2022-03-24, 13:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Ett längre klipp på landstigningsfartyget ifrån Berdyansk som brinner/brann.
Man ser även att en utav de två fartygen som lämnar hamnen, brinner lite grann.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tm2s82/russian_landing_ship_orsk_destroyed_at_port/ [/url]

På slutet av filmen ser man att det brinner på två olika plaster, så antingen är det 2 skepp eller ett skepp och något på land som brinner.
Citera
2022-03-24, 13:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det får putin svara för, han invarderade och okuperade ukrinskt territorium och bröt budapestfördraget 2014

Ukraina är inte med i nato eller eu.

Lets face it....
Det vi ser nu är kulmen på en längre konflikt. Ja, du vet ju hur det brukar låta — jag behöver inte ge mig in på det där.

Och nä. Lär inte bli det heller (EU och Nato).
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Man kan ju dela Ukraina i 2 delar - ala kalla kriget, med Dnepr som naturlig gräns - om nu folk vill sluta strida...
Det verkar som någon sorts uppdelning är nödvändig, om kanske inte önskvärd för alla.

Sluta strida, ja. Slö skrev att Zelensky får avgå om det ukrainska folket inte vill ha fred.
Vi får väl se hur pass uppretade de är nu, ukrainarna. Snart börjar det väl talas om att man ska driva ryssarna tillbaka över gränsen och följa efter dem... Jag kan uppfatta en dissonans i det Zelensky säger och framför allt sagt om fred nu är prio ett.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-03-24 kl. 13:25.
Citera
2022-03-24, 13:23
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
i dag kl 12:48av Anna Sjögren

Det internationella hackernätverket Anonymous säger sig ha hackat Rysslands centralbank.

Nu hotar Anonymous med att under de kommande 48 timmarna offentliggöra 35 000 filer som innehåller hemliga överenskommelser. Centralbanken har till uppgift att skydda den ryska rubeln, som fallit tungt sedan Rysslands invasion i Ukraina inleddes.

Det ska bli spännande. Bara sprid.
Citera
2022-03-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Hade de velat ”befrias” hade kunnat åka till Ryssland när som helst före invasionen.
Nä de får inte lämna landet nu som då.
Citera
2022-03-24, 13:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Var ju en rysk pensionerad general som gick ut och varnade Putin att inte invadera just på grund den ryska demografin. Ryssland har precis som många västländer en åldrande befolkning, man har definitivt inte råd att förlora sin ungdom i ett sinnessjukt krig.
Förlusten i döda/sårade/desertörer som aldrig kommer tillbaka till Ryssland kommer att räknas i hundratusentals om man även räknar in dom som inte är soldater utan bara byter jobb till något i väst så blir det flera hundra tusen.
Kriget är en total katastrof för ryssarna på sikt.

Det sägs att 200 000 redan lämnat Ryssland. Det är de välutbildade och framgångsrika som sticker. Troligtvis är de unga eller medelålders också. Drar detta ut på tiden med kriget och sanktionerna kan vi verkligen tala om en förlorad rysk generation.
Citera
2022-03-24, 13:25
Medlem
Vem skall utnämnas till årets politiker? Två hetaste kandidaterna just nu är 1) Pansar-Maggan, 2) Zelenskij.

Bägge är blågula!!!

Det går rykten nu att fler än försvarsministern har försvunnit. Vi får se vad som händer. Gulag???
Citera
2022-03-24, 13:27
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
På slutet av filmen ser man att det brinner på två olika plaster, så antingen är det 2 skepp eller ett skepp och något på land som brinner.

Ett skepp exploderade o brinner rätt bra i ett annat skepp.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tm3rs1/one_russian_ship_is_sinking_two_damaged_ships/
Citera
Medlem
Zelensky eller Pansar-Maggan? Denna dag har börjat bra, jag är på ett utomordentligt humör.

Kan det ha dött sjömän på båtarna?

Dags att anfalla Svarta Havsflottan nu med kamikaze-drönare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det vi ser nu är kulmen på en längre konflikt. Ja, du vet ju hur det brukar låta — jag behöver inte ge mig in på det där.

Och nä. Lär inte bli det heller (EU och Nato).
Det verkar som någon sorts uppdelning är nödvändig, om kanske inte önskvärd för alla.

Så vad svamlade du om här?

Citat:
Det här är som en vårdnadstvist där barnet är omoget/oförmöget att fatta egna beslut. Bör man betro den ukrainska ledningen vapen och pusha den i endera riktningen? Den har varit väldigt bra på att trycka gasen i botten utan vidare eftertanke.

Ukraina platsar varken i Nato eller EU. Let's face it. Protektorat, frihandelszon eller liknande vore kanske något?

Citat:
Sluta strida, ja. Slö skrev att Zelensky får avgå om det ukrainska folket inte vill ha fred.

Zelensky har konsekvent gjort det folket önskar, den dagen han inte är villig att göra det får han avgå.

Citat:
Vi får väl se hur pass uppretade de är nu, ukrainarna. Snart börjar det väl talas om att man ska driva ryssarna tillbaka över gränsen och följa efter dem...
Det vore mycket märkligt. världen i stort (ink zelenski och ukrainarna) är ju överens om att ryssland ska dra sig ur hela ukraina.

Citat:
Jag kan uppfatta en dissonans i det Zelensky säger och framför allt sagt om fred nu är prio ett.
Det säger nog mer om dig än om något faktiskt skeende.
Citera
2022-03-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ett skepp exploderade o brinner rätt bra i ett annat skepp.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tm3rs1/one_russian_ship_is_sinking_two_damaged_ships/

Ockupanterna skall brinna!
Citera
2022-03-24, 13:29
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
i dag kl 12:48av Anna Sjögren

Det internationella hackernätverket Anonymous säger sig ha hackat Rysslands centralbank.

Nu hotar Anonymous med att under de kommande 48 timmarna offentliggöra 35 000 filer som innehåller hemliga överenskommelser. Centralbanken har till uppgift att skydda den ryska rubeln, som fallit tungt sedan Rysslands invasion i Ukraina inleddes.

Jag vill inte vara en ryss just nu. Man blir påsatt av några finniga datanördar. Kul.
Citera
2022-03-24, 13:34
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är det ett spel?
Ja eller något liknande, inte på riktigt i alla fall. Men det såg fränt ut kan jag hålla med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in