2022-03-22, 18:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kan även vara Schizofreni, för det brukar väl debutera i just den åldern hos män.
Citera
2022-03-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vet att det är svårt att koppla för aktiva på liknande tjänster men alla lägger inte ut vad de gör och vad de känner på sociala medier. Nu vet jag inte hur aktiv han var men flera av mina vänner kanske lägger ut ett par inlägg per år och ska man bedöma en person utifrån det så kanske det blir väldigt snedvridet

Helt korrekt, vissa människor lägger "inte" ut sitt liv på sociala medier. Men om du som gm börjar lägga ut konstiga texter på på insta om en dystopisk världsbild och självmord etc ringer ju varningsklockor. Sen korrelerar ju responsen i att folk tycker det är skumt med låga likes. Men bara för att man har noll social kompetens betyder det ju inte att man är en mördare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Du är rolig du som återigen tar från luften att gärningsmannens mamma var schizofren och att han ärvt ner det via lösa indicier kring honom du menar är ett släktskap av schizofreni och jag som mottar Olle i grind, eftersom du är en pajas men sådana som du förstör vården när människor söker hjälp eftersom ni är snabba på att söka jobb där ni kan utöva era okunskapen under ignorans.

Vad har du läst för kurser för att så envist hävda att nedärvd schizofreni ligger bakom. Jag kan berätta det:
Netflix and chill. På den nivån befinner du dig. Du ser på populärkulturens tv-program och tror att du är expert för att du i minnet har någon bild av hur ögon eller hårfärg skickas ner medan du knappt behärskar sjukdomar med de olika anlag för recessiva och dominanta genetiska utslag.

Faktum är att det inte finns tillräckligt mycket kunskap kring schizofreni för att tala om varför den uppstår, hur den botas etc och den rör sig inte alls genetiskt som du vill påstå, genom dominant nedärvning. Det finns inga gener som kan pekas ut som schizofrent muterade etc.

Sluta citera mig nu, clown.
Invektiv, brukar innebära att man inte har svar på tal. Återigen. Schizofreni är ärftligt. Största riskfaktorn är ärftlighet. Av någon anledning är detta känsligt för dig men det påverkar inte att det är just så.

Jag har inte läst kurser. Eller fått från Netflix. Det skulle vara otroligt korkat att anföra som bakgrund till det jag säger.

Läs forskning. Så får du svaret.
Citera
Medlem
Har inte läst de 50 senaste sidorna i tråden så ber om ursäkt ifall det redan nämnts.
Flera i tråden skriver som att MGMs mamma nyligen dött, men det skedda alltså 2009:
https://www.expressen.se/kvallsposten/tag-och-bil-i-krock-kvinna-dog-9/

Om det var självmord eller ej kan jag inte svara på, men bekanta till mig som känner till hädelsen fick inte den uppfattningen när det hände. Snö ute, obevakad järnvägsövergång, bilen fastnade på spåret.

Jag känner såklart inte till familjen Cederh*lm i detalj, men deras släktskap med tattare/resandefolk känns mindre troligt. Pojkens pappa arbetar som lärare och hans farmor var före detta socialchef i Trelleborg. Man bor på rätt sida av stan i ett bra område. Det rör sig inte om en typisk Whitetrash-familj.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Oklart, andra har sagt självmord, var tågolycka självmord?
Det där med självmord verkar mest vara skitsnack.
Citera
2022-03-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är aldrig för tidigt för en försvarare att ta höjd på alla tillgängliga vis för vad som kan vara ett verksamt försvar och påverka opinion och beslutsfattare.

Det gäller inte enbar frågan om psykvård utan också om att hatbrott osv kan ge påspädning på straffet. Se: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RrpOP2/skolmordaren-kan-bli-forst-18-aring-att-domas-till-livstid
Iofs, men Hatbrott mot medelålders kvinnor födda i Sverige då? Känns ju knappast som en bra advokatstrategi...
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrage
Herrejävlar. Efter att ha sett bilder på snubben samt hur hans personlighet enligt flera plötsligt förändrades så lutar det starkt åt att han snedtände som in i helvete pga steroider av något slag. Nu är jag ingen expert på alla effekter som steroider har men är det möjligt att han tog doser över det rekommenderade mängden?

Trenbolone är ganska känt för att ändra folks beteende och vissa som är rövhål i vanliga fall blir det gånger 10.

Titta på ”Murder On Trenbolone And Dbol - Roid Rage Is Real” på YouTube
https://youtu.be/5C5FfbxqVJ8
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Oklart, andra har sagt självmord, var tågolycka självmord?

Enligt info har hon varit sjukskriven för depression tidigare. Har väl aldrig bevisats om det var olycka/självmord. Men man kan väl dra vissa slutsatser hur olycksplatsen såg ut.
Citera
2022-03-22, 18:31
Medlem
Riddargrevens avatar
Sorgligt att det gick så långt och tröttsamt hur nyheterna hanterar publiceringar. Kom att tänka på när en kille gick loss med ett samuraisvärd på en skola samma tid som någon stabbade folk på ikea för några år sedan, media var mycket noga med att inte visa något som kunde härröra etniciteten av ikea-stab "för man är oskyldig tills man är dömd" medan man visade skolhuggarens nyans samma dag. Påpekar bara detta för att det är diskriminerande att vissa får sina pixlade bilder publicerade först efter dom har fallit medan andra kastas ut med omnejd.
Citera
Medlem
minesofterrors avatar
bara tanken att gå in på skolan med (vad det nu var) och hugga ihjäl två personer och sedan ringa 112 och berätta och sitta/stå kvar på platsen ... man undrar ju vad den andra personer gjorde under tiden, om hon försökte hjälpa sin vän.. omöjligt att veta men skräcken vid platsen.. fy farao...
Citera
Medlem
regerings avatar
Oddsen på att han begår självmord snart är låga. Kanske lika bra det.
Citera
2022-03-22, 18:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Exakt! Det finns studier på korrelationer mellan psykisk ohälsa och aktivitet på sociala medier. Dvs människor som lider psykisk ohälsa är i större utsträckning aktiva på sociala medier än människor med ett friskt välmående. Lite paradoxalt kan tyckas men sån är världen.

Sen är det ju intressen också. När en polare började med padel för några år sen så gick hans inlägg i sociala medier från 0-100 och när någon börjar styrketräna så kanske de lägger upp bilder eller filmer från deras träning. Killar vill gärna visa armar och tjejer räven. Att andra kanske inte gillar deras inlägg eller kommenterar kan ha att göra med att folk ledsnar på samma typer av bilder om och om igen från varje träningspass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in