2022-03-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Hur många klädbyten tror du de Ryska soldaterna har fått de senaste 3 veckorna? Putin har såklart tänkt på det här också.
Puttler har fått vuxenblöjan bytt en gång i timman den senaste månaden, soldaterna vid fronten har i bästa fall fått byta kalling och strumpor ett par gånger på en månad.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu har Ryssland/DPR 70% av Mariupol:
https://t.me/wargonzo/6327

Hoppas att det inte är massa Svenskar i M.
De som inte pratar Ryska el Ukrainska lär få problem.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Beslutet: Ryssland och Belarus stoppas från sim-VM

Det internationella simförbundet (Fina) var ett av få förbund som inte stoppat ryska och belarusiska idrottare.
Det fick Sverige att tidigare i veckan hota med bojkott av VM i sommar.
Nu slipper de bojkotta tävlingarna, efter att Fina beslutat sig för att stoppa ryska och belarusiska simmare.

https://www.svt.se/sport/simning/beslutet-ryssland-och-belarus-stoppas-fran-sim-vm
Citera
2022-03-23, 17:50
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Han vill att vi som alliansfritt gå in med svensk trupp på Ukrainas sida i Ukraina? Mao hjälpa Ukraina utan att starta 3 världskrig.

Var någonstans framgår det att han vill att vi skall bistå med trupp?

Sedan kan han så klart komma med vilka önskemål han vill och vi bestämmer själva vilka vi skall tillmötesgå, men nu står det ju inte ens i artikeln att han tänkte komma med en sådan förfrågan.
Citera
2022-03-23, 17:50
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Hur många pansarskott har vi, trodde man rensade lagren vid första gåvotillfället! Vad kostar det att fylla på lagren igen, eller är pansarskotten något förlegat som armen inte vill ha?

Ja, jag tror de ändå var på G att fasas ut... så nu kommer de till användning istället för att kasseras.
Citera
2022-03-23, 17:51
Medlem
Termos99s avatar
Belarus could join Russia’s war against Ukraine ‘in next few days’: Report

Russia’s ally Belarus could soon join Vladimir Putin’s war against Ukraine, CNN reports citing officials from US and NATO.

The news outlet, quoting sources from the Belarus opposition, claimed that thousands of Belarusian forces are prepared to be deployed and can land Ukraine any time in the “next few days”.

https://www.wionews.com/world/belarus-could-join-russias-war-against-ukraine-in-next-few-days-report-464904
Citera
2022-03-23, 17:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Hur många pansarskott har vi, trodde man rensade lagren vid första gåvotillfället! Vad kostar det att fylla på lagren igen, eller är pansarskotten något förlegat som armen inte vill ha?
De nytillverkas för fullt, dock håller de inte att lagras hur länge som helst så det är antagligen 90 tals lager man skeppar iväg. De hade antagligen fått destrueras inom 5-10 år ändå.
Sverige kan fylla förråden med nya fräscha p-skott och de gamla kan käka ryss, en win-win.
Citera
2022-03-23, 17:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Varje skott kostar 15000 så totalkostanden blrir 75 miljoner. Inga jättesummor egentligen. En momentan minskning av lagren har nog skett men SAAB har nog god kapacitet att fylla på lagren. En av de bästa investeringar vi kan göra i dag.
Citera
2022-03-23, 17:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Var någonstans framgår det att han vill att vi skall bistå med trupp?

Sedan kan han så klart komma med vilka önskemål han vill och vi bestämmer själva vilka vi skall tillmötesgå, men nu står det ju inte ens i artikeln att han tänkte komma med en sådan förfrågan.

Men om han kommer med dessa önskemål! så tycker jag vi bör tillmötesgå dem på premiserna att vi går in för att skydda våran minoritetsgrupp i Ukraina!
Citera
2022-03-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks

Kolla på kartan, allt kommer vända i Poltava då har all västvapen kickat in och där vänder dom den ryska offensiven mot Moskva. Gissar på att UA och Ryssland slåss om Poltava om 3 veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Fake news.
Telegram är ingen oberoende källa.

Leds av proryska människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Som det ser ut så är ju det sista ordet inte sagt. Kherson, Berdyansk och snart även Mariupol är ju under Rysk kontroll. Hur framtidsutsikterna ser ut där vet jag inte. Ryssarna kanske behåller hela området, kanske tar de hela kusten och Odessa. Ja vi får se vad som blir kvar. Själv är jag inte lika hoppfull inför Ukrainas framtid, det kanske inte blir mer än en liten bit kvar.

Jag skrev lite fel. Jag menade inte Makariv, jag menade Mykolajev. Hur skall Ryssland kunna ta Odessa när dom inte kunde komma förbi Mykolajev?

Dom står ju flera mil ifrån Mykolajev och den fronten är vikande för Ryssland. Ursäkta jag blandade ihop två städer.

Landstigning skulle sluta illa för ryska soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in