Citat:
Ursprungligen postat av
tramsebyxan
Ingen gillar smygare och stinkare. Att lurka runt på FB för att sätta dit folk - det suger.
Att gå till Flashback och internet eller skvallra om sådant du inte får tala om, stinker. Det stinker om det faktum att du tror att bondesamhällets beteenden ska accepteras.
Saken är att folk kan skippa anabolaspåret så länge det inte blir bekräftat från polis etc
•Hans kropp är för det första ganska normal för en 18-åring.
•Autism innebär att han har rigida, oflexibla tankemönster.
•Att träna nitiskt för att se bra ut som han uppfattar är det korrekta är inte konstigt i sammanhanget av autism eftersom han fixerat sig vid kroppen och kan haft exempelvis dysmorfobi om tvångsmässigt tränande inte är tillräckligt.
•Inriktning på våld är hyfsat lindrigt för diagnosen men det bör förekommit ett specialintresse för våldssammanhang då det är vanligt med mer morbida intressen.
•Karate, kroppslig styrka och muskler är tecken på hans autism snarare än anabola steroider. Men han bör vara flexiblare än ett kylskåp.
•Autistiska människor kan bli väldigt farliga vid autistiskt raseri. Även om jag tror att det inte normalt kommer kalkylerat då utan plötsligt. Men autistiska människor går oftast ifrån, inte på folk. Så det är väl inte vida känt då folk inte förväntar sig att de kan spöas upp av ett autistiskt offer. De vanligare utbrotten kommer vid svårare frustration och överstimulering. De brukar inte riktad mot människor.
•Psykoser kan förekomma för vissa eller magiskt tänkande. Jag vet inte om magiskt tänkande för en vuxen (även om de ofta är efter i mognad) verkligen skulle resultera i något liknande, jag har svårare att tro det och utöver det framstår han inte psykotiskt utan hans specialintresse (gissar jag) kom före. Nämligen kriminologi. Att han gick på lektionerna är ett tecken på hans autism. Han kunde antagligen inte frångå dem om han närvarat på alla. Jag fann det skumt att planera ett mord och gå iväg för att utföra det eftersom lektionerna knappast innebär något av värde. (Nej, jag tror inte att han blir godkänd) Men för autismen som styrt honom genom hela handlingen var det antagligen det enda korrekta att inte ha ogiltig frånvaro.
Han fungerade väldigt väl för att vara autistisk. Atletisk, ingenting utstickande våldsbejakande Kanske mer inom autismspektrum och mycket högt fungerande. Omtyckt av äldre människor. Inget hat mot jämngamla. Ingen flickvän men i kontexten av hur han framstår är det mycket möjligt att han var helt ointresserad av tjejer (eller killar) eftersom autistiska unga visst kan ha poj-och flickvänner men för vissa är funktionen med att ha en partner obegripligt.