2022-03-22, 16:30
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
https://www.youtube.com/watch?v=gSzAnNU4u28&t=49s är briljant.

VDV och Rysslands taktiska misstag kommer världen skratta åt en lång tid framöver.

Ja en av dom första högt uppsatta som dog i Rysslands armé va en VDV officer 😂

Hostomel flygplats levererar 😊.
Citera
2022-03-22, 16:30
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Det är toppen att de gjorde vad de gjorde,och inte negligerat av mig .Men,som jag sa,en eka av aluminium för spaningssyfte eller landstigning av 8 man,är inte ett fartyg som många förmodligen skulle läsa det som,och återge som om att rysska flottan har förlorat ännu ett "fartyg".Allt jag ville säga och inte vinklat åt endera håll

Absolut. Alla ryska förluster får ses som något positivt.
Citera
2022-03-22, 16:31
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Lägg ner att länka sånt skit i tråden.

Varför ? Vill du inte att världen ska se hur många rySSar som dör i Ukraina ?
Citera
2022-03-22, 16:32
Medlem
iDiot5s avatar
Bristen på bilreservdelar i Ryssland är nu så akut att bilstölder i landet ökar dramatiskt, rapportera en av Rysslands största försäkringsbolag.
Man spår även kraftiga kostnadsökningar av premier för bilägare.
Går bra nu även på den här fronten…
Citera
2022-03-22, 16:33
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav

Lite väl magstarkt att filma någon i dödsögonblicket. Du kunde iaf lagt in en varning.
Citera
Medlem
Citat:

Att ta och sprida foton på döda soldater är lågt. Oavsett vilken uniform de har på sig.

Det där är någons son. Jag hade skjutit honom om jag var där och försvarade mitt land, men jag hade fan inte tagit kort på det och lagt upp det på internet så att störda individer på Flashback kan få sin fetisch tillfredsställd.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
patrullbåten Raptor fick små skador och åter till Ejsk.
Ja,sanningen är att ett system som användes till att attackera "ekan"(ja,raptorn är en eka) är lika lite effektivt som några stycken 20mm kulor.Så,vad jag ville påpeka är bara att man inte skall överdriva åt något håll.Om det inte hade varit för att glädjen i att träffa varje FI är i sig själv är en moralisk vinst,så är hela situationen inget annat än slöseri med värdefulla resurser.(Jo,jag förstår grabbarna som träffade ,och tycker det var värt det)
Citera
2022-03-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Ingen som har reagerat över hur den ser ut som en piratkopia av stridsbåt 90?

Dockstavaret har sålt en civil variant av Stridsbåt 90 till Rysslands gränsbevakning och mest troligen bygger Raptor på denna båt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projekt_03160_Raptor
Citera
2022-03-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vet du vad som händer med en båt när det går hål på skrovet?

Och endast 23% av vuxna ryssar kan simma

Ja och vad händer om båten har en last av ammunition eller drivmedel? Eller om bensintanken träffas?
Citera
2022-03-22, 16:35
Medlem
Citat:
Det är ganska meningslöst med bilder på döda människor.. Det säger väldigt lite om hur kriget går i stort och det är osmakligt att folk sitter och jublar när människor dödas.
Citera
2022-03-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Dockstavaret har sålt en civil variant av Stridsbåt 90 till Rysslands gränsbevakning och mest troligen bygger Raptor på denna båt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projekt_03160_Raptor

Ah, intressant. Häftigt ändå att "supermakten" Ryssland vågar ta i saker som härstammar från dekadenta, värdelösa och förlorade Sverige.
Citera
2022-03-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det var väl rätt uppenbart att det riskerade ske redan för några dar sen och att ryssarna inte lyckats (har de ens försökt?) försvara vägen innebär nog att de nu är körda. Det här kan bli en viktig seger för Ukraina, inte minst för deras moral.

Ös på med artilleri!

De där 1000 drönarna kan nog göra gott mot den där stillastående kolonnen på några mil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in