Citat:
Räcker inte det fetmarkerade? Finns mycket kvinnoförakt bland extremister.
Håller med om att vara extremist inte är tillräcklig anledning att skylla på när ett dåd utförs. Extremister av alla slag är farliga, då de spenderar dagarna in och ut på att studera konspirationsteorier som styrker deras världsbild. Men för att utföra dåd, som att slakta oskyldiga människor utan att ens blinka, då tror jag det måste ligga annat bakom. En riktigt skör människa med någon psykiatrisk diagnos. Detta tror jag om alla människor som kallblodigt dödar andra.
Angående fallet, jag undrar verkligen över varför han hatade dessa kvinnor. Finner det lite märkligt att de var i samma ålder som hans egen mamma skulle vara nu, samt hade barn i hans ålder. Det känns som det finns något samband där, även om han bara var 5 år när hans egen mamma dog.
Lider med offrens familj, så oerhört tragiskt.
Håller med om att vara extremist inte är tillräcklig anledning att skylla på när ett dåd utförs. Extremister av alla slag är farliga, då de spenderar dagarna in och ut på att studera konspirationsteorier som styrker deras världsbild. Men för att utföra dåd, som att slakta oskyldiga människor utan att ens blinka, då tror jag det måste ligga annat bakom. En riktigt skör människa med någon psykiatrisk diagnos. Detta tror jag om alla människor som kallblodigt dödar andra.
Angående fallet, jag undrar verkligen över varför han hatade dessa kvinnor. Finner det lite märkligt att de var i samma ålder som hans egen mamma skulle vara nu, samt hade barn i hans ålder. Det känns som det finns något samband där, även om han bara var 5 år när hans egen mamma dog.
Lider med offrens familj, så oerhört tragiskt.
I tråden sägs det att en av de mördade lärarna hade sagt till GM att gå och prata med kuratorn
O m GM befann sig i en psykos o c h anabola steroider på det - då räcker det för att göra honom till en potentiell mördare
Jag har uppfattat denna GM som en tillbakadragen, känslig, snäll kille. Att ta droger ger honom självförtoende och han känner sig störst och bäst - k o r t s i k t i g t
Har han då en medfödd "känslighet" så kan drogerna trigga igång en psykos
Får man inte hjälp (på psyk) med att häva psykosen vilket de flesta psykotiska personer inte vill pga att dom inte anser sig vara sjuka - då kan vadsomhelst hända