2022-03-20, 21:23
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tror jag inte, jag kan inte komma på någon. Möjligtvis på NSF-tiden som t ex Joakim men då får man tänka på att i princip var lokala partygäng som gjordes till lokala NSF-grupper. På 90-talet var det rätt vanligt att sångaren i ett band var ledare för stadens lokala skinheadgrupp.
Men det beror också lite på var man drar gränsen. Många av dom här gamla banden hade extremt många medlemmar som bara var medlem i nǻgon helg för en spelning, så det är svårt att veta vad som blev av alla.
Tänkte lite högre upp än lokal ledare för 10 partyskins. Typ riksledning eller aktiva skribenter, utomlands finns det lite fler, första jag kommer på är sångaren i Division 250 som är ledare för Democracia Nacional,
Citera
2022-03-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Tänkte lite högre upp än lokal ledare för 10 partyskins. Typ riksledning eller aktiva skribenter, utomlands finns det lite fler, första jag kommer på är sångaren i Division 250 som är ledare för Democracia Nacional,

Skribenter fanns det några, t ex Germania gav ut en egen tidning. Matti från Svastika och Peter och Göran från Vit Aggression skrev för Nordland.
Citera
2022-03-20, 22:13
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Skribenter fanns det några, t ex Germania gav ut en egen tidning. Matti från Svastika och Peter och Göran från Vit Aggression skrev för Nordland.
Vad var det för tidning Germania gav ut? Har bara läst något nummer av nordland men de var väl mer en musiktidning ön något ideologiskt
Citera
2022-03-20, 22:17
Medlem
Citat:
Vad var det för tidning Germania gav ut? Har bara läst något nummer av nordland men de var väl mer en musiktidning ön något ideologiskt

Dom gav ut Blod och Ära (inte samma tidning som Nordlands föregångar), det var också en ren musiktidning precis som Nordland.
Citera
2022-03-20, 22:21
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Dom gav ut Blod och Ära (inte samma tidning som Nordlands föregångar), det var också en ren musiktidning precis som Nordland.
Ahhh typ fanzine kopierad liten sak
Citera
2022-03-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ahhh typ fanzine kopierad liten sak

Nej det tror jag inte.
Citera
2022-03-21, 11:07
Medlem
Citat:
Om vi vänder på frågan, är det någon förutom hand Norrbaggen i Nordisk styrka som varit verksam i något band och har en framstående position?
Verkar finnas en Scen möt Naziskinns, inte organiserad, super och kör på. Har inget intresse av resen av skinnskalle scenen, sedan heila lite grand

Herrarna i bandet Nordic Storm är väl alla medlemmar i NMR. De kanske inte har någon framstående position, men är definitivt aktiva.
Citera
2022-03-22, 00:51
Medlem
Citat:
Hade Puma något band?
Svar nej der hade han inte.

Däremot så var han väldigt aktiv i Etuna NS som sedermera inkorporerades i NSF.
Citera
2022-03-22, 00:53
Medlem
Citat:
Gjorde han inte hiphop ett tag efter han lämnade? Det var därför jag trodde han haft något WP band också.

Räknas ROHAWAs sångare George Eric Hawthorne även gast han kör WP igen?
Ja han verkar ha gjort comeback i rörelsen. Ryser fortfarande när jag hör något av han alster ifrån "Cult of the holy war". En av de bästa WP skivor som någonsin har producerats.

Han hoppade ju av som sagt men insåg sitt misstag efter ett antal år och är nu back in business.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-03-22 kl. 01:20.
Citera
2022-03-22, 00:57
Medlem
Citat:
Jo jag håller med, MEN Bisson har ju droppat nyligen så då får vi in enhärjarna,, steelcapped strength, Forbidden rage, Battle scared
Ja Bisson har väl formellt tagit avstånd nu tragiskt nog, dock så var han inte någon av mina personliga favoritartister så det sved inte så mycket.
Citera
2022-03-22, 01:05
Medlem
Citat:
Om vi vänder på frågan, är det någon förutom hand Norrbaggen i Nordisk styrka som varit verksam i något band och har en framstående position?
Verkar finnas en Scen möt Naziskinns, inte organiserad, super och kör på. Har inget intresse av resen av skinnskalle scenen, sedan heila lite grand
Jocke K hade ju en relativt framträdande roll som ledare för NSF Eskilstuna som då var NSF:s största avdelning med ca 70 aktiva medlemmar innan han hoppade av, eller blev utkastad hur man nu vill se på saken.

Han var ju en känd profil inom Etuna NS så när de kollektivt anslöt sig till NSF så blev han gruppledare.
Citera
2022-03-22, 01:08
Medlem
Citat:
Nej det har inte förekommit i Sverige vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in