Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag tittade igen på kartan och såg att Kramatorsk är en stad med 150.000 invånare och den ligger i Donetsk Oblast. Den behärskas av Ukraina och inte av någon "utbrytar-republik". Det är möjligt att Ryssland vill ta över kontrollen där eftersom staden har beskjutits.
Hur starkt försvaret är vet jag inget om. Men någon här har givit felaktig information om att Ryssland behärskar staden.
Det är nog så att det finns ukrainska trupper även i områden som markerats som röda.
Ukraina blir en stark nation i framtiden. Ryssland blir däremot en mycket hatad nation.
Ja, det är lite lurigt med kartor som är färgmarkerade var ryssarna har sina trupper. I många fall så finns det stora mängder ukrainska trupper kvar även i de rejält rödmålade områden som sägs behärskas av ryssarna.
Man kan läsa det mellan raderna i twitter när det dyker upp bilder på utslagna fordon och vilka platser det är fråga om. Jag skulle nog påstå att där finns ännu inte riktigt områden där ukrainarna har gett upp utan kampen går vidare även bakom ryssarnas linjer.