trådsanning.
- Att han skulle vara fixerad vid vapen och våld är bara din egen spekulation.
- Att han skulle vara fixerad vid högerextremistiska idéer på nätet är återigen enbart en spekulation.
- Och vad gäller testosteron så skiljer sig det knappast mellan fege Fabian och hans manliga klasskamrater som inte har mördat sina lärare.

Det vi vet är att fege Fabian sagt att han hatade lärarna. Exakt varför är ännu inte klarlagt.
Ang militärtjänstgöringen skrev svt.se om det på tisdagen. Se inlägg 2 i denna tråd. Där finns en bra sammanfattning.
Citera
2022-03-24, 13:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Han kanske skiter fullständigt i det? Vem som talar ”för” honom och vilket straff som ev. utdöms.
Vad vet vi om det?
Så kanske det kan vara.
Citera
2022-03-24, 13:25
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja givetvis kan man bara nu spekulera kring hans mående, ev ånger etc. Men att advokaten säger som han gör kan ju givetvis vara på begäran av honom, att de diskuterat hur han skall ”framställas” i media.

Bilden kan kanske klarna något när fup finns att tillgå. Vilket lär dröja.

Nja, nu drar du väl lite långtgående växlar på detta, kan knappast innebära något advokatmässigt etikbrott att uttala sig om en klients mående.

Givetvis inte ok om nu klienten i fråga uttryckligen bett sin advokat att inte uttala sig om det. Som jag tänker.
Jo, om du säger att han övervakas på häktet 24 timmar om dygnet. Men att säga att "min klient mår naturligtvis inte bra efter vad som hänt" är en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in