2022-03-23, 00:15
Medlem
Yatsys avatar
SD vill sänka dieselpriset med 10kr. Hur många vill ha lägre pris på drivmedel?
Citera
2022-03-23, 05:47
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
SD vill sänka dieselpriset med 10kr. Hur många vill ha lägre pris på drivmedel?
85% kanske?
Citera
2022-03-23, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag är inte ett dugg förvånad om det dyker upp massor av andra flyktingar som passar på. Tror de flesta är väl medvetna om att småpartierna MP, C, V kommer att passa på att arbeta politiskt för att släppa in ALLA och givetvis utan att prata om volymer, utan bara precis ALLA som vill komma till Sverige ska få komma till Sverige.

Det här kommer naturligtvis snabbt bli ett enormt problem både gällande den befintliga massinvandringen som fyller på landet med 100.000 personer per år med allt vad det innebär i form av folkutbyte, masskriminalitet, ghetton, enorm bostadsbrist med mera. Därtill har vi en stor arbetslöshet och minst antal vårdplatser i hela Europa. Att det därtill tillkommer flera hundratusen ukrainare kommer göra situationen helt ohållbar oavsett vad man tycker. Man kan inte släppa på allt och låta obegränsade antal välla in oavsett vilka det är, det kommer få och får redan enorma konsekvenser som kommer skapa missnöje och ytterligare sår i det svenska samhället som redan idag och sedan länge lider under massinvandringen och alla dess negativa destruktiva konsekvenser.
Citera
2022-03-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Sverigedemokraterna tappar nu väljare till framför allt Socialdemokraterna samt Moderaterna. Vi ser ett tydligt tapp för partiet efter att Jimmie inte kunde välja mellan Putin och Biden, vilket måste anses vara en av de värsta politiska skandalerna i svensk modern historia. Oavsett vad man tycker om frågan så måste icke-svaret ses som patetiskt när diktatorn Putin invaderade Ukraina en vecka efter att Jimmie inte kunde välja mellan en diktator och en demokratisk vald amerikansk president.

Magdalena går från klarhet till klarhet är svenskarnas statsministerkandidat utan någon som helst konkurrens. Det är faktiskt rätt pinsamt och se Ulf och Jimmie försöka mäta sig med henne. Hon är i en klass för sig när det gäller ledarskap, skicklighet och stabilitet. Jag tror att de blåbruna blockets väljare önskar att de hade en lika självklar statsministerkandidat. Sossarna är väldigt glada över partiledarbytet och det måste man faktiskt ge dem.
Är du fortfarande igång din skojare? Du är duktig, det får man ge dig!

Ni vänstermuppar/troll(?) är allt för roliga. L och MP åker ut detta valet och nästa val blir det svårt för någon av blocken att forma en regering utan SD.

Du inser att regeringar ökar under kriser va? Det har inget med kompetens att göra din hjärndöda sopa.

Med tanke på att M är lika illa eller kanske till och med värre än S då dom vill gå med i Nato så ser jag hellre att S sitter kvar och att dvärgen/tönten Ulf avgår. Sålänge Moderaterna har kvar sina globalistiska och alltför vänsterliberala(globalism etc) drag så är dom inte dugliga till något samarbete.

Tror SD får 20-25% i valet, samma med M men S blir störst.
Citera
2022-03-23, 16:38
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag är helt allvarlig. Jag vet att du är en vänsterliberal pk-skadad wokeie.
Men hade du makten och viljan att införa det jag vill ha så hade jag röstat på dig.

Folk måste sluta rösta på känslor, utseende och annat irrelevant.
Rösta på realpolitik.

Jag fattar nog inte. Jag skrev att jag har svårt att se hur SD-folk skulle kunna gå direkt till V. Du rabblar upp en massa saker som är väldigt långt från V och sa att du isf skulle kunna rösta på dem om de ville det.

Jag garvade åt det för i princip betydde väl det att du höll med mig.

Jag blir hånad för att vara vänster och woke. (något fint).

Jag tror vi kan konstatera att inte så många skulle gå direkt från SD till V oavsett.
Citera
2022-03-23, 17:07
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag fattar nog inte. Jag skrev att jag har svårt att se hur SD-folk skulle kunna gå direkt till V. Du rabblar upp en massa saker som är väldigt långt från V och sa att du isf skulle kunna rösta på dem om de ville det.

Jag garvade åt det för i princip betydde väl det att du höll med mig.

Jag blir hånad för att vara vänster och woke. (något fint).

Jag tror vi kan konstatera att inte så många skulle gå direkt från SD till V oavsett.

Inga missförstånd alls.
Jag ville bara poängtera att V kan ta röster ifrån SD med politik som de väljarna vill ha.
Det finns tusentals som gått från V till SD och skulle kunna gå tillbaka.
Vs utspel om bränslepriserna lockar sådana väljare.
Jag förstår att V inte kommer föra SD eller AfS-politik fullt ut. Men V har traditionellt mer SD-politik än jag tror du förstår.
Ditt SD-hat/okunskap förblindar dig.
SD vill i princip ha socialdemokratisk politik från 60-talet. Visserligen med några förändringar men i det stora.

Kulturmarxism, woke, globalism är det som haft sönder Sverige. Jag skulle inte 2022 med facit i hand säga att det är fint och bra...
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2022-03-23 kl. 17:38.
Citera
2022-03-24, 11:42
Moderator
v50s avatar
SVT/Novus senaste förtroendemätning för partiledarna utförd mellan 3-9/3, 1001 personer tillfrågades

Magdalena Andersson (S) 59% (+6)
Ulf Kristersson (M) 36% (+3)
Jimmie Åkesson (SD) 28% (+2)
Ebba Busch (KD) 27% (-1)
Nooshi Dadgostar (V) 23% (-7)
Annie Lööf (C) 22% (+-0)
Nyamko Sabuni (L) 9% (+3)
Per Bolund (MP) 6% (+-0)
Märta Stenevi (MP) 6% (+-0)

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/okat-fortroende-for-statsministern
Citera
2022-03-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SVT/Novus senaste förtroendemätning för partiledarna utförd mellan 3-9/3, 1001 personer tillfrågades

Magdalena Andersson (S) 59% (+6)
Ulf Kristersson (M) 36% (+3)
Jimmie Åkesson (SD) 28% (+2)
Ebba Busch (KD) 27% (-1)
Nooshi Dadgostar (V) 23% (-7)
Annie Lööf (C) 22% (+-0)
Nyamko Sabuni (L) 9% (+3)
Per Bolund (MP) 6% (+-0)
Märta Stenevi (MP) 6% (+-0)

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/okat-fortroende-for-statsministern

Den här typen utav mätningar är ju ganska dödfödda såtillvida att det bara säger om man gillar en enskild politiker eller inte. Jag kan uppskatta Dadgostars stil men det innebär ju inte på nått sätt att jag skulle kunna rösta på henne. På samma sätt var det med Löfven- många ogillade den fd statsministern men S hade ändå ungefär samma siffror då som nu.

Intressant ändå att Åkesson går upp med 2%, samtidigt som de ligger stilla runt 20% i partimätningarna.

När kommer den där halveringen som många av er pratade om?
Citera
2022-03-24, 11:56
Medlem
Intressant tagning på rådande opinionsläge;

https://aca.st/137f24

S har alltså nästan exklusivt växt på C, V och MP bekostnad. Oppositionen är 6 mandat kort från egen majoritet enligt Sifo-mätningen.
Citera
2022-03-24, 17:53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Intressant tagning på rådande opinionsläge;

https://aca.st/137f24

S har alltså nästan exklusivt växt på C, V och MP bekostnad. Oppositionen är 6 mandat kort från egen majoritet enligt Sifo-mätningen.

Det var väl bara 2 eller tre mandat innan kriget. Men sant är att S växer huvudsakligen på grund av att de andra partierna inom de rödgröna sjunker.

Såsom det ser ut nu lär de rödgröna vinna valet. Centern kommer dock att få problem med sina kärnväljare att de ska stödja en regering där C ska samarbeta med V. Redan nu är SD störst bland lantbrukarna. Kvar blir de nyliberala Stureplansväljarna och de är inte lika trogna på samma sätt.
Citera
2022-03-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det var väl bara 2 eller tre mandat innan kriget. Men sant är att S växer huvudsakligen på grund av att de andra partierna inom de rödgröna sjunker.

Såsom det ser ut nu lär de rödgröna vinna valet. Centern kommer dock att få problem med sina kärnväljare att de ska stödja en regering där C ska samarbeta med V. Redan nu är SD störst bland lantbrukarna. Kvar blir de nyliberala Stureplansväljarna och de är inte lika trogna på samma sätt.

Vad Sverige behöver är en totalt utradering av skräppartierna på högerkanten. Bort med L, KD och C samt MP. En stabil regering med S/SD/V lockar bra mer än någon mellanmosaktigt med M/KD (där vi alla vet egentligen inte vill ha något att göra med SD). Tänk om Maggan och Jimpa kunde sätta sig ner och bolla fram lite bra idéer. Med lite flax så skulle man inte ens behöva V för majoritet.
Citera
2022-03-24, 22:28
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

C's kärnväljare är kvinnor som identifierar sig som vänster enligt undersökningar. De lantbrukare som fortfarande röstar C är så få i antal att om samtliga i hela landet röstade C så skulle de utgöra under 5% av C's 6%.

Viktig samhällsgrupp, som väljargrupp inte mer betydelsefullt en ett par portar i Bredäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in