2022-03-23, 08:08
Medlem
vet man hur mordet gick till? var det mitt under en lektion?
Citera
2022-03-23, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
GM har växt upp tillsammans med sin far.

GM var inte uppfostrad av en ensamstående mamma. Hans mamma är död.

När dog mamman?
Citera
2022-03-23, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo
Vet inte vilken värld du lever i, men i klass1or och höga 2or är det grova misshandel varje dag.

Och nej kvinno mördare/kvinno misshandlare klarar inte ens några minuter dem blir bankade direkt!

Jag har en idiotgranne som blev dömd för grov kvinnomisshandel och fick 1 år o 2 månader på kåken precis, han sitter nu, tror du han får stryk?😍😍😍
Citera
2022-03-23, 08:16
Medlem
En stor anledning till att fler udda personligheter idag mår väldigt dåligt är i mitt tycke att frikyrkorna idag inte är ett attraktivt val för personer med orealistisk personlighetstyp. I frikyrkorna fick alla vara med. De där kufarna i församlingarna sjöng och spelade musik rätt illa, men så fick det vara för att vissa skulle få sitt behov av att synas. Man författade usla religiösa texter, justerade inom det snäva utrymme som tron tillät. Kreativiteten var rätt styrd av konventioner, vilket passade många av de som nu får t ex orealistiska betygskrav ställda på sig.

Nu hamnar de som tidigare fanns i trossamfund på t ex estetisk gymnasie- linje. Under hela deras uppväxt har folk sagt till dem att de är såååå begåvade, men när de i högre utbildningar utsätts för en professionell bedömning faller illusionen snabbt. De är nämligen inte ett dugg lämpade för ett kreativt yrke, med dess krav på samarbete och vettig verklighetsuppfattning.

Nu kan jag givetvis inte veta hur misstänkt gärningsman i aktuellt fall är lagd, men om han är personlighetssvag, obegåvad och orealistiskt lagd blir jag inte direkt överraskad.

På min bostadsort har vi en sån där stolle. Under hela sin uppväxt har han matats med beröm för sin musikaliska förmåga. Vi utomstående har dock bara hört honom öva skalor, utan att nånsin få till en hel melodi. Hans fotografiska konst når inte upp till acceptabel verkshöjd, men utställningar hålls det ändå. Han hade dock tur, och ärvde en stor summa pengar. Nu lever han sin konstnärliga dröm, åtminstone tills pengarna tar slut.
Citera
2022-03-23, 08:25
Medlem
är en yxa verkligen effektiv för att mörda? känns så himla klumpigt
Citera
2022-03-23, 08:26
Medlem
Detta måste gälla mamman.
https://www.expressen.se/kvallsposten/tag-och-bil-i-krock-kvinna-dog-9/

Hittade mammans dödsannons. Fabian har en syster M.
Senast redigerad av onlyrocknroll 2022-03-23 kl. 08:34.
Citera
2022-03-23, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willmaisnomore
Du kan inte vända på steken så.
Vänsterblivna spärrar endast upp ögonen och blir vansinniga när dom får möjligheten att konfirmera sin ideologiska bias.
Då börjar vänsterblivna spotta och svära, men endast cirka en gång om året.
Annars är det väldigt tyst när deras svartmuskiga gullgull ödelägger landet.

Höger Troll däremot. De har inte bias?
Hela den här tråden är ju ett hål fullt med folk från alla håll och kanter som bara vill konstatera sina fördomar. Oavsett om fördomarna handle om anabola, invandrare, svenskar, psykiskt sjuka, incells, personer uppfostrade av bara ena förälder, esteter, ensam ägare osv.
Citera
2022-03-23, 08:32
Avslutad
Pojkar i Sverige som inte passar in i klassrummet stoppas det i starka mediciner som ska gör dem till faktarabblande automater utan förmåga till egen vilja. Inget man ens ifrågasätter längre i Sverige och ingen lyssnar på dem.

Såklart de vill ur mardrömmen till slut, på något sätt.
Citera
2022-03-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
En stor anledning till att fler udda personligheter idag mår väldigt dåligt är i mitt tycke att frikyrkorna idag inte är ett attraktivt val för personer med orealistisk personlighetstyp. I frikyrkorna fick alla vara med. De där kufarna i församlingarna sjöng och spelade musik rätt illa, men så fick det vara för att vissa skulle få sitt behov av att synas. Man författade usla religiösa texter, justerade inom det snäva utrymme som tron tillät. Kreativiteten var rätt styrd av konventioner, vilket passade många av de som nu får t ex orealistiska betygskrav ställda på sig.

Nu hamnar de som tidigare fanns i trossamfund på t ex estetisk gymnasie- linje. Under hela deras uppväxt har folk sagt till dem att de är såååå begåvade, men när de i högre utbildningar utsätts för en professionell bedömning faller illusionen snabbt. De är nämligen inte ett dugg lämpade för ett kreativt yrke, med dess krav på samarbete och vettig verklighetsuppfattning.

Nu kan jag givetvis inte veta hur misstänkt gärningsman i aktuellt fall är lagd, men om han är personlighetssvag, obegåvad och orealistiskt lagd blir jag inte direkt överraskad.

På min bostadsort har vi en sån där stolle. Under hela sin uppväxt har han matats med beröm för sin musikaliska förmåga. Vi utomstående har dock bara hört honom öva skalor, utan att nånsin få till en hel melodi. Hans fotografiska konst når inte upp till acceptabel verkshöjd, men utställningar hålls det ändå. Han hade dock tur, och ärvde en stor summa pengar. Nu lever han sin konstnärliga dröm, åtminstone tills pengarna tar slut.

Mycket underhållande läsning mitt i eländet.

Däremot tror jag det där med att just han är obegåvad är lite fel.

Han är en god skribent och bra på engelska. Det skrivs mycket om IQ här och min gissning är att han ligger över medel. Men, va fan vet jag.
Citera
2022-03-23, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Några av dina frågor har vi ju svar på ändå…

Han bodde med sin pappa då mannan gick gick bort i en olycka.

Uppfostrad av båda fram till mammans död, sen pappan.

De verkar ha haft rätt stabila jobb, radhus.

Mina frågor var mest ett axplock. Vad jag menade är att det givetvis kommer skyllas på politiskt korrekta orsaker istället för att ta reda på de egentliga omständigheterna. Ungefär som när man nämnde Breiviks intresse i Call of Duty och World of Warcraft istället för att titta på hans sunkiga familjeförhållanden etc.
Citera
2022-03-23, 08:50
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofia.lotussen
Vad försöker du säga här?
Att om kvinnor bara lät män vara lite mer aggressiva emot dem och agerade boxningssäckar lite då och då skulle denna här saker inte ske?

Det är folk som inte accepterar aggressiva personer runt sig som orsakar våldsdåd som detta?

Nej, det var en rätt psyksjuk tolkning av det jag skrev faktiskt.

Jag menade mer att män inte tillåts vara män längre och det så klart har sina konsekvenser. Instabila vansinnesdåd av unga grabbar är en av dem, i kombination med många andra faktorer också såklart.

Män har en naturlig aggressivitet som inte ska förtryckas. Det får konsekvenser oavsett vilken fluffig och genusfri låtsatsvärld du tror du lever i.
Citera
2022-03-23, 08:50
Medlem
Gold94s avatar
Nu vet vi ju att FC haft sociala problem under en längre tid.
Jag undrar hur han var privat i hemmet, samspelet med sin pappa osv.

Någon skrev att FC hade bilder av Hitler hemma i sitt rum men jag vet inte om det är en trådsanning eller sant.
Men skulle mitt eget barn börja sätta upp hitlertavlor i sitt rum skulle jag bli mörkrädd och skogstokig på samma gång!
Har man inte insett att man har allvarliga problem innan så är det verkligen dags att inse det där och då.

Om inte föräldern har samma värderingar förstås, bevare mig väl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in