Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyStalberg
Troligtvis är inte triggern rationell även om den var samhällsrelaterad. Pojken verkar ju ha lidit av psykisk ohälsa länge.
Ja men det är något de försöker skydda honom ifrån. Uppenbarligen är han självnordsnära och uppvisar inte känslor (typiskt vid autism). Något har hänt mellan 1-3 dygn innan morden. Jag tror att han försökte undkomma något även om det för oss skulle kunna framstå som absurt. De skyddar ju honom uppenbart från allt som kan orsaka minsta stress, de talar väldigt öppet kring honom på vis som inte framstår som något som är till hans fördel. Motivet bör vara så pass starkt att det kan lyfta upp det hela till hans fördel även om det handlar om hans psyke. Jag tror advokaten däremot överdriver att han mår hemskt dåligt och själv inte riktigt kan avläsa killen psykiskt. 24timmsrs konstant övervakning tyder på självmordsnära, att han inte får läsa eller ta emot samtal vad än folk annars kan i häktet bör vara för att han är ytterst påverkningsbar (även om det är vanligt med restriktioner) så det innebär att han antingen kan utsättas för yttre tryck, alternativt har en fantasivärld som kan svänga snabbt och efterkonstruera.
Jag undrar vad det var med skoldatorn.