2022-03-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det tyckte jag var en intressant teori, väldigt djup..kanske omedvetet så
Breivik gav sig på ungdomar han var själv olycklig som ungdom..

Breivik gav sig inte på ungdomar för att han själv hade en olycklig ungdom. Han gav sig på en grupp som hade potential att senare i livet nå höga politiska poster. Hans dåd var politiskt motiverat.

Enda likheten är väl att båda hade bra betyg men få vänner?

Kanske kände Fabian sig orättvist behandlad när han nu inte fick så höga betyg som han var van vid och ansåg sig förtjäna medan andra, mer socialt kompetenta (men i hans ögon mindre talangfulla), fick högre betyg.

Gissningsvis har han känt sig utanför under lång tid och byggt upp ett hat inombords… och nu gav lärarna honom något att fokusera sitt hat på.

Han verkar ha försökt bygga en bild av sig själv som någon någon sorts hårding, troligen som ett skydd för sin sociala inkompetens… ritade scary monster, skrev mörka texter, gick omkring i tröja med karateklubbens märke, gymmade och försökte se hård ut… han ville vara någon som folk inte fuckade med. Ville göra lumpen men nekades.

Hade varit bättre om han åkt till Ukraina och blev kanonmat. Då hade han kunnat bli instagramkändis, mediahjälte och dött med hedern i behåll. Istället blev han en feg kvinnomördare.
Citera
2022-03-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledningscentralen
vet inte om någon skrivit innan men fabian har nu begärts häktad, skönt att fel person inte hängdes ut den här gången!
Man har häktningsförhandling 15.30 i e.m.
Citera
2022-03-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man har häktningsförhandling 15.30 i e.m.

Sen sitter han häktad med restriktioner fram tills rättegång,

När kan rättegången tänkas starta, om ett halvår typ eller kommer det går fortare eftersom han erkänt gott bevisläge etc?
Citera
2022-03-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Jag har filmen nerladdad, hemskt och vidrigt.
Det är en ARAB som filmar, han syns i en spegel.

Här syns han som filmar:
https://imgur.com/a/KRrIpV0

Själv laddade jag ner klippet utan att veta vad det skulle innehålla.
Blev ganska chockad minst sagt, vidrigt att lägga upp något sådant.

Hur grafisk kan möjligtvis filmen vara? Tänker på avståndet och att det är ett fönster emellan. Ser man att det är en döende person som kämpar för sitt liv eller ser man bara sjukvårdare som pillar med en bår?
Citera
2022-03-23, 12:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onlyrocknroll
Detta måste gälla mamman.
https://www.expressen.se/kvallsposten/tag-och-bil-i-krock-kvinna-dog-9/

Hittade mammans dödsannons. Fabian har en syster M.

Det konstiga är att ingen Cederholm har dött omkring 20090220.
Hette hon inte Cederholm. Vad hette hon?
Citera
2022-03-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte

När kan rättegången tänkas starta, om ett halvår typ eller kommer det går fortare eftersom han erkänt gott bevisläge etc?
svårt att säga men känns som att det finns goda förutsättningar för att det inte ska ta jättelång tid iaf. skolattacken i eslöv tog ca 4 månader tills han dömdes, den direktsände ju dock gm själv med kroppskamera så då fångades ju hela händelseloppet. förhoppningsvis har kameror i latinskolan plockat upp en del.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Beklagar sorgen. 🌹

Jag blir också less på all skit som skrivs, absolut ingen av oss i tråden har en aning om varför GM gjorde det han gjorde ännu.
Ännu värre är att lärarna smutskastas

Varför smutskastas lärarna ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte

Tyvärr brukar det ändå ta cirka 3 månader innan åtal kan väckas, trots erkännande. Och nu kommer sommaren emellan. Så jag kan tänka att åtal väcks i slutet av augusti och att huvudförhandling sker i september. Men jag kan självklart ha fel. Men det är samma scenario som vid Höör-mordet som skedde i mars förra året: Förundersökning under våren - därefter semestrar - sedan åtal och förhandling till hösten.
Citera
2022-03-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Hur grafisk kan möjligtvis filmen vara? Tänker på avståndet och att det är ett fönster emellan. Ser man att det är en döende person som kämpar för sitt liv eller ser man bara sjukvårdare som pillar med en bår?

Den är inte särskilt upprörande (förutsatt att man inte känner offret eller så). Någon på en bår som lyfts in i en ambulans. Som en bilolycka ungefär.
Citera
2022-03-23, 12:50
Medlem
Zvazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Jag har filmen nerladdad, hemskt och vidrigt.
Det är en ARAB som filmar, han syns i en spegel.

Här syns han som filmar:
https://imgur.com/a/KRrIpV0

Själv laddade jag ner klippet utan att veta vad det skulle innehålla.
Blev ganska chockad minst sagt, vidrigt att lägga upp något sådant.
Men sluta prata trams! Lägg upp filmen.
Citera
2022-03-23, 12:51
Medlem
Citat:
inte sett filmen på över ett dygn nu men jag minns det som att man kunde se lite av huvudet på långt håll, inget grafiskt. man såg att personen hade någon form av slangar o tuber till munnen och att ambulanspersonalen gjorde några försök på hlr innan bo lastades in.
Citera
2022-03-23, 12:51
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Det fanns ett klipp nånstans i tråden där någon filmade när ambulanspersonal bar in båren i ambulansen. Det såg ut att vara filmad från andra sidan gatan genom ett fönster. Man såg inte så mycket mer än att en person låg på bår så det var inte så hemskt om man säger så men det kanske inte är det klippet som folk eftersöker. Man såg att det var en mörkhårig person som låg på båren och det var i princip allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in