2022-03-22, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Vad var det för tidning Germania gav ut? Har bara läst något nummer av nordland men de var väl mer en musiktidning ön något ideologiskt
Man kan väl säga att Nordland blandade artiklar om band och musik med för den tidens mått mer ideologiska artiklar samt intervjuer och reportage med intressanta personer.

Bla George Eric Hawthorne ifrån Rahowa författade ju ett par ideologiska artiklar tex som publicerades i Nordland om vi ska nämna någon utländsk person som skrev om ideologi i Nordland.

Tror jag har kvar alla nummer som gavs ut minus två nerpackade i någon låda fortfarande.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-03-22 kl. 01:22.
Citera
2022-03-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Tror jag har kvar alla nummer som gavs ut minus två nerpackade i någon låda fortfarande.

Är de till salu?
Citera
2022-03-22, 22:50
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Är de till salu?
Hittade en wida med massa gamla inscannade Fanzines och tidningar bla olika B&H, Recistance, Nordland Nadsat och även från andra sidan. Kan leta upp länken om du är intresserad.

Roligaste att läsa var Valhalla, var det Pajen som gav ut den?
Citera
2022-03-22, 22:55
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jocke K hade ju en relativt framträdande roll som ledare för NSF Eskilstuna som då var NSF:s största avdelning med ca 70 aktiva medlemmar innan han hoppade av, eller blev utkastad hur man nu vill se på saken.

Han var ju en känd profil inom Etuna NS så när de kollektivt anslöt sig till NSF så blev han gruppledare.
Visst finns det en gammal SVT Dokumentär om Etuna NS? Om så du råkar inte sitta på den?

Var de något seriösa eller var de mer gänget kring ett band som man så ofta ser, kanske ännu mera utomlands bland skinnskallar?
Citera
2022-03-23, 11:01
Medlem
Citat:
Hittade en wida med massa gamla inscannade Fanzines och tidningar bla olika B&H, Recistance, Nordland Nadsat och även från andra sidan. Kan leta upp länken om du är intresserad.

Jag är definitivt intresserad! Har letat med ljus och lykta efter de gamla Nordland-tidningarna. Var tyvärr lite för ung för att kunna köpa dem när det väl begav sig.
Citera
2022-03-23, 14:17
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Jag är definitivt intresserad! Har letat med ljus och lykta efter de gamla Nordland-tidningarna. Var tyvärr lite för ung för att kunna köpa dem när det väl begav sig.

Här är det, bara att söka på vad du vill, finns massa intressant https://archive.org/ tex skinhead
Citera
2022-03-23, 14:21
Medlem
Pungpuckels avatar
Saga minns jag pudlade rejält, hon ville inte alls höra talas om den tiden.
Citera
2022-03-23, 14:22
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Här är det, bara att söka på vad du vill, finns massa intressant https://archive.org/ tex skinhead

Jag har en massa gamla tröjor, skivor, vhs och infogrejer som väntar på en köpare..
Citera
2022-03-23, 14:25
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag har en massa gamla tröjor, skivor, vhs och infogrejer som väntar på en köpare..
Men självklart skulle du aldrig ragga köpare här på fb för det skulle bryta mot reglerna
Citera
2022-03-23, 14:28
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Saga minns jag pudlade rejält, hon ville inte alls höra talas om den tiden.

När gjorde hon det?
Citera
2022-03-23, 14:30
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Men självklart skulle du aldrig ragga köpare här på fb för det skulle bryta mot reglerna

Nej, oh nej! Aldrig.
Ty en upprätthållande av FB heliga regler äro genom blod och ära min enda och sanna livsuppgift.
Citera
2022-03-23, 14:31
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
När gjorde hon det?

Det var ett minne som satt långt bak, tror det var i gammelmedia faktiskt.
Går säkert att söka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in