Citat:
Ursprungligen postat av
nbsp
Han har helt klart talang, detaljrika teckningar som tar lång tid och stort fokus att göra. Även om han ritat av förlagor för att träna är det skickligt gjort. Han är även musikintresserad och spelar, på någon av videorna. Även att träna sin kropp kräver att man är fokuserad och mentalt uthållig.
Han skulle troligen kunna bli ganska bra på vad han än ger sig in för att lära sig.
"Redan i andra klass i grundskolan genomgick han en utredning där man konstaterade att han hade drag av en neuropsykiatrisk diagnos, uppger personer med insyn för Aftonbladet"
"Trots det fortsatte han i vanlig klass och var gång på gång aktuell på elevhälsoteamets veckovisa möten där rektor, psykologer och kuratorer medverkar.
Höga betyg
En orsak till att skolan inte vidtog fler konkreta åtgärder för att stötta 18-åringen kan ha varit att han klarade sig bra i skolan. Han var van vid höga betyg och upprördes de gånger hans förväntan på toppbetyg inte slog in.
– Han dunkade huvudet i väggen och var oerhört frustrerad, säger en person med insyn."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5G4Rwz/skolattacken-pa-malmo-latin-larmade-for-ett-ar-sedan
Märkligt att så många varnar om honom. Till och med en klasskompis mamma varnade sin dotter.
"Hennes mamma kände ett obehag när dottern försökte nå fram till den ensamme eleven.
– Det kom till en punkt där jag sa ”håll dig borta från honom”. Jag minns inte vad det handlade om, men det var något som fick mig att reagera, säger mamman."