2022-03-24, 01:24
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Mord preskriberas inte längre för unga tror det var 15 år tidigare, annars hade du förmodligen inte haft en aning om vad denna personen har gjort. Han ser ut som en vanlig svensk pojke. Du hade inte reagerat på hans utseende eller någonting om du såg personen på stan.

Miljonbelopp, du drömmer. Vidare är pojken luspank så lycka till med att utmäta något annat än möjligtvis en skoldator värd 500kr, så det kommer förmodligen vara försäkringsbolaget eller brottsoffermyndigheten som får stå för kalaset.

Du glömmer det mediala klimat som finns idag. Folk snackar fortfarande om Tommy Zetreus 26 år senare.

Även om brottsoffermyndigheten går in så försvinner inte hans skuld.

Förstår inte varför någon vurmar för det här monstret. Inte fan vill jag jobba med honom.
Citera
2022-03-24, 01:28
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
Så vad är poängen med fängelsestraff i din värld?
Jag skulle inte ha några större problem att jobba med han om 15år, självklart beroende på hur hans tillstånd är då.
Ser du ditt hyckleri eller måste man använda hammare på ditt huvud för att banka in det?

Vilket hyckleri? Jag anser att mördare borde avrättas, frågor på det? Det är bäst för alla. Bäst för gärningsmannen som bara har 60 år av mörker att se fram emot. Bäst för samhället. Bäst för offrens anhöriga.
Citera
2022-03-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Ja det är inte direkt så att det finns så mycket studier i ämnet, vore ganska oetiskt att pumpa friska människor fulla med steroider. Det var inte så länge sedan läkare och endokrinologer tom hävdade att steroider inte fungerade. (Det är dock en uppfattning som dom ändrat nu) Har själv slitit av en muskel pga av hastig och kraftig styrkeökning, känner flertalet killar som slitit av både muskler och muskelfästen. Vill du veta hur det faktiskt ligger till så tycker jag att du testar en kur med oxar själv så ska du få se. Du får gärna förklara för mig vem som är så stark som han faktiskt ser ut? Vem har bestämt kriterierna för det för övrigt? Många faktorer spelar in när det gäller styrkan, allt från muskelfästens placering till neurologisk rekrytering, sammansättning av typ 1 och typ två fibrer tom förhållandet mellan längd på överarm och underarm spelar in. Finns killar som inte ser så starka ut som dom är, men det finns också stora killar som är precis så starka som dom ser ut och det har inget att göra med att dom är dopade eller inte.

Gammal men bra artikel om doping

Steroider är ett växande problem på gymmen

17–35-åriga gymtränande män är den största riskgruppen för missbruk av anabola androgena steroider. Det är viktigt att hålla diagnosen i minnet – de berättar sällan spontant om sitt missbruk. Ju tidigare diagnos, desto bättre chans till behandling.

Ger både maskuliniserande och anabola effekter

Intag av anabola androgena steroider stimulerar muskeltillväxt och därmed muskelmassa och muskelstyrka, utöver den effekt som fås via träning och kosttillskott.

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2013/09/steroider-ar-ett-vaxande-problem-pa-gymmen/
Citera
2022-03-24, 01:44
Medlem
Waingro12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Filmen från händelsen med BO brottsanmäld av polisen. Grovt olaga integritetsintrång. Polisen spårar nu upp vem som lagt upp klippet.

Hoppas att MOD tar en titt på vilka som lagt upp de omaskade personuppgifter på BO som figurerar i tråden, när de ändå håller på.

Dags att rensa tråden från dessa morbida element.

Gött!

Faktum kvarstår ju dock att dessa filmer läggs upp av en anledning. Folk vill ha "dirty laundry". Det är samma morbida intresse som får folk att glida sakta förbi bilolyckor på motorvägen, stirrandes som galningar, sökandes efter spår av blod eller borttappade kroppsdelar. Där det finns efterfrågan finns det alltid också ett utbud. Jag säger varken att det är rätt eller fel, det är bara en ren observation från min sida.
Citera
2022-03-24, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Ja det är inte direkt så att det finns så mycket studier i ämnet, vore ganska oetiskt att pumpa friska människor fulla med steroider. Det var inte så länge sedan läkare och endokrinologer tom hävdade att steroider inte fungerade. (Det är dock en uppfattning som dom ändrat nu) Har själv slitit av en muskel pga av hastig och kraftig styrkeökning, känner flertalet killar som slitit av både muskler och muskelfästen. Vill du veta hur det faktiskt ligger till så tycker jag att du testar en kur med oxar själv så ska du få se. Du får gärna förklara för mig vem som är så stark som han faktiskt ser ut? Vem har bestämt kriterierna för det för övrigt? Många faktorer spelar in när det gäller styrkan, allt från muskelfästens placering till neurologisk rekrytering, sammansättning av typ 1 och typ två fibrer tom förhållandet mellan längd på överarm och underarm spelar in. Finns killar som inte ser så starka ut som dom är, men det finns också stora killar som är precis så starka som dom ser ut och det har inget att göra med att dom är dopade eller inte.

ANABOLA STEROIDER ORSAKAR LÅNGVARIGA FÖRÄNDRINGAR I HJÄRNAN

Man vet att missbruk av anabola stereoider i stora doser kan ha menliga effekter på ett flertal organ och funktioner, och orsaka både fysiska och psykiska sjukdomar. Det är värt att notera att man kunnat konstatera att många av dessa symtom är långvariga, och att de ofta fortsätter även långt efter att man slutat ta substanserna.

https://dopinglinkki.fi/sv/faktabank/dopingmedel/anabola-steroider-orsakar-langvariga-forandringar-i-hjarnan
Citera
2022-03-24, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Ah kan tänka mig det.

CASE SOLVED:
Skummade igenom hans Instagram.
Han fick från PB i marklyft i Jan 130 kg till PB i marklyft i Feb 180 kg!!
Snubben är garanterat fullsmockad av steroider.
Gissar att han redan var latent och hade diverse diagnoser. Nu får han tända av på häktet.
Tror han kommer ta livet av sig när drogerna lämnar kroppen och depressionen och insikten över vad han gjort tar över.
Vad gaggar du om? Han har ett klipp på 150kg i början av december med dubbel överhandgrepp som ser lätt ut. 170kg mixat grepp i januari. 180kg pb i februari som ser tungt ut. Inte något skumt med det hela.

Lägg ner rökat kompis.
Citera
2022-03-24, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Filmen från händelsen med BO brottsanmäld av polisen. Grovt olaga integritetsintrång. Polisen spårar nu upp vem som lagt upp klippet.

Hoppas att MOD tar en titt på vilka som lagt upp de omaskade personuppgifter på BO som figurerar i tråden, när de ändå håller på.

Dags att rensa tråden från dessa morbida element.

Gött!
.. så liknande med Marocko halshuggningsvideon då?
Att sprida skulle i princip vara värre än handlingen?
Iaf utifrån diskursen överlag

Knappast gött, att censurera verkligheten o skönmåla människor vardag är vidrigt

Kallas reality news av en anledning.

Nu har jag inte sett dessa klipp från skolan eller ens halshuggning en.. principen kvarstår

Polisen kan muppa sig åt helvete med sina äckliga uttalanden, alla vet att de inte bryr sig ett piss om offer o om man inte vet det? Då bör man komma in i matchen

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Film på skadad sprids på sociala medier – anmäls

Rykten och filmer från attacken på Malmö Latinskola började spridas redan medan händelsen pågick i måndags.

Nu anmäler Malmöpolisen ett klipp som setts tiotusentals gånger på en stor strömningstjänst.

– Elever och lärare på den här skolan har varit med om en fruktansvärd händelse som kan sätta djupa ärr. Sen att öppna de här såren genom att sprida filmklipp på allvarligt skadade människor. Det är helt hjärtlöst, säger polisens presstalesperson Nils Norling.

På onsdagen begärdes den misstänkte 18-årige skoleleven häktad för mord. Mannen ställs inför häktningsdomaren klockan 15.30 på onsdagen.

https://www.expressen.se/nyheter/film-pa-skadad-sprids-pa-sociala-medier-anmals/
Mer hjärtlösa än svenska poliser finns knappt, Nils.
Ta o tig ist för babbla floskler ni bryr er inget om offer eller anhöriga, ska ni inte göra lite pinnjakt?
Citera
2022-03-24, 01:58
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det enda som vore normalt om man är intresserad av vapen vid tidig ålder (eller senare) är om man ser det som ett skydd för sig och sin familj. Det är inget friskt i att vara intresserad av vapen som hobby. Det är sällan stabila personligheter har den hobbyn.

Eller för att man är intresserad av krigshistoria och skytte överlag?
Citera
2022-03-24, 01:59
Avslutad
.

Citat:
Ursprungligen postat av ojdaaa
V*ctoria är bekräftad från en väninna som länkade hennes fb och skrev om henne.
S*r* vet jag inte om hon är bekräftad, men från bild på fb och videon så ser det ut som hon.

vad är det för video alla pratar om? vad kommer den ifrån? inte okej att filma händelser!!
Senast redigerad av listigtjej 2022-03-24 kl. 02:09. Anledning: fel
Citera
2022-03-24, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waingro12
Faktum kvarstår ju dock att dessa filmer läggs upp av en anledning. Folk vill ha "dirty laundry". Det är samma morbida intresse som får folk att glida sakta förbi bilolyckor på motorvägen, stirrandes som galningar, sökandes efter spår av blod eller borttappade kroppsdelar. Där det finns efterfrågan finns det alltid också ett utbud. Jag säger varken att det är rätt eller fel, det är bara en ren observation från min sida.
Reality news är definitivt rätt, önskar bestgore fanns kvar

Att skönmåla vardagen som miljoner lever i hjälper ingen, censurera verkligheten intet heller

Om man aldrig sett hur illa det kan gå.. hur ska man då kunna hitta sansen o hjälpa till när väl nåt allvarligt händer?

Vet iaf att har hjälpt mig se sådana videor när det blivit skarpt läge o olycka hänt

Brukade vara sådan som frös till när hemskheter hänt runt omkring mig, har brutit mig ur det
Citera
2022-03-24, 02:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pirayahanson
Ingen visste om det var självmord eller ej, oavsett så är hon död. Såg på SVT om ”trigger” som utlöst händelsen, mammans årsdag kanske?

okej, lät ju mer som en olycka om man tittade på dödsannonsen. Dock inte samma efternamn men verkar vara mamman. Ja det kan ju vara en trigger av något slag.
Citera
2022-03-24, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dem avlidna lärarna:

Sar* Böö* ( *a, k ) Lund registrerades som avliden 2022-03-21. På ratsit.

V*ctoria E*ström ( i, d ) Hjärup registrerades som avliden 2022-03-21. På ratsit.

jobbade dom på skolan eller var de där tillfälligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in