2022-03-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Spekulationer. Enligt media hade han "drag" av neuropsykiatriskt funktionshinder vid något utlåtande när han var liten. Men ingen diagnos. Det är rent hitte-på i tråden. Vi får se vad som framkommer.

Ja. Många psykiska sjukdomar debuterar i hans ålder, tex schizofreni. Blir säkert rättspsyk för honom.
Citera
2022-03-23, 23:08
Medlem
Sara böök, har hon judiskt påbrå? Hon ser även judisk ut
Citera
2022-03-23, 23:13
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
En tolkning är kanske att han pga någon oförätt han ansåg sig utsatt för hatade lärarna på skolan och var ute efter en representant för dem? Eller så stod de för samhället i stort och han sa därför att han hatade dem.

Man skall nog fortsatt ta advokatens ståndpunkt med en nypa salt. Det kan fortfarande vara så att Cederholm gav sig på just den här läraren därför att han hade ett personligt agg till henne.

Ja det kan förstås vara så att de nya uppgifterna är en del av försvarets strategi och att media bara rapporterar vad försvararen sagt.

Nog för tidigt att bli konspiratorisk.
Citera
2022-03-23, 23:15
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Han var inte på något spex, han var på en kriminologi föreläsning om jag uppfattat saken korrekt, de diskuterade A**a Li*dh eller något och han betedde sig konstigt, om man kan lita på ett inlägg tidigare i tråden.

Okay, tack klargörandet.

Kanske den där snubben Mijailo Mijailović har triggat?

"politikerhat" hade varit den utlösande faktorn till dådet":

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mijailo_Mijailovi%C4%87
Citera
2022-03-23, 23:22
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Okay, tack klargörandet.

Man undrar ju lite över vad advokaten Mikael Nilsson (Mijalovics försvarare som höll föreläsningen) egentligen sa? Borde väl finnas inspelat?
Citera
Avslutad
Citat:
Okay, tack klargörandet.

Citat:
Ursprungligen postat av thevow
...Redan igår på hans bildlektion blev hans lärare orolig för han pratade om vapen, ställde frågor om kamerabevakning på skolan och när lärarna slutar för dagen.

Denna bildlärare anmälde detta till elevhälsan varpå dessa skulle ta tag i detta nästkommande morgon - IDAG. Alltså försent. Tragiskt. Han uttryckte även på kriminologien (sista lektionen som slutade 17, precis innan attacken) att han tyckte gärningsmän som begått brott oftast är personer i utanförskap när de diskuterade fallet kring Anna Lindh.

Blir nog lättare om jag citerar personen som skrivit det.
Citera
Medlem
Internetkrigares avatar
Varför skulle han vara psykiskt sjuk? Han skulle kunna ha varit tillfälligt sinnesrubbad av droger, det är för mig en mer sannolik förklaring. En fucked up incel som saknar morsan, på droger.

Skönt att han är vit iaf. Ni får hålla tummarna till nästa dåd istället.
Citera
2022-03-23, 23:24
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Han var inte på något spex, han var på en kriminologi föreläsning om jag uppfattat saken korrekt, de diskuterade A**a Li*dh eller något och han betedde sig konstigt, om man kan lita på ett inlägg tidigare i tråden.

Men för helvete, vi pratar nte om den dagens spexförbetedelser, utan spexgruppen i sig. Alltså att han (tidigare under året) sökt att vara med i gruppen men blivit nekad och/eller utkastad pga sitt underliga beteende. Vi pratar alltså inte om attt han skulle ha blivit utkastad från gruppens aktiviteter just den dagen.
Citera
2022-03-23, 23:24
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Okay, tack klargörandet.

Han ska ha ställt frågor till försvarsadvokaten gällande gärningsmannstypen av enstöring bad jag förstod. Däremot menade försvarsadvokaten sig inte minnas specifikt vem och så som ställt "märkliga" frågor (det enda udda vore om det är en lugn Fabian som närvarar på sista lektionen plikttroget för att mörda lärare efter skoldagen slut).
Citera
2022-03-23, 23:26
Medlem
feigns avatar
Vad tror ni om möjligheten till allmän rättegångsförhandling när det väl är dags? Var hittar jag isåfall den uppgiften?
Citera
2022-03-23, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld

Wtf?! Är det bekräftat att hon är ett av offren?

Var min gamla gymnasielärare i mediekunskap, hur nice som helst. Är detta något bekräftat eller trådsanning?

Kom in till henne för betygsnack under studentveckan, när jag gick i andra ring efter att ha festat hela natten, hon gav mig ett MVG och sa diskret att "dustinker sprit, gå och käka och köp tuggumi". Hon gjorde sedan ingen större sak av det.

Död åt Fabian Cederholm!
Senast redigerad av InteriorDecorator 2022-03-23 kl. 23:42.
Citera
2022-03-23, 23:29
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld

Vad menar du med ”även”? Att Böök skulle vara ett judiskt namn? Det är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in