Citat:
Ursprungligen postat av
Yiputi
Frågan är väl då om den auktoriserade verkstan tillåter sånna delar som jag själv köpt in? Ingen aning hur strikta verkstäder är med sånt. De vill väl använda deras leverantörer för då kan de garantera bra resultat?
Ja det förstår jag, men ska som sagt sälja den under sommaren (om ca. 3 månader). Jag kör heller inte så mycket med den (7800 på 8 år liksom). Så förhoppningsvis håller den tills dess och kan sälja den utan att behöva lägga pengar på att byta kamremmen. Det jag är mest rädd över är att den bara går sönder "out of nowhere", d.v.s. att man inte märker något några dagar/veckor innan. För nu har den ju "överlevt" i ytterligare 3 år än rekommenderat. När börjar dessa "generellt sett" gå sönder?
Ta en verkstad som låter dig komma med delar om det är ett kvalitetamärke. Autodoc har från jätteviktigt till relativt högt pris men då mycket billigare än i Sverige. Lägg dig i mitten prismässigt och känner du inte till märket läs på om det på nätet.
Remmen kan bara gå rakt av. Då blir det sallad av ventilerna och de n ä inget värd. Ska du inte byta delarna så sälj den direkt utan att köra den och hoppas på att den inte rasar vid en provkörning.
En sak som är säker är att en spekulant kommer att pruta minst det som det skulle kosta och den blir svårare att sälja. Vid försäljning tror jag den blir lättare att sälja. Se till att serviceboken fylls i och spara kvitton på delar och arbete.
Själv har jag en duktig mekaniker som tar bara hälften av vad Mekonomen tar i timmen
600 inkl moms. Jag får hålla delar också.