Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Det vi ser nu är kulmen på en längre konflikt. Ja, du vet ju hur det brukar låta — jag behöver inte ge mig in på det där.
Och nä. Lär inte bli det heller (EU och Nato).
Det verkar som någon sorts uppdelning är nödvändig, om kanske inte önskvärd för alla.
Så vad svamlade du om här?
Citat:
Det här är som en vårdnadstvist där barnet är omoget/oförmöget att fatta egna beslut. Bör man betro den ukrainska ledningen vapen och pusha den i endera riktningen? Den har varit väldigt bra på att trycka gasen i botten utan vidare eftertanke.
Ukraina platsar varken i Nato eller EU. Let's face it. Protektorat, frihandelszon eller liknande vore kanske något?
Citat:
Sluta strida, ja. Slö skrev att Zelensky får avgå om det ukrainska folket inte vill ha fred.
Zelensky har konsekvent gjort det folket önskar, den dagen han inte är villig att göra det får han avgå.
Citat:
Vi får väl se hur pass uppretade de är nu, ukrainarna. Snart börjar det väl talas om att man ska driva ryssarna tillbaka över gränsen och följa efter dem...
Det vore mycket märkligt. världen i stort (ink zelenski och ukrainarna) är ju överens om att ryssland ska dra sig ur hela ukraina.
Citat:
Jag kan uppfatta en dissonans i det Zelensky säger och framför allt sagt om fred nu är prio ett.
Det säger nog mer om dig än om något faktiskt skeende.