Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Hörru ditt sketna pedofiltroll se fnirps svar här under så ser du att det är du som är obstinat och faktaresistent dåre. Det går att lösa utom i din korkskalle
Ja visst går det om båda är överens. Så faktum kvarstår att det bara var munväder och dåligt samvete i Ebba när hon tecknade nytt avtal där i TV inför miljoner vittnen när hon sa att Esbjörn skulle få behålla sitt hus nu när han "ångrat" sig (egentligen upptäckte att han blivit manipulerad).
Att han skulle vara ute efter att tjäna en hacka på Ebba....det tror jag inte du innerst inne tror på. Nä helt uteslutet! Pengar har för denna åldring ingen som helst betydelse. Det vet alla som är i den åldern att det inte har om man väl har en del slantar på bankkontot vilket ju Esbjörn helt entydigt har som kan bekosta detta snurr + att han erbjöd Ebba 1 mille ja egentligen 1,5 för å få henne å backa.
Nä det är HUSET han vill få behålla.
Om Esbjörn ville behålla huset, borde han ha medverkat till en ny signatur på ett nytt avtal. Om han inte begrep det, så var det Binninges uppgift att få Esbjörn att förstå det. Istället duckade Esbjörn all kommunikation med Ebba, vilket är obegripligt. Kontraproduktivt beteende.
Ebba kanske lovade mer än vad hon var beredd att hålla, men det spelar ingen roll eftersom Esbjörn inte nappade på erbjudandet och därmed var den brutna länken.
Om pengar inte har någon betydelse för Esbjörn, varför erbjöd han inte att hålla Ebba skadeslös som ett första bud? Att låta henne stå för alla kostnader, förutom Esbjörns och få en liten symbolisk summa som plåster på såret, är det ett rätt och riktigt erbjudande? Jag tycker inte det, efter all skit som han kastat på Ebba offentligt.
Att det långt senare in i en infekterad process kommer bättre bud, det ser jag bara som desperation från någon som inser att han har skitit i det blå skåpet. Hade varit så mycket enklare för Esbjörn om han stått för vad han gjort och samarbetat med Ebba för att lösa situationen.