2022-03-23, 21:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Hans följare har ökat sedan igår, det var straxt under 1000 igår när jag kollade, hur kommer det sig?? Varför vill man följa en mördare

Som om det kommer komma uppdateringar?
Eller blir han dömd till rättspsyk, får man använda datorer, telefoner och internet då ?
Citera
2022-03-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du har inte funderat på varför killarna hänger på högerextrema sajter, och inte tjejerna?

Du kanske kan förklara ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
Men med verklighetens ögon, så kvittar det hur mycket man "fångar upp" sitt barns dåliga mående, finns ingen hjälp att få inne på psykiatrin!
(Gäller barn från så låg ålder som 5, har jag erfarenhet av inom yrket...
Katastrofåldern då det ibl eskalerar är mellan 9-13 och att utföra det som blir "sista droppen" varierar mellan 13-25)
Man kan tjata sig blå i flera år, och så länge dom inte har lyckats med det mest tragiska :
1) att ta någon annans liv
2) att ta sitt eget liv
3) kombination av 1 och 2, ett sk utökat självmord
DÅ först blir åratal av problem och
grövre psykiskt dåligt mående "nyhetsstoff"!

Så sjukt tragiskt, och ett system som inte fungerar öht sedan man nedmonterade "psykiatrireformen"!
Man uppfann att "alla individer har rätten till eget boende, även svårt psykiskt sjuka, det handlar om vars o ens personliga integritet och man ska inte bo på instution bara för det"!!!
Varför gjorde man om systemet?
Det kostade pengar!
Det här problemet med att "släppa ut" dom som har större vårdbehov, konsekvenserna såg man inte komma, bara att det skulle bli billigare!!!
Vilket vilken ointelligent individ som helst kan räkna ut att det inte blev!
Var och en har det fulla ansvaret för sina handlingar oavsett hur "synd" det är om personen, hur "orättvist" behandlad han anser sig ha blivit, hur lite kärlek han tycker sig ha fått eller hur "kränkt" han känner sig. Jag tror att ett genomfeminiserat omhändertagandesamhälle kan vara precis lika destruktivt för vingliga själar som ett islamistiskt kalifat.
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det är något som inte riktigt går ihop i medias täckning av detta

Tidigare rapporterades det att han vid gripandet ska ha sagt att han gjorde det för att han hatade dem. (De två lärarinnorna då antar man?)

Nu sägs det istället att triggerpunkten varit något kring hans liv i samhället och att det inte var specifikt riktat mot dessa två lärarinnor.

Är det för att killen själv ändrat på sin story? Trollar han?
Han kan ha svårigheter att ljuga.

Om det var militärtjänstgöringen och besvikelse över att inte få strida kan det kanske varit en upptrappning av kriget. Jag får inte ihop varför han lugnt mördar lärare i sådant fall.
Citera
2022-03-23, 21:53
Medlem
Vilken jävla skräck att försöka fly iväg från GM efter att ha bevittnat sin kollega blivit huggen med yxa/kniv. Att det sedan står att hon försökt fly in ett klassrum men inte hann låsa.. jösses vilket öde.
Citera
2022-03-23, 21:56
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förhöret hölls på tisdagen. Det var inget förhör på måndagen. Kanske verkligheten trängde sig på efter en natts vila...

Okej då hade jag fel där, jag fick för mig att dom hade ett litet förhör samma kväll han greps.

Ja verkligheten kan ha kommit ikapp absolut, men min magkänsla säger att något inte stämmer.
Citera
2022-03-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justtalktrue
För mig lutar det åt en skör kille som har hängt på högerextremistiska hatsiter där han får " griller " i huvudet . Det är redan bevisat i historien .
Så lägg ner spekulationer angående föräldrarna.
Japp. En incel starkt influerad av extremhögern.
Citera
2022-03-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag kommer inte ihåg var i tråden eller vilka nyheter, men det har förekommit uppgifter om att han gick tredje året på estetprogrammet på Latinskolan. Och att han blev utkastad eller nekad att vara med i skolans spexgrupp av någon anledning som inte beskrevs i detalj. Med tanke på att hans tillstånd verkar ha förvärrats det senaste halvåret är det inte märkligt om han då då att säga har straffat ut sig ur olika grupper och sociala sammanhang.
Det som jag egentligen far efter är det fördjupningsarbete FC hade gjort som gjorde att skolan misstänkte att han kunde vara en fara för skolan. Vad exakt kan det ha varit för fördjupningsarbete. Det kan väl ändå inte haft något att göra med spexgruppen.

Stod i aftonbladet liknande estetiskt fördjupningsarbete.
Citera
2022-03-23, 21:58
Avslutad
Fattar bara alla dessa psykopater som måste döda andra . Ge stollen ett rep så han kan avsluta sitt djävla liv . Billigt och bästa lösningen för alla.
Citera
2022-03-23, 22:00
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det som jag egentligen far efter är det fördjupningsarbete FC hade gjort som gjorde att skolan misstänkte att han kunde vara en fara för skolan. Vad exakt kan det ha varit för fördjupningsarbete. Det kan väl ändå inte haft något att göra med spexgruppen.

Stod i aftonbladet liknande estetiskt fördjupningsarbete.

Det vet inte jag vad det handlar om. Men det är ju möjligt att lärarna har gett honom en enskild uppgift liknande att skriva en uppsats eller liknande så att han skulle kunna fullgöra kursen och få betyg, då det verkar uppenbart att han inte klarar av att jobba i grupp. Vi får säkert reda på vad detta fördjupningsarbete handlar om senare, för jag har inte sett några uppgifter om det.
Citera
2022-03-23, 22:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det är något som inte riktigt går ihop i medias täckning av detta

Tidigare rapporterades det att han vid gripandet ska ha sagt att han gjorde det för att han hatade dem. (De två lärarinnorna då antar man?)

Nu sägs det istället att triggerpunkten varit något kring hans liv i samhället och att det inte var specifikt riktat mot dessa två lärarinnor.

Är det för att killen själv ändrat på sin story? Trollar han?

En tolkning är kanske att han pga någon oförätt han ansåg sig utsatt för hatade lärarna på skolan och var ute efter en representant för dem? Eller så stod de för samhället i stort och han sa därför att han hatade dem.

Man skall nog fortsatt ta advokatens ståndpunkt med en nypa salt. Det kan fortfarande vara så att Cederholm gav sig på just den här läraren därför att han hade ett personligt agg till henne.
Citera
2022-03-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Okej då hade jag fel där, jag fick för mig att dom hade ett litet förhör samma kväll han greps.

Ja verkligheten kan ha kommit ikapp absolut, men min magkänsla säger att något inte stämmer.
Det är massor som inte stämmer. Jag gissar på en psykos som långsamt växt till sig för att nu i närtid blomma fullt ut. Men det är självklart en gissning och spekulation. Jag kan inte så mycket om psykoser och hur de fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in