Citat:
Ursprungligen postat av
duden83
Budskapet man sänder till invandrare:
"Ni behöver inte lära er ordentlig svenska. Se bara på tv. Inte ens som nyhetsreporter behöver du kunna ordentlig svenska.."
Sverige är ett skämt.
Det var ungefär det jag ville få fram med min dubbelpost igår kväll, skulle önska att det ena inlägget blev raderat.
Nu gick jag inte igång så mycket på ts’ länk, reportern använde inga felaktiga uttryck, om än talade med kraftig brytning.
Ämnet triggade alla mentala noteringar över diverse inlägg i media: det episka ”Den beryktade katedralen Notre Dame” klingade oemotsagt i Kulturnyheterna (om jag minns rätt) när det begav sig 2019. Osv.