Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Eller så gjorde de ett grupparbete på svenskan om Boys don't cry till vilket han sparade vissa bilder, och ett arbete om olika grupperingars syn på islamiseringen på samhällskunskapen till vilket han sparade bilder. Glöm inte att det är en inkluderande skola.
Ser i alla fall inget på pinterest som säger något om hans sexualitet eller högerextrema åsikter. Möjligen anar jag lite vänstervibbar.
Han framstår enligt mig som väldigt vanlig. Inte något som sticker ut särskilt mycket för att klargöra en personlighetstyp. Jag misstänker att han själv eller annan rensat hans aktiviteter och sociala medier. Instagram och Pinterest framstår inte som hans plattformar. Jag själv har av misstag börjat följa 10 och har 13 följare. Varför då liksom? Tror inte Pinterest säger mycket om honom.
Jämför med alla anonyma konton här, dvs personer som inte vill lämna ut något kring dem själva men spyr ut hat. De själva berättar mycket om vilka de är i verkligheten även om de inte visar tecken.
Något skumt är det med gärningsmannen. Att dessutom fråga kring vapen och kamerasystem samma dag på skolan. Det är uppenbart planerat. Någonstans har han en tillhörighet.