Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Ok, vafan, du är ändå relativt trevlig i ditt bemötande så jag kör.
Nej, det är det inte. Amerikanerna är där på precis samma sätt som Sverige sedan 2014 har förstärkt Gotland. Ryssen är oberäknelig.
De hade lika gärna kunnat marscherat in i Baltikum och hävdat att om Nato sänder trupper så sätter vi in kärnvapen. Det argumentet fungerar inte om Amerikanerna (eller något annat större land i Nato) redan är där. Då vågar inte Ryssen. Lite som ett barn som ger sig på den svagaste i sandlådan. Det är rysk mentalitet.
Jag ogillar också amerikansk politik emellanåt. Jag har också bott där en stund. Har även bott i Kina i några år som är totala motsatsen. Du behöver inte se dig om över axeln i USA. Kina är faktiskt skrämmande.. på riktigt.
Men det konservativa USA är också riktigt skrämmande. Det är det vapenhandel och isolering som är den största drivkraften. Det har varit det under större delen av 1900-talet men har börjat luckras upp nu på 2000-talet. Sedan kom Trump och tog tillbaka en del av det men jag hoppas att det Amerikanska folket fortfarande är tillräckligt öppna.
Jag håller inte med dig där. Jag förstår att mellanösternbor (och hitflyttade) inte hyser någon direkt kärlek för landet. De har ju matats sedan barnsben med att USA och kapitalism är något farligt. Det finns i generna hos dem så att vi kommer se någon form av frihet i mellanöstern har jag verkligen svårt att tro. Men jag tror att övriga människor ogillar amerikansk politik på samma sätt som jag gör.
Men att man hatar USA så mycket som man ser en ren diktatur som Ryssland går ur som vinnare ur detta tror jag inte på att särskilt många gör vilket vi också ser tydliga bevis på överallt tycker jag.
Ryssarna har ju år efter år påstått att de vill bli lämnade ifred samt att de ser NATO-expansion österut som ett hot, något som man från NATO's håll lovat att inte göra för några decennier sedan. Senare har man alltså brytit mot löftet och fortsatt expandera till Rysslands grannländer. Detta är ju ett direkt hot mot ryssen, något som NATO dessutom gjort medvetet.
Så ja, konflikten i Ukraina är framprovocerad av västvärlden, med USA/NATO i spetsen.
Hade inte USA finansierat statskuppen mot den
demokratiskt valda regeringen 2014 så hade vi kanske aldrig upplevt det som hänt nu.
Kineserna har varit helt öppna med sin kritik och sagt gång på gång att det är USA som är ansvariga för hela konflikten, precis som det faktiskt är om man gör research själv. Sen om man fortfarande inte tror det så räcker det att se här och helt enkelt tänka rationellt:
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_involvement_in_regime_change
Har de gjort detta så många gånger så gör de nog om det många gånger till.
Jag skulle snarare säga att det är tvärtom, eftersom Ryssland visste att det skulle få enorma konsekvenser om de gick in i Ukraina mer än att bara stödja DNR/LNR.
De visste att USA/NATO skulle få ståfräs och de visste att sanktionerna skulle öka i omfång, vilket var anledningarna till att de dumpade dollarn så mycket och bytte till bl.a. guld. De har ju visat att de lyckast stabilisera sin ekonomi, du kan själv gå in på typ valuta.se eller annan valfri sajt och checka rubelns status.
Samtidigt har vi i Sverige en centralbank som kan göra något åt den fallande kronan men helt enkelt skiter i det.
Jag fick uppleva ett och annat i USA, allt från svartas rasism mot icke-svarta till en drös med andra otrevligheter både direkt och indirekt.
Kina har jag inte varit i, men har en bekant som jobbat där i flera år. Enligt honom så trivs han någorlunda och har aldrig haft problem med staten.
Han säger att han snarare blivit lite av en "kändis" lokalt och att han förs fram som en förebild då han tydligen arbetar hårt medan hans etniska kollegor i samma bransch är lata i jämförelse.
Men jo, jag är medveten om "Social Credit"-systemet och dylikt, vilket dock inte verkar användas i hela landet utan på utvalda platser.
Jag vet vad du menar, men allt har både föredelar och nackdelar när det gäller sådant. Se på Sverige som jämförelse idag. Vi har ett etablissmang vid makten som tar hit stråtrövare från de värsta länderna i världen, som långsamt förvandlar landet från ett nästintill paradis till en bananrepublik, och samtidigt får inte laglydiga medborgare äga vapen för självförsvar, t.o.m. pepparspray är förbjudet i Sverige. Det var för bara 1-2 år sedan som en svensk tjej avvärde en överfallsvåldtäkt utomhus med just pepparspray och istället för att få beröm så dömdes hon får "olaga innehav" eller vad det nu hette.
Detta samtidigt som polisen inte får agera mot kriminaliteten på riktigt av de korrupta politikerna som styr myndigheten med järnhand uppifrån genom att placera blint lojala polischefer en efter en.
Samhälllskontraktet gick ut på att medborgarna skulle ge upp sin rätt till vapen för att staten skulle sköta det åt de, vilket staten nu skiter i totalt. Så logiskt (och rättvist) sett så ska vi kunna bära vapen igen för självförsvar.
Jag tror personligen att anledningen till att de inte vill att laglydiga ska ha vapen är att de är rädda att de själva blir måltavlor för sin korrupta anti-populistiska skräppolitik som skördat många offer både direkt och indirekt.
Yeah du har helt rätt, många muslimer hatar USA så in i helvete att de håller på i princip vem som helst som utmanar de.
Så ja, i och med den demografiska bomben och akuta förändringen i Sverige så kan vi i framtiden få se ett ryssvänligt Sverige om nu "Nyans" eller dylika får makten, samt att svenskar hamnar i minoritet. Också värt att tänka på!
Sverige har så många egna problem att man borde lägga Ukraina på hyllan ett tag och fokusera på det interna här hemma i första hand, men det kommer aldrig att ske tills en populistisk regering sitter på plats. Problemet är att denna populistiska regering antagligen kommer att bestå av muslimer och inte av etniska svenskar, då SD fortfarande inte lyckats leda en regering.
Sorry för en liten "vägg", lätt hänt då så mycket hänger ihop med varandra
Citat:
Ursprungligen postat av
yidarmy123
Det är det här som är lite farligt faktiskt. Man måste komma ihåg att USA har varit infiltrerat av globalister och främst judiska sådana sedan efter andra VK. Ett utjagande av juden ur Europa och från staterna skulle kunna vara en slags renässans för den vite mannen i världen. Ett väst byggt på den vite mannens ideal.
Dock lär det nog förbli en önskedröm.
Mja, jag vet inte om alla globalister är judar och det är inte deras bakgrund jag dömer de för, utan snarare för deras handlingar. Rotschild, Rockafeller och dylika vet vi ju bakgrunden på, men så finns en massa andra som Orsinis, Vanderbilts etc som jag inte har lika bra koll på.
Även om alla globalister skulle vara judar så har de ju fortfarande en massa icke-judiska hantlangare som jobbar åt de (t.ex. politiker i diverse västerländska oligark-styrda länder) så jag tror inte det är så enkelt.
De har även visat att de totalt skiter i vanliga judar då Israel var det mest vaccinerade landet i världen, och globalisterna totalt sket i hur många vanliga judar som dog eller fick allvarliga skador av experimentell mRNA.
Sen vet vi ju hur utsatta judar i Europa blivit i och med att globalisterna öppnade gränserna för MENA till Europa.