Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Fastighetsägarna kommer garanterat få samma kostnadsökningar som "svenne i miljonvilla", ytterst få hyresfastigheter är obelånade. Vem ska annars betala de ökade kostnaderna menar du?
Du är medveten om att världen inte föddes idag va? Du vet om att du historiskt kan se hur det varit förr? Hyreshöjning kommer säkert att ske det har jag varit tydlig med, men de flesta i hyresrätt står i någon form av kösystem vilket gör att flytt blir lättare och en rörligare marknad för hyresgäster gör att höjningar på ett ställe inte är lika som på ett annat, inget lån eller insats behövs osv osv.
Vad är det du inte förstår med skillnaden på boende? För du verkar tro att allt är samma.
Jag personligen skiter väl i om det finns individer som klarar sig och individer som åker ut på gatan oavsett om det är pga lån eller hyreshöjning. Min sits i hyresrätt med skälig hyra och många år i olika köer gör att jag inte är det minsta rädd för lite kaos. Men det är många som är rädda nu, bara för ett par månader sedan sade jag i fikarummet att jag önskade ordentligt ökade räntor och en saftig fastighetsskatt för att vi lever på lånad tid. Den ilskan och kallsvett jag såg och fick över mig talar sitt tydliga språk. Svenne klarar inte en omskakning, men vill du tro annat så är du välkommen att göra det.