2022-03-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det var din mor eller syster som låg döende där, pga att hon blivit utsatt för dödligt våld, så hade kanske reagerat annorlunda.

https://www.aftonbladet.se/a/G3m53m
Faktiskt inte. Skulle det vara min släkting, skulle jag tycka att det vore bra om omvärlden fick se vad som hade hänt. Då slipper man en massa onödiga spekulationer och dessutom får folk se vad våld kan leda till. Av vilken anledning skulle jag vilja mörka sanningen? I Sverige är vi så himla rädda för att visa vad vi faktiskt kan råka ut för.
Citera
2022-03-23, 14:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Ville han bli känd? Då ska ALLA sluta nämna hans namn.
Finns väl inget direkt som pekar på att han gjorde detta för att bli känd. I så fall hade han nog skrivit något jävla "manifest" som han hade publicerat strax innan dådet. Samt givetvis livestreamat.

Enbart idioter & faggots vill bli kända.
Citera
2022-03-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Jag håller med dig om det senare att det är a och o att fånga upp dem men jag tror att mycket beror på massinvandring som inte bara är påstådd utan högst reell.
Vi måste satsa mer på att se och lyssna på de här killarna vilka naturligtvis inte bara är potentiella mördare, de flesta skulle aldrig göra något så här sjukt. Men de mår inte bra och det måste vi ta på allvar.

Tror inte vi vinner något på att utgå ifrån sjuka pojkars sjukdomsgrundade förklaringar till sina sjuka beteenden. Om någon galning säger att de mördade sina föräldrar för att föräldrarna eg. var utomjordiska robotar som hade ersatt hans riktiga föräldrar ska vi inte gå runt för att försöka hitta utomjordiska robotar.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
NPF är inte verkligt. Det är påhittat för att föräldrar inte kan erkänna eget ansvar för dåligt uppfostrade barn, skolan orkar inte ta på sig den uppgiften. Då blir det mycket enklare att skicka dem till någon psykdoktor och ge dem tunga mediciner... Ett kok stryk hade räckt längre. Fanns inte 10-30% av alla pojkar med autism/ADHD på 50-talet.

Hej, det där är bara obildat byfånetrams. Jag ser det inte som seriöst. Det fanns/finns många med NPF även i tidigare generationer, vi hade bara en annan syn på folk som var "eljest" och ett samhälle & ekonomi i vilket de kunde ha mer välfungerande liv (eller hamna i fängelse i guess). Autismspektrumstörning utgör inte i sig självt någon indikation för "tunga mediciner". 10-30% är ett löjligt stort spann och det framgår inte vart den skattningen kommer ifrån. Men hursomhelst känns det där inlägget inte särskilt seriöst. Att killen har problem som inte kommer sig av bristande uppfostran är nog ganska säkert. Att hans problem förstärkts av sjuka korkade rasister på nätet är nog ganska säkert det med.
Citera
2022-03-23, 14:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
18-åringen hade delat med sig av etnonationalistiskt och islamofobiskt material och teorier om befolkningsförändringar.

Men folk här inne försöker leva i en fantasivärld där han inte alls delade deras egna åsikter.

Förstår att det känns jobbigt för er.
Det enda jag sett är en länk till statistik om befolkningsutvecklingen. Det är ingen "teori", "etnonationalism" eller något som helst annat än en linjal på ett rutat papper som visar vilket håll utvecklingen är på väg.

Det enda som känns jobbigt är att imbecilla faggots som du tillåts stanna i landet.
Citera
2022-03-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns väl inget direkt som pekar på att han gjorde detta för att bli känd. I så fall hade han nog skrivit något jävla "manifest" som han hade publicerat strax innan dådet. Samt givetvis livestreamat.

Enbart idioter & faggots vill bli kända.
Man får hoppas att man håller detta stolleprov inlåst rejält länge..........! Ungdomsvård inom psykiatrin med SÄRSKILD utskrivningsprövning. MÅNGA år där man kan försöka banka vett i skallen på honom och om det inte fungerar så HOPPAS jag man har honom fortsatt inlåst.
Citera
2022-03-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Fast vi vet ju inte om det är rätt kille? Så varför ska vi utgå från att det är F*bian? Det som är allvarligt är att hänga ut en människa som kan vara oskyldig. Det kan skada.

Synd att så många missade lektionerna om källkritik i skolan.
En dansk media har publicerat bild och namn på lärarmördaren. Det är just Fabian Cederholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Nej men varningssignaler ska tas på allvar direkt!
Vi vet inte i vilket led det har brustit här, men jag hoppas att det blir en ordentlig utredning så risken för att samma sak ska hända igen åtminstone minskar.

Skolan ska vara en trygg plats, i Sverige är det skolplikt så våra barn måste vara där 7-8 timmar om dagen.
Oavsett mobbning, trakasserier och annat skit, det minsta man kan göra för både lärare och barn är väl att öka säkerheten.
Även om det behövs väktare, metalldektektorer och annat som kommer att kosta pengar.
Det måste ju vara bättre än att elever och lärare riskerar att mördas.

Kanske lönar det sig i längden eftersom skadegörelsen på skolorna lär minska då också..winwin för alla.
Något har hänt med det sociala kapitalet i samhället om sådant här är något vi måste vara speciellt vaksamma för detta. Det är extremt om dödande är ett realt alternativ om man ogillar någon. Att det alltid kommer att finnas som extremt undantag är inget vi kan slippa ifrån. Men om det blir "vanligt" är det något som gått ganska fel.
Detta är en stor skillnad mot att någon tas av daga i stundens hetta och inte minst om det är alkohol inblandat.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Man får hoppas att man håller detta stolleprov inlåst rejält länge..........! Ungdomsvård inom psykiatrin med SÄRSKILD utskrivningsprövning. MÅNGA år där man kan försöka banka vett i skallen på honom och om det inte fungerar så HOPPAS jag man har honom fortsatt inlåst.
Jepp, han kommer sannolikt att fortsätta vara farlig väldigt länge till.
Citera
2022-03-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
18-åringen hade delat med sig av etnonationalistiskt och islamofobiskt material och teorier om befolkningsförändringar.

Men folk här inne försöker leva i en fantasivärld där han inte alls delade deras egna åsikter.

Förstår att det känns jobbigt för er.

Det kan ju vara så att han talat om detta och blivit förbjuden av de 2 kvinnorna som han mördade, att ytterligare tala om det. Det är rätt vanligt att högt i tak och tänka fritt faktiskt innehåller många tankeförbud och påtvingad tystnad.

Om skolan är 90 % feminister och röstar rött, samt etniskt svenska barn. Så ser jag det som en självklarhet att tysta den som avviker från normen...

Men det är ju som sagt min egen teori enbart grundad på tidigare inlägg om skolans klientel och deras värdegrunder. Att tänka fritt handlar oftast om att tänka rätt.

Han kanske triggades av just en sådan tillrättavisning av hans tankar.
Citera
2022-03-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Jag har filmen nerladdad, hemskt och vidrigt.
Det är en ARAB som filmar, han syns i en spegel.

Här syns han som filmar:
https://imgur.com/a/KRrIpV0

Själv laddade jag ner klippet utan att veta vad det skulle innehålla.
Blev ganska chockad minst sagt, vidrigt att lägga upp något sådant.
Att någon filmar det som sker med utryckningsfordon skulle väl vem som helst kunna ha gjort, men att lägga ut det till allmänt beskådande när det visade sig vara så här vidrigt är mer än sjukt och empatilöst.
Citera
2022-03-23, 14:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Det kan ju vara så att han talat om detta och blivit förbjuden av de 2 kvinnorna som han mördade, att ytterligare tala om det. Det är rätt vanligt att högt i tak och tänka fritt faktiskt innehåller många tankeförbud och påtvingad tystnad.

Om skolan är 90 % feminister och röstar rött, samt etniskt svenska barn. Så ser jag det som en självklarhet att tysta den som avviker från normen...

Men det är ju som sagt min egen teori enbart grundad på tidigare inlägg om skolans klientel och deras värdegrunder. Att tänka fritt handlar oftast om att tänka rätt.

Han kanske triggades av just en sådan tillrättavisning av hans tankar.
Enligt någon media så hade en av lärarna sagt åt honom att uppsöka kuratorn eller liknande. Pga. att han sagt konstiga/hotfulla saker. I en sinnessjuk hjärna kan det förstoras upp till en gigantisk "kränkning".

Att bli "kränkt" är som sagt något som bara psyksjuka ständigt blir.
Citera
2022-03-23, 14:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Har du testat på dig själv?

Nej, jag tar inte anabola. Däremot har jag tränat i snart 20 år och har således mängder av vänner som kurerat eller kurerar med jämna mellanrum. Det händer självklart att folk skadar sig när dom kört ett program med kur och det har haft ganska allvarliga konsekvenser på deras humörsvängningar. Att man tagit kur och sen skitit i träning har jag bara sett vid ett tillfälle för säkert 15 år sedan och vad jag vill minnas så var personen i fråga minst sagt odräglig under den tiden till och väldigt svår att umgås med.

Citat:
Nej man blir inte körd av testo, det används i medicinskt syfte.
Många män får testo på recept från läkare, män som aldrig tränar och att de skulle bli körda i huvudet låter långsökt.

Jag hoppas du förstår att du inte kan jämföra självmedicinering med en behandling som är ordinerad av läkare där man dessutom gör regelbundna uppföljningar för att försäkra sig om att allting står till som det ska. Män som får testo utskrivna av läkare får det för att motverka ex. prostata cancer och då talar vi om helt andra mängder och, som sagt, under helt andra former. Det du gör här är att jämföra äpplen och päron och leder endast till en väldigt förvrängd bild av verkligheten.

Citat:
Den här killen var redan körd i huvudet, med eller utan anabola.

Jag har inte sagt att det var roidrage, det jag sa var att man inte ska dra slutsatsen att en människa inte går på kur därför man inte ser tydliga gains. Det är inte så att testo gör per automatik att du blir biffig utan du ska käka, sova och lyfta rätt också. Jag är för övrigt helt övertygad om att det inte är roid rage därför fallet vi talar om här uppenbarligen är till viss del överlagt snarare än en spontan outburst av ilska

Citat:
Det sk roidrage är en myt, man kan bli het av anabola som är mycket androgena. Tex trenbolone.
Men den här killen har andra sjukdomar/problem.
Lilla gubben, Den som slagit i dig att roidrage är en myt ljög duktigt. Testostorone är en hormon och ett överflöd av hormoner har en påverkan på humörsvängningar. Det räcker att titta på kvinnor under mens eller dylikt för att hitta liknande, om än mindre omfattande, resultat av att ha ett överflöd av hormoner i kroppen där man kan tydligt se hur dessa påverkar beteende och att ilska vid ett tillfälle där kroppen har ett överflöd av hormoner är minst sagt amplifierad, dvs "Roid rage" i fallet testo.

Länkar för säkerhetsskull till några studier för att köra hem min poäng om sund logik inte biter här;
Citat:
Yes, “‘roid rage” is real. Researchers have documented several cases of violent, aggressive behavior associated with anabolic-androgenic steroid (AAS) use, and many of those reports involved men with no prior history of violence, according to a paper published in 2010 in the journal Hormones and Behavior.
Källa: https://www.outsideonline.com/health/training-performance/how-real-roid-rage/

Citat:
In humans and animals, anabolic-androgenic steroids (AAS) increase aggression, but the underlying behavioral mechanisms are unclear. AAS may increase the motivation to fight. Alternatively, AAS may increase impulsive behavior, consistent with the popular image of ‘roid rage.
Källa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3615053/
Senast redigerad av Teu 2022-03-23 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in