2022-03-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Räcker inte det fetmarkerade? Finns mycket kvinnoförakt bland extremister.

Håller med om att vara extremist inte är tillräcklig anledning att skylla på när ett dåd utförs. Extremister av alla slag är farliga, då de spenderar dagarna in och ut på att studera konspirationsteorier som styrker deras världsbild. Men för att utföra dåd, som att slakta oskyldiga människor utan att ens blinka, då tror jag det måste ligga annat bakom. En riktigt skör människa med någon psykiatrisk diagnos. Detta tror jag om alla människor som kallblodigt dödar andra.

Angående fallet, jag undrar verkligen över varför han hatade dessa kvinnor. Finner det lite märkligt att de var i samma ålder som hans egen mamma skulle vara nu, samt hade barn i hans ålder. Det känns som det finns något samband där, även om han bara var 5 år när hans egen mamma dog.

Lider med offrens familj, så oerhört tragiskt.

I tråden sägs det att en av de mördade lärarna hade sagt till GM att gå och prata med kuratorn
O m GM befann sig i en psykos o c h anabola steroider på det - då räcker det för att göra honom till en potentiell mördare

Jag har uppfattat denna GM som en tillbakadragen, känslig, snäll kille. Att ta droger ger honom självförtoende och han känner sig störst och bäst - k o r t s i k t i g t
Har han då en medfödd "känslighet" så kan drogerna trigga igång en psykos
Får man inte hjälp (på psyk) med att häva psykosen vilket de flesta psykotiska personer inte vill pga att dom inte anser sig vara sjuka - då kan vadsomhelst hända
Citera
2022-03-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Fast det stämmer inte. Han har delat material om att ”den vita rasen snart är i minoritet”. Och en hel del annat.

Vad "hel del annat" skulle det vara?

Typiskt antirasister vara oärliga och brunsmeta så snart ni får chansen.

Här är hans Pinterest:
https://www.pinterest.se/cederholmmlgy/bilden-av-mig-prototyp/

Han har delat en pin på att etniska svenskar snart är i minoritet. Detta är något som även antirasisten Tobias Hübinette glatt skrivit om.
Citera
2022-03-23, 11:13
Medlem
❤️S*r* B**k
❤️V*ctor*a E*str*m
Citera
2022-03-23, 11:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Samtidigt borde hela samhället ställa sig den frågan.

Och också hur bup/psykiatrin fungerar.
Är det så att han eller hans pappa sökt hjälp hos BUP, men hamnat i en 5-årig kö (vilket hänt andra) så får man hoppas att det blir en debatt om hur det fungerar inom psykiatrin. För det verkar inte ha saknats varningssignaler.
Citera
2022-03-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Det låter ju inte alls bra. Men det är klart att en melankolisk person som får tillbaka lite initiativförmåga och viljestyrka mha SSRI från att kanske i månader ha legat i sängen 24/7 kan förstås använda den energin inte minst för att ta livet av sig själv, något personen inte aktivt orkat göra tidigare.

Snarare verkar det vara så att ”medicinen” initialt kan få personer att må så mycket sämre att de vill dö, andra kan bli helt likgiltiga inför sina handlingar och aggressiva vilket tyvärr är det som leder till vansinnesdåd.

Som sagt mycket intressant information på länken. https://www.psychreg.org/antidepressants-ssri-mass-shootings/

Vid de flesta vansinnesdåd där GMs medicinering är känd har personen nyligen börjat på SSRI (eller liknande preparat) trappat upp dosen eller nyligen slutat. Vid alla de tillfällena är risken för biverkningar förhöjd.
Citera
2022-03-23, 11:23
Medlem
pittbrads avatar
Här är en till bild på avskummet. Ger mig skumma vibbar redan på bilden. Japp, han ser inavlad ut.

https://www.friatider.se/han-misstanks-skolmorden-i-malmo
Citera
2022-03-23, 11:24
Medlem
Helt klart en effekt av för stort intag av anabola steroider!
Citera
2022-03-23, 11:25
Medlem
Haha vilken jävla nolla hugga ihjäl två kvinnor för du var mobbad. Hoppas de tar hand om dig på kåken. Eller att du får rättspsykiatriska behandlingar så du kommer att må som ett jävla kolli och ha ångest resten av ditt misslyckade liv
Citera
2022-03-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Ni försöker varenda jä-a gång få det till att det inte är en skandinav som gjort det. Och varenda j-a gång är det en skandinav (Breivik, Trollhättan Eslöv m.m)

Han kan ju börjat sympatisera med islam senare år.
Citera
2022-03-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Mycket underhållande läsning mitt i eländet.

Däremot tror jag det där med att just han är obegåvad är lite fel.

Han är en god skribent och bra på engelska. Det skrivs mycket om IQ här och min gissning är att han ligger över medel. Men, va fan vet jag.

Med obegåvad menar jag han kanske inte är så bra på sitt konstnärliga specialintresse som han själv uppfattar det. Begåvning kan ju inte automatiskt kopplas till logisk intelligens. Jag känner människor med riktigt svag intelligens som är mycket duktiga på saker som de har begåvning för.
Citera
2022-03-23, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Här är en till bild på avskummet. Ger mig skumma vibbar redan på bilden. Japp, han ser inavlad ut.

https://www.friatider.se/han-misstanks-skolmorden-i-malmo
Ser ut som en ung Avicii. Ingen person man hade kommit ihåg en kvart efter man träffat honom.
Citera
2022-03-23, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Haha vilken jävla nolla hugga ihjäl två kvinnor för du var mobbad. Hoppas de tar hand om dig på kåken. Eller att du får rättspsykiatriska behandlingar så du kommer att må som ett jävla kolli och ha ångest resten av ditt misslyckade liv
Var har du hört att han skulle varit mobbad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in