2022-03-22, 17:43
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Fast representerar verkligen sparade pins på pinterest ens egen person. Jag ser det inte som att posta saker, men kanske har jag missat något? Jag tror fortfarande det har med skolarbeten att göra då mappen är märkt med skolans initialer. Ska man vara högerextrem är man det väl knappast under sitt eget namn och under sin egen skolas namn, en skola som dessutom säger sig vara "inkluderande".
Det jag gör representerar mina intressen mer än mina konstnärliga uttryck lika lite som Flashback speglar min personlighet i de vinklingar folk gör.

Jag vill hävda att man definitivt visar sina intressen på Pinterest etc. Däremot är inte några avtryck som otroligt många gör, huvudsakliga skäl till det någon gör. Killen är uppenbart höger, intresserad av mat och träning förutom intressen av att skriva och teckna. Han ser någon symbolik i Boys don't cry. Kanske namnet. Folk hävdar att han var gay. Kanske. Men i kombination med behovet av att visa styrka och visa att han inte längre är liten och svag och karaten, kan det röra sig om övergrepp. Sedan gillar man såklart en mängd filmer och berörs av ämnen om man har empatisk förmåga. Allt behöver inte spegla personen. Men det kan vara att stora starka pojkar inte gråter. Ingen kan skada dem de är osårbara.
Citera
2022-03-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Lång tråd. Lever han eller hur dog han?

Ringde polisen själv och lämna över sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Lång tråd. Lever han eller hur dog han?

Han lever.
https://via.tt.se/pressmeddelande/en-anhallen-for-grovt-brott-pa-skola-i-malmo?publisherId=3235540&releaseId=3318509
Citera
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp1derman
Han lever och blev gripen, häktad just nu
...och förhoppningsvis dömd till livstid!

Tycker jag iaf.....
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RrpOP2/skolmordaren-kan-bli-forst-18-aring-att-domas-till-livstid
Citera
Medlem
FLHS1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Videon finns i tråden. Det är ett ynkligt försökt till ett halvhjärtat HLR. Ambulansaren gör 7 klena kompressioner. En annan ambulansfärd ventilerar kvinnan. Också det ser väldigt klent ut. Min teori är att hon redan där är avliden.

https://www.youtube.com/watch?v=2jmaTLSMZRs

Så kan det vara. Men även om dom inte bedömde henne som avliden så är inte HLR räddningen på ett traumatiskt hjärtstopp som i detta fall. Eftersom det inte är hjärtat det är fel på utan att det inte finns tillräckligt med blod att pumpa runt så är det vätska och blod som räddar henne.
Citera
2022-03-22, 17:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Detta är väl helt enkelt en yxa? Jag har flera själv, alltifrån campingformat till vedklyvnings- !

Att man även kan hamra med trubbsidan är ju ett faktum, jo.
Jag har en som har utpräglad form av hammare på "baksidan", just för att den skall ha dubbelfunktion.

Men vi vet ju inte. Det går givetvis bra att slå ihjäl någon med en vanlig hammare också, om man är lite ihärdig.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
vet man hur de dog, hade han med sig knivar in eller vad det nu var..usch vad allt är jobbigt nu

Det sägs att gärningsmannen Fabian C hade flera potentiella vapen som hammare, yxa och kniv med sig, men det är obekräftat om det verkligen var flera vapen. Mordoffren skall ha dödats med hammare.

https://www.expressen.se/nyheter/skracken-i-skolan-under-dadet-minut-for-minut/

Den ena läraren skall inte hunnit fly, men den andra skall mördaren Fabian C jagat ikapp och mördat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archimedesx
Otroligt tragisk händelse. Kan det vara antidepressiva SSRI preparat med i bilden som så ofta vid dessa händelser?

https://www.psychreg.org/antidepressants-ssri-mass-shootings/
Ja kanske precis börjat med dem då är det extra känsligt plus anabola e.l ..min teori
Citera
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qanty
De har du rätt i, my bad. Men som du skriver; död som död, jag kunde inte brytt mig mindre om hur han valde att göra de.

Håller med, tror ingen hade klagat om han hade skurit halsen av sig istället för att ringa polisen som en liten bitch.
Citera
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej, de flesta fattar att den här typen av brott inte är blatterelaterat. Det var EN pajas som skrek om "Somalier" i 500 inlägg.

Det är inte det jag syftar på främst utan mest hur tonen blir så mycket accepterande och man försöker, om inte försvara, så hitta genuina legitima ursäkter till hur det kunde gå fel. Invandrar-GM får aldrig det bemötandet i liknande trådar utan då kommer det politiska slagträet fram och man kramar ut varenda droppe man kan utan minsta försök till förståelse till varför den GM begått sitt brott.

Med det sagt - det här är OT och jag tar på mig skulden för att ha dragit igång diskussionen. Väl mött!
Citera
Avslutad
Kan någon sammanfatta? Har inte följt tråden och känner inte för att läsa 2630 inlägg.

Tack på förhand.
Citera
Medlem
Sp1dermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercovers
...och förhoppningsvis dömd till livstid!

Tycker jag iaf.....

Kommer förmodligen bli rättspsyk, han är ju svensk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in