Citat:
Ursprungligen postat av
goofer
Har du testat på dig själv?
Nej, jag tar inte anabola. Däremot har jag tränat i snart 20 år och har således mängder av vänner som kurerat eller kurerar med jämna mellanrum. Det händer självklart att folk skadar sig när dom kört ett program med kur och det har haft ganska allvarliga konsekvenser på deras humörsvängningar. Att man tagit kur och sen skitit i träning har jag bara sett vid ett tillfälle för säkert 15 år sedan och vad jag vill minnas så var personen i fråga minst sagt odräglig under den tiden till och väldigt svår att umgås med.
Citat:
Nej man blir inte körd av testo, det används i medicinskt syfte.
Många män får testo på recept från läkare, män som aldrig tränar och att de skulle bli körda i huvudet låter långsökt.
Jag hoppas du förstår att du inte kan jämföra självmedicinering med en behandling som är ordinerad av läkare där man dessutom gör regelbundna uppföljningar för att försäkra sig om att allting står till som det ska. Män som får testo utskrivna av läkare får det för att motverka ex. prostata cancer och då talar vi om helt andra mängder och, som sagt, under helt andra former. Det du gör här är att jämföra äpplen och päron och leder endast till en väldigt förvrängd bild av verkligheten.
Citat:
Den här killen var redan körd i huvudet, med eller utan anabola.
Jag har inte sagt att det var roidrage, det jag sa var att man inte ska dra slutsatsen att en människa inte går på kur därför man inte ser tydliga gains. Det är inte så att testo gör per automatik att du blir biffig utan du ska käka, sova och lyfta rätt också. Jag är för övrigt helt övertygad om att det inte är roid rage därför fallet vi talar om här uppenbarligen är till viss del överlagt snarare än en spontan outburst av ilska
Citat:
Det sk roidrage är en myt, man kan bli het av anabola som är mycket androgena. Tex trenbolone.
Men den här killen har andra sjukdomar/problem.
Lilla gubben, Den som slagit i dig att roidrage är en myt ljög duktigt. Testostorone är en hormon och ett överflöd av hormoner har en påverkan på humörsvängningar. Det räcker att titta på kvinnor under mens eller dylikt för att hitta liknande, om än mindre omfattande, resultat av att ha ett överflöd av hormoner i kroppen där man kan tydligt se hur dessa påverkar beteende och att ilska vid ett tillfälle där kroppen har ett överflöd av hormoner är minst sagt amplifierad, dvs "Roid rage" i fallet testo.
Länkar för säkerhetsskull till några studier för att köra hem min poäng om sund logik inte biter här;
Citat:
Yes, “‘roid rage” is real. Researchers have documented several cases of violent, aggressive behavior associated with anabolic-androgenic steroid (AAS) use, and many of those reports involved men with no prior history of violence, according to a paper published in 2010 in the journal Hormones and Behavior.
Källa:
https://www.outsideonline.com/health/training-performance/how-real-roid-rage/
Citat:
In humans and animals, anabolic-androgenic steroids (AAS) increase aggression, but the underlying behavioral mechanisms are unclear. AAS may increase the motivation to fight. Alternatively, AAS may increase impulsive behavior, consistent with the popular image of ‘roid rage.
Källa:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3615053/