2022-03-23, 17:36
Medlem
donald12s avatar
En del Svenskar är rädda för att Putin ska anfalla Sverige om vi skickar vapen men regeringen o riksdagen anser att det är det bästa för Sveriges säkerhet att Ukraina kan försvara sig mot anfallet.

Exceptionellt beslut
Magdalena Andersson kallar beslutet exceptionellt och säger att frågan är större än Ukraina – det handlar om hela Europas säkerhetsordning.

– Min första och sista fråga som statsminister är vad som bäst tjänar Sverige och svenska folkets säkerhet. Min slutsats är att vår säkerhet bäst tjänar på att vi nu stöttar Ukrainas möjligheter att försvara sig mot Ryssland
Citera
2022-03-23, 17:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du inser att det inte kommer att bli nån mera diplomati eller relationer överhuvudtaget mellan Väst och Ryssland på tiotals år?
Att sända vapen till Ukraina är en investering i framtiden. Försvaga Ryssland så mycket så att de aldrig vågar sig på nått liknande igen.

ALLA krig avslutas med diplomati. Historiskt sett så har Sverige, pga vår alliansfrihet, kunnat bidra med personal och neutrala platser där samtal mellan parter har kunnat ske. Nu har vi bränt denna bro i denna konflikt.
Citera
2022-03-23, 17:37
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Framtidsutsikterna ser betydligt bättre ut idag än vad de hade gjort om Ryssland fått bestämma. Ukrainas självbestämmande är nu i princip säkrat, vilket innebär att det kommer att kunna fortsätta demokratiseras och närma sig väst och en hög levnadsstandard. Styrkeförhållandena har visat sig vara de att Ryssland är den svaga och Ukraina den starka parten.

Som det ser ut så är ju det sista ordet inte sagt. Kherson, Berdyansk och snart även Mariupol är ju under Rysk kontroll. Hur framtidsutsikterna ser ut där vet jag inte. Ryssarna kanske behåller hela området, kanske tar de hela kusten och Odessa. Ja vi får se vad som blir kvar. Själv är jag inte lika hoppfull inför Ukrainas framtid, det kanske inte blir mer än en liten bit kvar.
Citera
2022-03-23, 17:38
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Det är ju du som är idioten som faller för hans osanningar som han får betalt av Ryssland för att sprida. Om du lärt dig en smula kritiskt tänkande och kollat på hans filmer han lagt ut de senaste åren hade du förstått vilken snedseglare det är du kollar på.

Kan du vara snäll och dela med dig av varifrån du får din information om allt? Du kan skicka i PM om du vill. Du verkar sitta på en guldgruva av sanning och opartiskhet som jag tycker du borde dela med dig av.
Citera
2022-03-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Med hjälp av DN som försöker försköna dessa nazis? Redan släppts tonvis med bilder som twitter & co försöker ta ner snabbast möjligt med bataljoner med tatuerade svastikor och naziflaggor. Finns även en bra intervju med en azov-krigare på Youtube om den är kvar där han förklarar exakt vad de står för.

J

De är 900 utav en armé på 209000. Du anklagar DN för att försköna men de är mästare på journalistik i jämförelse med dig. Artikeln är nyanserad och saklig och det kan man inte beskylla dig för.
Hur känns det att vara Putins redskap och göra situationen värre?
Citera
2022-03-23, 17:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Känns ju inte direkt som att Putin är intresserad av diplomati. Tror att en avsättning av honom är den enda möjligheten, och den kan bara komma inifrån Ryssland, och det enda som kan tvinga fram det är militära nederlag.

Jag hoppas verkligen att det ryska folket reser sig mot sina korrupta ledare. Men jag tror fortfarande att Sverige som land har mer att bidra inom fältet diplomati än med vapen när det kommer till denna konflikt. Men nu har vi bränt denna bro.
Citera
2022-03-23, 17:39
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anti-pesto
De är 900 utav en armé på 209000. Du anklagar En för att försköna men de är mästare på journalistik i jämförelse med dig. Artikeln är nyanserad och saklig och det kan man inte beskylla dig för.
Hur känns det att vara Putins redskap och göra situationen värre?

Är jag hand redskap för att Azov är nazister?

Så om man inte stöttar nazister så stöttar man Putin. Okej, då vet jag.
Citera
2022-03-23, 17:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Vad tror du att man kan göra på diplomatisk väg, om jag får fråga?

Sverige har, i flertalet konflikter över hela världen, bidragit med både kunniga diplomater och neutrala platser att hålla samtal på. Men som sagt har vi bränt denna bro när det gäller denna konflikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja jag har för mig Sovjet gick i täten när det gällde kvinnligt manskap då särskilt inom flygvapnet. Fruktade piloter som tyskarna hade respekt för, har för mig dom kallades typ häxor någonting. En resurs som inte nassarna tog vara på utan där skulle ju kvinnan stå vid spisen och föda nasseungar.

Så vi får verkligen hoppas Ukraina har många kvinnliga soldater som gör sin patriotiska plikt då dom är en viktig resurs att ta tillvara i försvaret av landet.
Jasså du är här nu, och med flagga också.
De kvinnliga flygregementen, tror det var några stycken bildades av Stalin.
"Natthäxorna" kallades de, och som du skrev var de överlag väldigt skickliga stridspiloter
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Kan du vara snäll och dela med dig av varifrån du får din information om allt? Du kan skicka i PM om du vill. Du verkar sitta på en guldgruva av sanning och opartiskhet som jag tycker du borde dela med dig av.

Det är väl bara att du kollar på hans filmer (vilket jag antar att du redan gjort eftersom du försvarar honom så) och drar dina egna slutsatser. Eller är du oförmögen till självständigt tänkande?

Att man kan tycka att en youtube som under många år spridit pro-rysk propaganda är opartisk övergår mitt förstånd.
Citera
2022-03-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
En del Svenskar är rädda för att Putin ska anfalla Sverige om vi skickar vapen men regeringen o riksdagen anser att det är det bästa för Sveriges säkerhet att Ukraina kan försvara sig mot anfallet.

Exceptionellt beslut
Magdalena Andersson kallar beslutet exceptionellt och säger att frågan är större än Ukraina – det handlar om hela Europas säkerhetsordning.

– Min första och sista fråga som statsminister är vad som bäst tjänar Sverige och svenska folkets säkerhet. Min slutsats är att vår säkerhet bäst tjänar på att vi nu stöttar Ukrainas möjligheter att försvara sig mot Ryssland

Visar bara hur korkade svenska politiker är.
Citera
2022-03-23, 17:42
Medlem
Termos99s avatar
‘Our children are dying’: Ukraine envoy pleads for 24/7 urgency in Israeli mediation

Ukraine’s Ambassador to Israel has pleaded for urgency in Prime Minister Naftali Bennett’s efforts to mediate a resolution to Russia’s invasion of Ukraine, stressing that there should be a permanent team working 24/7 to help bring about a ceasefire.

While confirming Ukraine’s appreciation for Bennett’s efforts, Ambassador Yevgen Korniychuk noted, in an interview with The Times of Israel: “I wish this exercise were done in a more active way; we are talking about people’s lives.”

https://www.timesofisrael.com/our-children-are-dying-ukraine-envoy-pleads-for-24-7-urgency-in-israeli-mediation/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in