2022-03-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
nån som vet om han var blatte? blev han kuggad av lärarna? idiotiskt.

Kolla föregående sida, där har du en länk till MGM FB
Citera
2022-03-23, 00:00
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Okej. Jag var tvärsäker på schizoid personlighet men det var visst autism även den här gången.

Otroligt många människor man går i skolan med etc säger sjukt konstiga saker och det är som oftast inte särskilt anmärkningsvärt för autism eftersom det är mer regel än undantag att man hajar till vid vissa uttalanden. Det bör nästan varit lite mer.

Det står i tidningen att han inte var illa omtyckt utan hade vänner men valde ensamhet. Jag vet inte om det är vanligt vid autism eftersom de oftast vill ha kontakt. Vid schizoida drag är det däremot inte särskilt anmärkningsvärt. Autism är såklart en diagnos som innebär att intresset för egen tid är högre än intresse för sociala sammanhang.

Svårfångat motiv beskrivs det som. Man undrar ju. Magiskt tänkande är vanligt förekommande vid autism men något sådant bör det inte vara så heller. Kanske skulle leta upp boken om asperger och klura lite på vad det kan tänkas vara symptom på.

Även om han är autistisk så är det extremt att mörda för betyg. Inte om det gäller narcissistiska drag. Han framstår iallafall som någon som saknar fungerande spegelneuroner.
Återigen, jag är inte intresserad av att spekulera, men..

Magiskt tänkande - beroende på vad vi talar om - är vanligt vid Scizotyp PD. Ett av symtomen. Hyfsat likt Schizoid.
Kan hända vid autism, borderline (men även människor utan några diagnoser alls - pseudovetenskap är populärt idag). Inte Schizoid. Det är väldigt ovanligt. Våldsövergrepp också, mycket ovanligare än folk i allmänhet (då är de mer än enbart Schizoida). Människor man tex tror varit schizoida är Einstein, Darwin, Descartes, Kafka, Marx, Newton, Bill Gates, Nietzsche, Buddha, redan de gamla grekerna etc. Utöver alla oss andra som är mer intresserade av idéer, vetenskap och skapande än människor.

Majoriteten av Schizoida hade inte gjort de här dåden av anledningar du tidigare nämnt (berömmelse, uppmärksamhet, ''bli känd'' etc), det hade varit av andra anledningar.

Så, istället för att försöka diagnostisera MGM, så borde vi kanske vänta tills vi faktiskt vet. En ordentlig bedömning gjorts och vi faktiskt får tillfälle att observera MGM. Right?
Citera
2022-03-23, 00:01
Medlem
DirtyDickings avatar
Mängder med inlägg så detta kanske har postats tidigare gällande huruvida GMs mamma dog alternativt tog sitt liv. Verkar som en olycka om detta nu är mamman och FC var 5 år vid tillfället, vilket nämnts i tråden.

https://www.arbetarskydd.se/arbetsskador/brevbarare-omkom-i-kollision-med-tag-6572636
Citera
2022-03-23, 00:02
Medlem
Durochmolls avatar
Hur gammal var han när mamman ”förolyckades”? Läste att han genomgick en neuropsykiatrisk-utredning redan i andra klass och att det mesta talade för en diagnos. Kan oron för det drivit fram mammans självmord (verkar som en oerhört konstig olycka)?

Edit. Såg nu att jag fick svar på frågan i ett inlägg ovan. Han var bara 5 år. Men mamman kanske ändå anande att något var fel på sonen?
Citera
2022-03-23, 00:03
Medlem
Gusselbys avatar
Det är alltså två kvinnor av svenskt ursprung som är offren? Igår stod det att det var två kvinnor med klart utländska namn. Vilket spån man är som trodde på det. Ibland går man på en mina fast man normalt är försiktig.
Citera
2022-03-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Samhället idag kanske inte accepterar att vita killar kan vara i behov av hjälp?

Varför skulle det vara så tänker du?
Citera
2022-03-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja det finns det stöd för. Även andra psykiska åkommor som depression och maniskt beteende. Men för att vara en stor faktor krävs det stora mängder.

Du gissar vilt utan fakta och har definitivt fel gällande intag av anabola steroider. Påverkan psykiskt sker i olika faser och behöver ej vara relaterat till andra psykiska problem eller som utlösande faktor.
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2013/09/steroider-ar-ett-vaxande-problem-pa-gymmen/
Citera
2022-03-23, 00:07
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ingen gillar smygare och stinkare. Att lurka runt på FB för att sätta dit folk - det suger.
Att gå till Flashback och internet eller skvallra om sådant du inte får tala om, stinker. Det stinker om det faktum att du tror att bondesamhällets beteenden ska accepteras.

Saken är att folk kan skippa anabolaspåret så länge det inte blir bekräftat från polis etc

•Hans kropp är för det första ganska normal för en 18-åring.
•Autism innebär att han har rigida, oflexibla tankemönster.
•Att träna nitiskt för att se bra ut som han uppfattar är det korrekta är inte konstigt i sammanhanget av autism eftersom han fixerat sig vid kroppen och kan haft exempelvis dysmorfobi om tvångsmässigt tränande inte är tillräckligt.
•Inriktning på våld är hyfsat lindrigt för diagnosen men det bör förekommit ett specialintresse för våldssammanhang då det är vanligt med mer morbida intressen.
•Karate, kroppslig styrka och muskler är tecken på hans autism snarare än anabola steroider. Men han bör vara flexiblare än ett kylskåp.
•Autistiska människor kan bli väldigt farliga vid autistiskt raseri. Även om jag tror att det inte normalt kommer kalkylerat då utan plötsligt. Men autistiska människor går oftast ifrån, inte på folk. Så det är väl inte vida känt då folk inte förväntar sig att de kan spöas upp av ett autistiskt offer. De vanligare utbrotten kommer vid svårare frustration och överstimulering. De brukar inte riktad mot människor.
•Psykoser kan förekomma för vissa eller magiskt tänkande. Jag vet inte om magiskt tänkande för en vuxen (även om de ofta är efter i mognad) verkligen skulle resultera i något liknande, jag har svårare att tro det och utöver det framstår han inte psykotiskt utan hans specialintresse (gissar jag) kom före. Nämligen kriminologi. Att han gick på lektionerna är ett tecken på hans autism. Han kunde antagligen inte frångå dem om han närvarat på alla. Jag fann det skumt att planera ett mord och gå iväg för att utföra det eftersom lektionerna knappast innebär något av värde. (Nej, jag tror inte att han blir godkänd) Men för autismen som styrt honom genom hela handlingen var det antagligen det enda korrekta att inte ha ogiltig frånvaro.

Han fungerade väldigt väl för att vara autistisk. Atletisk, ingenting utstickande våldsbejakande Kanske mer inom autismspektrum och mycket högt fungerande. Omtyckt av äldre människor. Inget hat mot jämngamla. Ingen flickvän men i kontexten av hur han framstår är det mycket möjligt att han var helt ointresserad av tjejer (eller killar) eftersom autistiska unga visst kan ha poj-och flickvänner men för vissa är funktionen med att ha en partner obegripligt.
Citera
2022-03-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Att gå till Flashback och internet eller skvallra om sådant du inte får tala om, stinker. Det stinker om det faktum att du tror att bondesamhällets beteenden ska accepteras.

Saken är att folk kan skippa anabolaspåret så länge det inte blir bekräftat från polis etc

•Hans kropp är för det första ganska normal för en 18-åring.
•Autism innebär att han har rigida, oflexibla tankemönster.
•Att träna nitiskt för att se bra ut som han uppfattar är det korrekta är inte konstigt i sammanhanget av autism eftersom han fixerat sig vid kroppen och kan haft exempelvis dysmorfobi om tvångsmässigt tränande inte är tillräckligt.
•Inriktning på våld är hyfsat lindrigt för diagnosen men det bör förekommit ett specialintresse för våldssammanhang då det är vanligt med mer morbida intressen.
•Karate, kroppslig styrka och muskler är tecken på hans autism snarare än anabola steroider. Men han bör vara flexiblare än ett kylskåp.
•Autistiska människor kan bli väldigt farliga vid autistiskt raseri. Även om jag tror att det inte normalt kommer kalkylerat då utan plötsligt. Men autistiska människor går oftast ifrån, inte på folk. Så det är väl inte vida känt då folk inte förväntar sig att de kan spöas upp av ett autistiskt offer. De vanligare utbrotten kommer vid svårare frustration och överstimulering. De brukar inte riktad mot människor.
•Psykoser kan förekomma för vissa eller magiskt tänkande. Jag vet inte om magiskt tänkande för en vuxen (även om de ofta är efter i mognad) verkligen skulle resultera i något liknande, jag har svårare att tro det och utöver det framstår han inte psykotiskt utan hans specialintresse (gissar jag) kom före. Nämligen kriminologi. Att han gick på lektionerna är ett tecken på hans autism. Han kunde antagligen inte frångå dem om han närvarat på alla. Jag fann det skumt att planera ett mord och gå iväg för att utföra det eftersom lektionerna knappast innebär något av värde. (Nej, jag tror inte att han blir godkänd) Men för autismen som styrt honom genom hela handlingen var det antagligen det enda korrekta att inte ha ogiltig frånvaro.

Han fungerade väldigt väl för att vara autistisk. Atletisk, ingenting utstickande våldsbejakande Kanske mer inom autismspektrum och mycket högt fungerande. Omtyckt av äldre människor. Inget hat mot jämngamla. Ingen flickvän men i kontexten av hur han framstår är det mycket möjligt att han var helt ointresserad av tjejer (eller killar) eftersom autistiska unga visst kan ha poj-och flickvänner men för vissa är funktionen med att ha en partner obegripligt.
Ingen aning om det här har med GM att göra alls men en extremt bra och nyanserad bild av hur autism kan ta sig uttryck under vissa förhållanden.
Citera
2022-03-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Lite Breivikstil att göra något så idiotiskt och sedan bara tillkännage sig. Solklart autist/aspergerfall.

Ja eftersom de ändå inte kan känna någon empati så är det inte några problem för dem. De kan leva med skammen i fängelset utan att det berör dem det minsta. Han kommer säkert spela på att han har djup ånger under rättegången, men det har han förmodligen inte.

Att försvarsadvokaten säger att han mår väldigt dåligt över det han har gjort är bara ett spel för att få medlidande precis som för alla andra psykopater. Det är en ond jävel som förtjänar att brinna i helvetet.
Citera
2022-03-23, 00:15
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Sluta ursäkta Miffot! Jag har också tänkt mörka tankar och haft mordtankar på folk jag hatat. Skillnaden är att vissa är fucking Retards med dålig impulskontroll och de som kan sansa sig.
Miffot ska ruttna i fängelset på livstid för detta.

Vart ursäktar jag honom? Du bevisar tydligt själv dålig impulskontroll då du skriver som en 14-årig pratar.
Citera
2022-03-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja eftersom de ändå inte kan känna någon empati så är det inte några problem för dem. De kan leva med skammen i fängelset utan att det berör dem det minsta. Han kommer säkert spela på att han har djup ånger under rättegången, men det har han förmodligen inte.

Att försvarsadvokaten säger att han mår väldigt dåligt över det han har gjort är bara ett spel för att få medlidande precis som för alla andra psykopater. Det är en ond jävel som förtjänar att brinna i helvetet.
Att inte kunna empatisera är inte samma sak som att inte kunna mentalisera och empatilösheten är en myt så till vida att den är typisk autismen, den är mycket mer synonym med andra personlighetsstörningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in