2022-03-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Alla försöker ha ett sammanhang med andra människor och majoriteten passar in i en grupp. Inte extremt hämmade människor, schizoida eller autistiska människor.

Helt utan ett socialt sammanhang framstår han som schizoid med tanke på sitt brott.
I de tidigare artiklar han medverkat i verkar han inte som en enstöring. Däremot väldigt ledsen och sorgsen,deprimerad.
Citera
2022-03-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Nej, det är en sjuk individ. Bäst för omvärlden vore om vi kunde avliva fanskapet, eller sätta honom bakom galler för evigt, för en sån sjuk individ kan man aldrig mer lita på.
Inlåst borde han få sitta livet ut, det håller jag med om, men resten du skriver tycker jag inte alls om.
Citera
2022-03-22, 18:20
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det pratas om anabolbruk, det är inte dyrt med anabola.

En nybörjarkur för 10 veckor en tjusig.

Mer avancerat för 16 veckor 3 till 4 tusen.

Men enligt bilder på Facebook har han aldrig brukat anabola, han ser mager ut.

Finns andra bilder dör han växt?

Du får ta en titt på hans Instagramkonto. Träning ser onekligen ut att vara ett intresse. Om det sedan skett med eller utan "tillbehör" är väl en annan femma. Hormonell obalans skulle väl däremot kunna vara en bidragande faktor.
Citera
2022-03-22, 18:20
Medlem
Citat:

En nybörjarkur för 10 veckor en tusing.

Finns andra bilder där han växt?

Fab*an v*dar *=i på Instagram
Citera
2022-03-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Polisen tog fel beslut när man hindrade ambulanspersonalen, för att säkra området tog det ytterligare ett antal minuter innan offren kunde få livsuppehållande vård. En akutvård där sekunder är livsavgörande, det kunde varit två fall av grov misshandel, men nu resulterade polisens såkallade säkerhetsarbete i två mord.

Vem tar ansvar för mediokra beslut vid insatser som leder till dödsfall?

Om någon ringer och säger att han har attackerat 2 personer och är kvar på platsen så antar jag att man bedömer att det är en riktigt rubbad person och tar till alla åtgärder, hur kan dom lita på att han är ensam där inne?

Hade det varit bättre att skicka in ambulanspersonal utan att säkra om det hade det visat sig vara en till beväpnad gärningsman där inne?

Blir lite hönan och ägget av det hela och jag tror knappast någon hade blivit lyckligare om ett par stycken från ambulansen också hade fått sätta livet till.

Ingår trots allt inte att sätta livet till i vårdens arbete även om vissa verkar tro det.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

En nybörjarkur för 10 veckor en tusing.

Finns andra bilder där han växt?
Det fanns några bilder från insta där han stod på gym & spände musklerna.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Ja. -latin säger det mesta.

I en av de första nyhetsrapporterna på raddion sas det Malmö Latrinskola.
En annan kul sak var att på namnskylten för polisen som höll presskonferensen så stod det Stenkul.

Det ska tydligen vara Stenkula. Inget dåligt namn det heller.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Tycker inte han verkar helt vanlig, hans Instagram skriker enstöring med låg social kompetens.

Vet att det är svårt att koppla för aktiva på liknande tjänster men alla lägger inte ut vad de gör och vad de känner på sociala medier. Nu vet jag inte hur aktiv han var men flera av mina vänner kanske lägger ut ett par inlägg per år och ska man bedöma en person utifrån det så kanske det blir väldigt snedvridet
Citera
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Han frågade efter nåt om jag minns rätt så va de cigg men fick nåt svar som gjorde honom arg sen blev svart framför honom o han hade kniv på sig men jag halvlyssnade ville inte tro på honom trodde han Bara snackar skit

Hur längesen var det han berättade detta?
Citera
2022-03-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Visst. Men majoriteten av mördare är inte isolerade galningar. Att vara ensam innebär knappast att någon tillhör en överrepresenterad grupp av vilka som begår våldsbrott.

När jag menar avvikande syftar jag på direkt våldsamma skildringar, direkt sökande till extremare miljöer och grupper osv. Hans teckningar och intressen avviker inte för konstnärliga människor. Isåfall, skulle en hel värld av oss andra konsumera allt från musik till litteratur osv.

Mycket Hollywood psykologi i att peka ut den ensamma galningen. Något är uppenbart gravt avvikande med honom. Hans sociala medier av vad vi sett, speglar inte det.

Det ena leder inte till det andra, dock så har ju individer som begått denna typen av brott i Sverige varit isolerade enstöringar Trollhättan etc så ett samband finns ju.
Citera
2022-03-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Nej, det är en sjuk individ. Bäst för omvärlden vore om vi kunde avliva fanskapet, eller sätta honom bakom galler för evigt, för en sån sjuk individ kan man aldrig mer lita på.

Bäst vore absolut om vi kunde bota honom så att han för framtiden bleve lika ofarlig som genomsnittspersonen! Men vi äger tyvärr inte den neurologiska kunskapen. Och får inte ens tillämpa den, även om den funnes, då det liknar dedär ökända lobotomierna i förra seklet..!
Citera
2022-03-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Polisen tog fel beslut när man hindrade ambulanspersonalen, för att säkra området tog det ytterligare ett antal minuter innan offren kunde få livsuppehållande vård. En akutvård där sekunder är livsavgörande, det kunde varit två fall av grov misshandel, men nu resulterade polisens såkallade säkerhetsarbete i två mord.

Vem tar ansvar för mediokra beslut vid insatser som leder till dödsfall?
Polisen har agerat precis som de ska agera. Det kommer aldrig bli någon skillnad i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in