2022-03-22, 17:37
Medlem
chaturres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo
Tänk va roligt när lilla f@bian skuttar in till anstalten? Oj oj vad han kommer sakna utsidan!!!

Lilla fabbe!
Kåken är inte som på amerikanska filmer. Han kommer att sitta med likasinnade dårar och han lär behandlas som exakt alla andra på sin avdelning.
Citera
2022-03-22, 17:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Nej, kniv, yxa och eventuellt även hammare (enl. uppgifter i tråden).

(Fan, både yxa och hammare? Hammare att ta till om yxan blev slö? Hade killen ett helt verktygsbälte på sig?)
En ren gissning från min sida är att det är en campingyxa, dom är i storlek med en hammare & det finns yxblad på ena hållet & hammare på andra. Det var vanligt att vissa kriminella pundare gick kring med sådana för ett anta år sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Helt jävla vidrigt att etnisk vita svenskar till smygrasister försvarar F*bian p.g.a. hans sjukdom...

Många lider av psykisk ohälsa i Sverige, men inte fan ger det någon rätt att yxmörda två oskyldiga människor. Jag är helt säker på att tongångarna skulle vara annorlunda om en "neger" hade begått samma brott. Skämmes på er alla som går till försvar för denna vidriga människan.

Oavsett hudfärg brukar de flesta som begår denna typ av brott ha någon form av psykisk sjukdom (väldigt alvarlig sådan). Sen om det var att han var psyksjuk som ledde till att han begick morden är ju en annan fråga.

Därav att ingen riktigt vet vilket motiv gm hade förutom att han "hata dom". Hade de räckt som motiv hade vi sett sådana mord på daglig basis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Svårt när hans vapen var kniv,yxa och hammare men klart kunde ju dragit hammaren i huvudet några gånger.
De har du rätt i, my bad. Men som du skriver; död som död, jag kunde inte brytt mig mindre om hur han valde att göra de.
Citera
2022-03-22, 17:39
Medlem
vet man hur de dog, hade han med sig knivar in eller vad det nu var..usch vad allt är jobbigt nu
Okej såg nu att det var flera verktyg..! då var det ju planerat.
Upprepar - han måste gjort det påverkad av nåt, btw var Eslövs mördaren påverkad?
Senast redigerad av popll 2022-03-22 kl. 17:44.
Citera
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Victoria Edström
Sara Böök

De dröjer nog inte länge innan dessa namn dyker upp på löpet.Vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
"Ok". Väldigt mycket osäkra personer här på FB uppenbarligen. Tycker man ser sådana typer av bilder lite här och var så varför skulle det förvåna någon att en 18-åring lägger upp sådana bilder?

Men ok "experten".

Lägger du själv upp bilder på din otränade kropp på insta och får 5-6 likes?

Ska man stå och spänna sig på insta så gäller det att ha en bra mycket bättre kropp än vad MGM har, annars är det bara pinsamt.

Med tanke på hur få likes killen hade så är det inte bara jag som tycker det .
Citera
Medlem
Blir psykvård garanterat. Han har ju uppenbarligen uppvisat ett stört beteende. Sitta och fråga massa saker på lektionerna om nödvärn, kameror etc. Rop på hjälp och inget en normalt tänkande person skulle göra.
Citera
2022-03-22, 17:40
Medlem
Otroligt tragisk händelse. Kan det vara antidepressiva SSRI preparat med i bilden som så ofta vid dessa händelser?

https://www.psychreg.org/antidepressants-ssri-mass-shootings/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samba76
Stod i Expressen att MGM sagt att mördare ofta är i utanförskap. Antar att han menar att de antingen är mobbade eller på annat sätt inte passar in. Rimmar bra med en P1-dokumentär jag lyssnade på om en snubbe som inte hade några polare och så småningom blev nasse, gick med in nåt rasseparti och sen åkte ner till Ukraina 2014 för att slåss mot ryssarna. Det är de där utstötta ensamvargarna som ofta blir målsökande raketer.

Kan tänka mig att detta upplevda utanförskap som MGM kände kanske späddes på av något han upplevde som orättvis behandling eller krav från vissa lärare. Att de var kvinnor skulle kunna betyda att han har problem med tjejer, kanske blivit retad, har nån udda sexuell läggning eller haft en väldigt dominant mamma (vanligt bland sjuka mördare, t.ex. Ulf Olsson och många seriemördare).

Svensk psykvård: nedmonterad
Svensk skola: nedmonterad. Hör ofta föräldrar som säger att skolan knäckt deras barns självförtroende.

Gissar på att dessa två nedmonteringar tillsammans med det upplevda "utanförskapet" är pusselbitarna.

Om jag förstått saken rätt framgår det av MGM:s sidor på Facebook och Instagram att han under ganska kort tid tränat mycket intensivt och gått från att vara normalbyggd till att se ut som en kroppsbyggare. I tråden har det spekulerats en del kring om han använde anabola steroider el. likn.

För mig ligger det nära till hands att koppla ett plötsligt uppblossande, överdrivet intresse för träning till upplevt utanförskap. Jag tänker mig att MGM kan ha utsatts för någon form av (verkligt eller upplevt) hot eller kränkning, vilket fått honom att bestämma sig för att bli stor och "biffig", för att på så sätt skrämma upplevda "fiender". En annan tänkbar förklaring är att MGM haft (eller åtminstone tyckt sig ha haft) svårt att etablera relationer med tjejer, och att han trott att han genom intensivt tränande skulle bli mera attraktiv för det motsatta könet.
Citera
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
MGM: F*bian C*derholm (a,e), Trelleborg, Elev på Malmö Latin
BO1: V*ctoria Edstr*m (i, ö), Hjärup, Lärare på Malmö Latin
BO2: S*ra B*ök (a, ö), Lärare på Malmö Latin

Och bägge BO ser ut att ha barn i samma ålder som MGM. Undrar om de känner varandra dessa tre 18-åringar.
Citera
2022-03-22, 17:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Han kommer inte dömas till vård. En "vanlig" kille med känslomässiga problem. Hatbrott. Han har inte nämnt att hörde röster så allt lutar mot att han blir dömd till fängelse.
På vilket sätt tror du att detta hamnar under "hatbrott" enligt lagboken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in