2022-03-22, 18:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnadskultur
Varken polisfarbrorn eller kusinen till GM är särskilt trevliga, kanske något som går i släkten?
På vilket vis är dessa inte trevliga?
Citera
Avslutad
Äcklet Oisin svamlar i aftonblaskan som vanligt. Han gnäller om att folk skulle ha velat att det var någon från mellanöstern, men han själv då? Han är ju precis likadan om inte värre, han vill ju att det ska vara en svensk, en vit, en påstådd högerextremist som det inte verkar vara i det här fallet då allt tyder på psykisk sjukdom och personligt ogillande mot just dessa två lärare. Hela hans korkade artikel visar ju på det.

Dessutom har han fel i sak, i hela den här tråden har det öst fram önskemål och hat mot svenskar, vita, Sverigedemokrater osv, inte tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Expressen:

”Hans advokat uppger för TV4 Nyheterna att han lämnat en redogörelse för vad som hände, något som kan tolkas som ett motiv.

– Han har lämnat en redogörelse som både polis och jag ställer oss lite frågande inför, hur han egentligen tänker. Men med lite god vilja kan man kalla det ett motiv. Jag är belagd med tystnadsplikt, men polisen har fått ett motiv att jobba med, säger advokat Anders Elison till TV4 Nyheterna.

– Det är en mycket tagen kille. Han är medveten om vad han har gjort, fullt medveten om vad han har ställt till med. Det finns en ånger naturligtvis, men mer i detalj kan jag inte gå in på.

– Han mår dåligt. För att han ska orka med är det viktigt att han äter och dricker.”

Han har berättat att han har mördat förut inget jag ville tro på då men nu e jag ganska säker på att hans berättelse va sanning
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
För mig ligger det nära till hands att koppla ett plötsligt uppblossande, överdrivet intresse för träning till upplevt utanförskap. Jag tänker mig att MGM kan ha utsatts för någon form av (verkligt eller upplevt) hot eller kränkning, vilket fått honom att bestämma sig för att bli stor och "biffig", för att på så sätt skrämma upplevda "fiender". En annan tänkbar förklaring är att MGM haft (eller åtminstone tyckt sig ha haft) svårt att etablera relationer med tjejer, och att han trott att han genom intensivt tränande skulle bli mera attraktiv för det motsatta könet.

Eller är det så enkelt att han snöade in på att bygga muskler när hans karate träning blev inställd pga Covid. Men ja, även jag tycker han växt rejält på vad det verkar kort tid. Och vikterna han skriver om att lyfta än inte små direkt. Anabola är en klar möjlighet. Vissa har skrivit nej för det skulle vara dyrt, men hur vet vi att han inte hade pengar? Han kan ha sålt sin EPA eller fått ut livförsäkring efter sin mor när han fyllde 18 eller vad som helst.

Vad jag vill veta är varför han enligt egen utsago hatade lärarna. Om det var lärare på skolan generellt eller en eller båda BO. Där är ju sannolikt motivet till dådet. Sen att han verkar ha flippat i huvudet på senaste tiden tar jag för givet för nån som är kapabel till nått sånt här.
Citera
2022-03-22, 18:03
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Eller så gjorde de ett grupparbete på svenskan om Boys don't cry till vilket han sparade vissa bilder, och ett arbete om olika grupperingars syn på islamiseringen på samhällskunskapen till vilket han sparade bilder. Glöm inte att det är en inkluderande skola.

Ser i alla fall inget på pinterest som säger något om hans sexualitet eller högerextrema åsikter. Möjligen anar jag lite vänstervibbar.
Han framstår enligt mig som väldigt vanlig. Inte något som sticker ut särskilt mycket för att klargöra en personlighetstyp. Jag misstänker att han själv eller annan rensat hans aktiviteter och sociala medier. Instagram och Pinterest framstår inte som hans plattformar. Jag själv har av misstag börjat följa 10 och har 13 följare. Varför då liksom? Tror inte Pinterest säger mycket om honom.

Jämför med alla anonyma konton här, dvs personer som inte vill lämna ut något kring dem själva men spyr ut hat. De själva berättar mycket om vilka de är i verkligheten även om de inte visar tecken.

Något skumt är det med gärningsmannen. Att dessutom fråga kring vapen och kamerasystem samma dag på skolan. Det är uppenbart planerat. Någonstans har han en tillhörighet.
Citera
2022-03-22, 18:04
Medlem
Undrar vad det är för advokat han fått. Han säger att hans klient har lämnat en förklaring som han OCH polisen har svårt att ta på allvar. Han ska skydda sin klient och ge honom bästa möjliga försvar. Inte offentligt dissa hans förklaring. Mkt märkligt.
Citera
2022-03-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vilken ångest..vad gör man i en sån situation? kan man öht träna att klara sig?

Tror vi människor reagerar väldigt olika när vi utsetts för en sådana situationer. Minns när jag var med om en skjutning i El Salvador och vissa människor bara frös fast helt medans andra sprang som om de var usian bolt.
Citera
2022-03-22, 18:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Han framstår enligt mig som väldigt vanlig. Inte något som sticker ut särskilt mycket för att klargöra en personlighetstyp. Jag misstänker att han själv eller annan rensat hans aktiviteter och sociala medier. Instagram och Pinterest framstår inte som hans plattformar. Jag själv har av misstag börjat följa 10 och har 13 följare. Varför då liksom? Tror inte Pinterest säger mycket om honom.

Jämför med alla anonyma konton här, dvs personer som inte vill lämna ut något kring dem själva men spyr ut hat. De själva berättar mycket om vilka de är i verkligheten även om de inte visar tecken.

Något skumt är det med gärningsmannen. Att dessutom fråga kring vapen och kamerasystem samma dag på skolan. Det är uppenbart planerat. Någonstans har han en tillhörighet.
Tillhörighet till vadå?
Citera
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Han har berättat att han har mördat förut inget jag ville tro på då men nu e jag ganska säker på att hans berättelse va sanning

Vad berättade han då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
När kommer den psykiatriska vården göra en LEXMaria-anmälan på sig själva?
Det börjar dra ihop sig tycker jag
Förmodligen har pappan försökt söka vård för sin son, men fått nobben. Antingen så ska personalen på psyk mordhotas eller så blir någon mördad på stan eller i skolan - d å kopplas det tunga artilleriet in

Jag föreslår att alla anställda inom psyk får söka sina tjänster på nytt
För en ny tillsvidareanställning krävs att man är psykiskt frisk o c h att man kan vara överens om diagnos och behandling på en och samma patient
Terapibehandlingar under många år klarar inte sjukvården av längre
Däremot "förvaring" om det behövs tills en diagnos är fastställd borde man kunna skaka fram
O c h hårdare kriterier för tvångsintagning. Som det har varit under många många år så måste patienten själv ha sjukdomsinsikt och vara öppen för behandling och det är inte många som är det

Ofta skriver en allmänläkare ut antidepressiva medel så som SSRI vilket kan göra vissa personer extremt aggressiva och att de tappar verklighetsuppfattningen. De flesta skolskjutningar i USA har utförts av ungdomar som just fått SSRI preprarat. https://www.psychreg.org/antidepressants-ssri-mass-shootings/
Citera
2022-03-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Danska medier har bra bilder på GM

https://tv.frihedensstemme.dk/2022/03/22/malmoe-18-aarig-svensk-elev-mistaenkt-for-dobbeltdrab/
Citat:
Fab*an Ceder*olm har brunt bælte i karate. Han er medlem af Trelleborgs Karateklubb, hvor han træner hos “den avancerede gruppe” af udøvere.
*=i,h
Det bältet åker all världens väg liksom det gjorde för Putin.
Citera
2022-03-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L5xjb4/uppgifter-om-motivet-ska-ha-sagt-att-han-hatar-dem

Någon skrev här igår på eftermiddagen att han ska ha svingat med hammaren mot huvudet framför ett flertal elever mot läraren. Läraren skadades allvarligt på plats och hann knappt reagera, den andra läraren som befann sig på samma plats började alltså då skrika och springa - GM ska då ha sprungit ikapp och svingat mot halsen bakifrån.

Fanns även ett reportage om en kille som på andra våningen skulle gå på toaletten vid samma tidpunkt varpå han hör kvinnoskrik och får ”kalla kårar” att inte bege sig upp. Tror det var Aftonbladet som skrev det? Verkar oavsett som att detta är planerat MOT dessa två lärare. Snubben har rustat upp sig med kniv, hammare och yxa. Not a coincidence.
Tycker eleverna verkar handlat helt rätt, de har skyddat sig själv- vet ej hur många de var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in